Hallo ik ben nieuw op Barfplaats,maar heb veel ervaring met honden.Mijn eigen naam was al bezet,dus nu gebruik ik de naam van mijn paard.(Arabische Volbloed)Ik wil ook even reageren op anti worm middelen.Evenals velen met mij heb ik hele slechte ervaringen met Vitaminte Pasta bij pups,in het meest gunstige geval braken ze de pasta meteen uit.Wat vaak gevolgd wordt door diarree.Nu gebruik ik Drontal tabletten of Telmin KH tabletten,bij beiden prima resultaat.
ik gebruik een middel met flubendazol als werkzame stof, bij de dierenarts is dat meestal Flubenol, in de dierenwinkel Mansonil (Bayer). Ook als pup kreeg pike de flubenol.
Laatst had ik een keer diagnos van beaphar (werkzame stof nitroscanaat) omdat die ook tegen lintworm werkt en flubenol niet - maar daar was hij de hele dag misselijk van en kon niets binnenhouden.
Naast de flubenol heb ik tegen lintworm wat anders waavan ik de naam even kwijt ben. Voor de vakantie krijgt hij tegen lintworm praziquantel (verplicht in Zweden)
Rajzcek schreef:
Evenals velen met mij heb ik hele slechte ervaringen met Vitaminte Pasta bij pups,in het meest gunstige geval braken ze de pasta meteen uit.Wat vaak gevolgd wordt door diarree.
ik vind Vitaminte ook WAARDELOOS !!
Ik heb het 1x voor mijn puppen gebruikt en binnen het ½ uur lagen ze te kreunen van de krampen.
Eens maar NOOIT weer !!!
Ik gebruik nu de pasta van Flubenol en daarmee totaal geen problemen gehad.