Bieke schreef: Jij schrijft "fabrikant adverteerde met een heel jaar bescherming, maar dat was alleen maar uitgeprobeerd op Canicola". Ik heb altijd begrepen dat de bescherming van het hele jaar ook voor de Icterohaemorrhagiae geldt. Vandaar dat ik me afvroeg waar jij deze data vandaan hebt.Uhm Fidin is helemaal niet actueel, die site moet nodig geupdate worden. Bij heel veel geneesmiddelen staan bv registraties die helemaal niet meer kloppen.
Intervet heeft 3 vaccins waar lepto in zit.
Dit staat op de Fidin bij het aparte vaccin. Een flacon bevat 1 dosis, voor subcutane injectie. Basisvaccinatie: Tweevoudige enting met telkens 1 dosis per dier met een tussentijd van 2-4 weken, vanaf de leeftijd van 8 weken. Herhalingsvaccinatie: jaarlijks met 1 dosis per dier. Een hervaccinatie interval van 6 maanden wordt aangeraden om bescherming te verkrijgen tegen klinische leptospirose veroorzaakt door serovar icterohaemorrhagiae.
Dit staat op lepto+dhppi
Herhalingsvaccinatie: -tegen leptospirose en virale kennelhoest veroorzaakt door canine paraïnfluenzavirus: jaarlijks met 1 dosis per dier. -tegen hondenziekte, hondenhepatitis, canine parvovirus infectie en virale kennelhoest veroorzaakt door canine adenovirus type 2: iedere twee jaar met 1 dosis per dier.
En dit staat op rl
Herhalingsvaccinatie wordt geadviseerd tegen: - Leptospirose: jaarlijkse enkelvoudige enting met één dosis per dier.
Dus tegenstrijdige beweringen.
In dit geval klopt het ook helemaal niet. Ik heb over dit onderwerp 2 jaar geleden op de voorjaarsdagen met een medewerker van nobivac gesproken. Hij liet mij een studie zien waarin ze zelf hadden aangetoond dat de bescherming tegen icterohemorrhagiae 1 jaar duurt.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... s=12860082