Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door crutz
[quote="Lizzy"]
Ik vraag me toch iets af he.... wanneer was de pup ziek en hoe snel heeft de pup erover gedaan om weer beter te worden? En hoe is het nu met de pup?
[/quote]

dinsdag na kerst ziek (diarree, kotsen, koorts....da heeft toen gelijk bloedonderzoek gedaan) woensdag bloedtransfusie, vrijdag weer thuis, tot na t weekend apart gezeten met medicatie.....en afgelopen donderdag kreeg ik een mailtje dat t weer helemaal goed ging....

nu gaat t dus SUPER en (volgens hun) merk je eigenlijk helemaal niet meer aan dr dat ze zo ziek is geweest.........
Door Lizzy
OK, nou, dan kunnen deze mensen oplucht adem halen. Ik vind de pup erruggg snel hersteld voor een parvo-pup. En ik vermoed dat het een ent-reactie is geweest of een ander virus. En als het wel parvo is geweest, dan is hij zeer goed hersteld en hoeven zij zich geen zorgen te maken over de toekomst. Want nogmaals, het is niet zo dat als de hond opgeknapt is, hij op latere leeftijd nog ergens last van zal krijgen. Kijk, heeft hij hartschade (zoals Brutus hartschade heeft overgehouden aan de parvo ENTING), dan kan hij natuurlijk direct of op latere leeftijd daar problemen mee krijgen (hoeft niet, dat zie je nu ook maar aan Brutus - Brutus heeft dus een niet optimaal werkend hart maar hij is nu 9,5 jaar jong en still going very strong! Zijn hart is ook met regelmatig ge-echo-d, met de Doppler, en er is geen verslechtering te zien). De meeste pups sterven overigens aan de hartschade hoor, die overleven de hartschade niet. Maar goed, als hij nu geen hartschade heeft, dan krijgt hij dus ook niet op latere leeftijd wel hartschade. Snap je wat ik bedoel? En qua darmen: hij heeft prima darmen.

Ik had net geschreven "Brutus heeft geen parvo gehad". Nou, Brutus heeft gewoon parvo gekregen na zijn enting. Na de enting, van de enting, door de enting >:(
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 06 jan 2006, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door crutz
Lizzy schreef: OK, nou, dan kunnen deze mensen oplucht adem halen. Ik vind de pup erruggg snel hersteld voor een parvo-pup. En ik vermoed dat het een ent-reactie is geweest of een ander virus. En als het wel parvo is geweest, dan is hij zeer goed hersteld en hoeven zij zich geen zorgen te maken over de toekomst. Want nogmaals, het is niet zo dat als de hond opgeknapt is, hij op latere leeftijd nog ergens last van zal krijgen. Kijk, heeft hij hartschade (zoals Brutus hartschade heeft overgehouden aan de parvo ENTING), dan kan hij natuurlijk direct of op latere leeftijd daar problemen mee krijgen (hoeft niet, dat zie je nu ook maar aan Brutus). De meeste pups sterven overigens aan de hartschade hoor, die overleven de hartschade niet. Maar goed, als hij nu geen hartschade heeft, dan krijgt hij dus ook niet op latere leeftijd wel hartschade. Snap je wat ik bedoel? En qua darmen: OK, Brutus heeft dan geen parvo gehad maar wel een heel ernstige reactie op de parvo-enting (en dat lijkt verdomd op gewoon parvo, geloof me!): hij heeft prima darmen.
maar kan die reactie dan nog ruim 2 wk na de enting optreden..... ???
Door Lizzy
crutz schreef: maar kan die reactie dan nog ruim 2 wk na de enting optreden..... ???
Yep..... Zeker weten. Tot 3 maanden na de enting. En bij Brutus was het 1 a 2 weken na de enting iedere keer raak. En dat werd na iedere enting erger..... Dus laat ze in hemelsnaam vooral uitkijken bij de volgende parvo enting! (ik persoonlijk liet deze hond nooit meer enten, maar dat is zeer persoonlijk).
Door crutz
Lizzy schreef: Yep..... Zeker weten. Tot 3 maanden na de enting. En bij Brutus was het 1 a 2 weken na de enting iedere keer raak. En dat werd na iedere enting erger..... Dus laat ze in hemelsnaam vooral uitkijken bij de volgende parvo enting! (ik persoonlijk liet deze hond nooit meer enten, maar dat is zeer persoonlijk).
ze houden me op de hoogte, dus laat je wel weten hoe t verder gaat met haar......

de DA daar zei in elk geval dat t een HELE sterke pup moest zijn, zo snel als dat ze herstelde van de behoorlijk kritieke situatie waar ze in is geweest (woensdag na kerst dachten ze dat ze dood ging nl)
Door conleeuw
de herstel van Parvo kan erg snel gaan, een van mijn puppen was dood en dood ziek, en toen ze begon te herstellen was het een paar dagen en ze vrat alles wat niet vastgespijkerd was, een week na de begin van haar herstel kon je niet meer geloven dat zij ook maar ooit ziek was geweest. Ik was er wel erg snel bij... zij heeft nog jaren lang achter de schapen gewerkt, een van de beste die ik ooit heb mogen meemaken, ook puppies gehad waar ik mijn Sasha van heb gehouden, net als moeder een top hond ;D (zegt een trotse hondenmoeder), echt niets aan overgehouden . Maar goed, deze pup is kennelijk helemaal hersteld en dat is de belangrijkste.
Door Lizzy
Ja, bij Brutus hebben ze ook diverse keren gedacht dat hij het niet ging halen.... Triest genoeg is Brutus als pup vier keer tegen Parvo gevaccineerd. Waarschijnlijk is het bij de laatste enting echt fout gegaan en heeft hij een hartbeschadiging gekregen. Aangezien tot 7 maand de hond niet totaal uitontwikkeld is, kan een hond tot 7 maand nog een hartbeschadiging krijgen door een parvo besmetting (of, zoals ik mee heb gemaakt, na de enting). Dus als ik hen was zou ik hem sowieso voor deze leeftijd van 7 maanden niet meer laten vaccineren tegen Parvo. Maar nogmaals, dat is dus mijn persoonlijke advies.
Door conleeuw
als hij nu parvo heb gehad zou technisch gezien een enting voor Parvo toch niet meer nodig zijn ?? vraag is alleen of ze een aparte enting kunnen krijgen?
Door crutz
conleeuw schreef: als hij nu parvo heb gehad zou technisch gezien een enting voor Parvo toch niet meer nodig zijn ?? vraag is alleen of ze een aparte enting kunnen krijgen?
ze zit in de VS en als je de onderzoeken hier en daar moet lezen zijn ze daar dus wel al wat verder dan hier met aparte entingen en minder enten.......dus hoop t wel..........als ik meer weet laat ik het weten....
Door herder_lover
Ik heb Saiko hier afgelopen dinsdag laten enten tegen Parvo (alleen parvo, geen andere enting) en hij was 9 dec. in NL ook al geent. Levend ent parvo. Nu wordt hij over 2 weken (16 jan.) gewoon geent en een week erna (23 jan.) wederom Parvo.
Zou dat problemen geven? Moet natuurlijk wel erbij vermelden dat het hier nu "parvo seizoen" is en dat de parvo hier erg agressief is....

Wat zouden jullie doen? (achterhoofd houdend dat ik afgelopen 4 okt. mijn Nitro heb verloren aan parvo)
Door conleeuw
herder_lover schreef: Ik heb Saiko hier afgelopen dinsdag laten enten tegen Parvo (alleen parvo, geen andere enting) en hij was 9 dec. in NL ook al geent. Levend ent parvo. Nu wordt hij over 2 weken (16 jan.) gewoon geent en een week erna (23 jan.) wederom Parvo.
Zou dat problemen geven? Moet natuurlijk wel erbij vermelden dat het hier nu "parvo seizoen" is en dat de parvo hier erg agressief is....

Wat zouden jullie doen? (achterhoofd houdend dat ik afgelopen 4 okt. mijn Nitro heb verloren aan parvo)
heb ik het nu goed begrepen, dan is hij totaal drie keer voor parvo geent? Dat deden wij in Zuid Africa ook standaard altijd... ik zou als ik jou was denk ik ook zo enten, maar goed, daar zijn de meningen nogal over verdeeld. Ik heb nog steeds het gevoel, als ik het niet zou doen en mijn pup zou komen te overlijden aan parvo, zal ik het mezelf niet vergeven, en ik weet dat de argument, maar wat als de pup nou een autoimmuun ziekten er aan overhoudt, persoonlijk waag ik liever die keuze dan parvo, maar dat is erg persoonlijk. Als ze eenmaal volledig zijn ingeent, dan hou ik me niet per se aan de jaarlijkse her enting, maar als jong hond doe ik wel alles volgens het boekje.
Door Hitam
Vaker enten geeft geen betere bescherming. Als een enting goed werkt is een genoeg. Alleen zit je met een pup altijd met een periode dat hij wat minder beschermd is, als de maternale antilchamen minder gaan werken. De enting slaat niet aan zolang hij nog maternale antilichamen heeft.
Eigenlijk zijn titerbepalingen is zo'n geval erg handig.
Dan kun je kijken of je moet enten of niet.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door