Erna schreef: Als dit de bijsluiter is van het nobivac vaccin lijkt het mij toch hartstikke duidelijk. DHP 3 jaar geldig. L+Pi 1 jaar.Nou, inderdaad. Dan heeft de DA heel wat uit te leggen aan me

Moderator: Lizzy
Erna schreef: Als dit de bijsluiter is van het nobivac vaccin lijkt het mij toch hartstikke duidelijk. DHP 3 jaar geldig. L+Pi 1 jaar.Nou, inderdaad. Dan heeft de DA heel wat uit te leggen aan me
*Natasja* schreef: Nou, inderdaad. Dan heeft de DA heel wat uit te leggen aan meBijsluitertje vragen of aan intervet een mailtje sturen...en niet vergeten...onthouden wat je weet.![]()
Erna schreef: Bijsluitertje vragen of aan intervet een mailtje sturen...en niet vergeten...onthouden wat je weet.Zojuist gedaan, bedankt voor de tip
Ponneke schreef:Graag, want dit is exact de enting die Benthe vorige week ook heeft gekregen, en waarvan de DA nu dus beweert dat de Parvo volgend jaar al herhaald moet worden.
Dit is de bijsluiter die de D.A. vanmiddag liet zien, heb hem gelijk mee genomen.
Indien Natasja de orginele foto wilt hebben...stuur ik hem aan je.
Ponneke schreef: Op buitenshows worden we nooit gecontroleerd, binnenshows bijna altijdHier in ons landje worden we nooit gecontroleerd, maar over de grens wel.
wenche schreef: Gezeur met die entingen maakt het de dierenartsassistentes (zoals ik) niet echt makkelijk... de dierenarts waar ik het laatst stage liep hanteerd het volgende.... 1 x per 3 jaar de grote enting, 1 x per jaar de kleine (dus parvo en weil)
Ponneke schreef: Op buitenshows worden we nooit gecontroleerd, binnenshows bijna altijdvorig jaar zelfs niet gecontroleerd op de Winner, we konden gewoon zo doorlopen
conleeuw schreef:Money, money, money......zo wordt er toch nog onnodig jaarlijk een parvo enting in gepropt, dat is niet nodig, dit is dus gewoon over vaccinatie.
Waarom kan hij niet gewoon iedere jaar weil enten?? dat snap ik dan niet![]()
Dubhe en Kyrah schreef: Money, money, money......Ik denk dat het meer onwetendheid is. Daarnaast kopen de meeste dierenartsen de vaccinatie combinatie parvo-weil in. Dat zit wel in 2 verschillende flesjes. Wil je alleen Weil, prima, maar je betaald wel voor de combi, want het parvoflesje heeft hij niks meer aan. Er zullen maar weinig mensen alleen de parvo enting willen. Overigens zitten de grootste kosten in het consult, de inkoopsprijs van de normale entingen zijn niet zo hoog.
Dubhe en Kyrah schreef: Maar volgens onze dierenarts komt (plotseling?nou vindt ik ook dat als je het heb over niet enten dat er dan altijd meer van een of andere ziekte voorkomt, maar altijd ergens bij een ander praktijk, als je doorvraag over hun eigen praktijk, dan is er daar net niet de gevallen geweest waar ze het over hebben. Ik weet het niet meer hoor, ook bij mij ben ik tevreden over de da, maar de enting blijft een discussie punt) Lepto toch wel vaker voor (vaker dan wanneer?), dus ze adviseert elk jaar langs te komen voor de enting.....
Verder ben ik heel erg tevreden met mijn da. Alleen dat enten blijft een discussiepunt 8)
Ik weet het niet hoor, ik ben op dat gebied toch wel wat achterdochtig.
*irma schreef: Word een beetje simpel van die entingen....Mja, hierover moet ik ook nog in discussie gaan. Kyrah moet haar 1e jaars enting nog hebben, maar ik wil dus alleen DHP. Volgens mijn DA kan dat dus niet omdat ze het DHP-poeder in de Weil moet oplossen. Maar ik wil dus proberen of dat ook mag/kan, in een fysiologische zoutoplossing (die ze ook bij infuus gebruiken voor vochttoediening).
Werkt nobivac dit nou niet zelf in de hand? Als de weilenting opgelost moet worden ( heb ik begrepen?) in de parvo. ( bij gebrek aan oplosvloeistof voor de weil).
Dan blijven de da´s dit soort dingen doen.
(vraag me nu wel af of ik niet vernaggeld ben bij mijn laatste enting, wilde alleen weil 6 weken later, heb niet gecontroleerd of het niet met parvo is opgelost, wword ook een beetje argwanend nu)
Hoe wordt het nu precies aangeleverd deze entingen, hoeveel flesjes met wat erin??
Dubhe en Kyrah schreef: Mja, hierover moet ik ook nog in discussie gaan. Kyrah moet haar 1e jaars enting nog hebben, maar ik wil dus alleen DHP. Volgens mijn DA kan dat dus niet omdat ze het DHP-poeder in de Weil moet oplossen. Maar ik wil dus proberen of dat ook mag/kan, in een fysiologische zoutoplossing (die ze ook bij infuus gebruiken voor vochttoediening).Ja dit is toch dan zot??? dan blijft er toch niets over van dat mooie van 3 jaar geldig???? Dit is dan toch een manco van nobivac!
Misschien weet iemand anders daar wat over (Tannetje?)