Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Ellen Els en Nina schreef: Tja, dat vind ik ook...jammer dat er geen richtlijnen zijn. Nu zit iedereen maar wat "te rommelen" (sorry voor het woord, niet negatief bedoeld) naar zijn eigen gevoel. En natuurlijk is dat gevoel belangrijk, maar ik heb absoluut geen kennis van al dit soort medische zaken en ik wil toch wel een besluit nemen dat op enige feiten is gebaseerd.
Nosodes...titers....Nobivac.... allemaal termen die me niets zeggen. Kent er iemand een site, artikel of topic hier, waar deze dingen worden toegelicht in Jip-en-Janneke-taal?
Nosodes: homeopathische verdunningen van van ziekteweefsels of excreties (ziekteproducten).

Titers: het bepalen van de hoeveelheid antistoffen in het bloed tegen een bepaalde ziekte.

Nobivac: entingen, allemaal van de fabrikant Intervet.
Door Angelique
Ellen Els en Nina schreef: Tja, dat vind ik ook...jammer dat er geen richtlijnen zijn. Nu zit iedereen maar wat "te rommelen" (sorry voor het woord, niet negatief bedoeld) naar zijn eigen gevoel. En natuurlijk is dat gevoel belangrijk, maar ik heb absoluut hier, waar deze dingen worden toegelicht in Jip-en-Janneke-taal?
De meeste mensen die hier met beleid enten doen dit niet op hun onderbuik gevoel, maar hebben zich terdege hierin verdiept. Rommelen zou ik het dus niet willen noemen.

Barfplaats wordt gesponsord door