Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door vagebond
En wat betekent Vanguard lepto, is dat wel alleen lepto? Ik heb nl uitdrukkelijk daarom gevraagd, de honden zijn vanmorgen geent en ik zie dit op het stickertje staan. Over drie weken moeten ze weer omdat ze twee jaar niet geent zijn tegen lepto. Er is hier in de buurt een hondje dat ook niet zwom toch overleden aan weil ziekte.
Door Linda en Boomer
Ik heb gelukkig een andere Da gevonden die oa met nobivac inent. het is geen probleem om mijn honden bij haar te enten met nobivac. De booster van nobivac DHP krijgt boomer dan ook bij haar. En 6 weken later de weil enting.
Ik zit alleen te tweifelen of ik niet helemaal over ga met mijn dieren.
Mijn huidige Da is na mijn weten geen voorstander van rauw voeren. Ik vroeg hem (was ik nog niet bezig met rauw voeren) of vers vlees een toevoeging was op de gezondheid van mijn hond. Nee zei hij, het is alleen een traktatie voor hem.
Nu moet ik daar om lachen.

Boomer heeft waarschijnlijk wel een voedselallergie ergens tegen.
Ik heb een aantal weken geleden alleen kvv gegeven en toen de uitslag bekend was van zijn allergieeen (huisstofmijt) heb ik de draad weer opgepakt en heb verschillende soorten vlees weer gegeven ook groentenprutjes met verschillende groentes en kruiden.
Het is dus nu weer erger geworden onder zijn poten. Dus daarom verdenk ik toch ook een voedsel allergie.

Ik geef hem oa zemelen voor een goede darmwerking. Misschien dat het daar aan ligt. Misschien is het ook wel een allergie tegen een vleessoort. Ik hoop het niet.
Ik ben nu weer gestopt met rauw voeren en geef hem alleen kvv van rundvlees. Hoe lang duurt het voordat de verkleuring van zijn onderpoten (vacht) weg is????? Dat is de enige manier waaraan wij kunen zien dat hij aan zijn poten likt en dus ook of er verbetering optreed. Hij doet het waarschijnlijk s'nachts.

Daarnaast is hij ook allergisch voor 3 verschillende huisstofmijten en giga allergisch voor katten. Wij hebben geen katten en komen zelden in aanraking met katten.
Omdat boomer nu voor verschillende dingen allergisch is weet ik niet wat verstandig is om te doen. De allergie voor de huistofmijten is moeilijk te voorkomen.

Moet ik nu al bezig gaan met eliminatie dieet of eerst het huis onder handen nemen. Of een desensibilitetiskuur voor de huisstofmijten.
of toch een eliminatie dieet volgen.
Ik weet het niet meer.

Linda
Door Angelique
vagebond schreef: En wat betekent Vanguard lepto, is dat wel alleen lepto? Ik heb nl uitdrukkelijk daarom gevraagd, de honden zijn vanmorgen geent en ik zie dit op het stickertje staan. Over drie weken moeten ze weer omdat ze twee jaar niet geent zijn tegen lepto. Er is hier in de buurt een hondje dat ook niet zwom toch overleden aan weil ziekte.
Dat is alleen Lepto. Vanguard is het merk.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door