Het Vaccin in niet perse weggegooid geld. Je hond wordt namelijk voor de meest voorkomende bacterie ingeënt (je kunt ook kiezen voor een andere veelvoorkomende). Maar daarnaast zijn er nog heel wat bacterien die het kunnen veroorzaken. Als je hond kennelhoest krijgt na een inenting betekend dit dat de bacterien niet ziek of doodgenoeg waren/zijn. Hoe dit kan weet ik niet, maar tis natuurlijk van de zotte dat dit kan voorkomen (als het bij een menselijk vaccin zo zou zijn zou het in de media komen)
Of je hond ziek wordt ligt, denk ik, niet aan het vaccin. Het is algemeen bekent dat honden met een verminderde weerstand kennelhoest kunnen krijgen. Het lijkt mij dan logischer dat als een hond ziek wordt na een inenting dit komt omdat na een coctail het lichaam bezig is met het reageren op de diverse dode en zieke bacterien en hierdoor minder tijd heeft om bacterien van buitenaf af te schermen... met een ziekte als gevolg.
Don't shoot me als er iets niet klopt in mijn verhaal... maar dit lijkt mij logisch...
De hond van mij ouders heeft altijd alle vaccins gekregen en is nooit ziek geweest.