Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Kaela schreef:Je zegt het zelf al dat je het spul niet op je honden wil, dan lijkt mij toch dat je het ook nieg zo fantastisch vind.

Ik ben met longen toch heel behoudend. Als jij al aangeeft wat dat spul met je huid doet, dan vind ik dat echt bezwaarlijk om in te ademen. Longen en vooral longblaasjes hebben niet altijd een goed vermogen om te herstellen. Veel minder als je huid.

Ik snap best dat het incidenteel te prefereren kan zijn boven gif. Maar hier op het forum wordt het steeds meer aangeprezen als volkomen ongevaarlijk en onschuldig. En dat vind ik echt onterecht.
Het wordt veel vaker voor inwendig gebruik geadviseerd en dan speelt dit hele probleem niet.

En tegen bloedluis is het fantastisch. En tegen wormen schijnt het ook super goed te werken. Tegen vlooien zou ik het inderdaad niet in zetten nee.
Door Kaela
[/quote]

Het wordt veel vaker voor inwendig gebruik geadviseerd en dan speelt dit hele probleem niet.

En tegen bloedluis is het fantastisch. En tegen wormen schijnt het ook super goed te werken. Tegen vlooien zou ik het inderdaad niet in zetten nee.[/quote]

Als je het dan bijvoorbeeld vochtig maakt niet nee.

Of het tegen wormen werkt betwijfel ik. Hier op het forum lees ik alleen verhalen van honden die al geen wormen hebben (correct me if I am wrong) en wormvrij blijven. Maar ja, de meeste honden hier op het forum zijn jaren wormvrij, ook zonder aarde. Op het paardenforum waar ik lees, hoor ik dat het niets doet. Wormtelling, besmetting, diatomeeenaarde, weer tellen en een hogere besmetting. Ik ben niet overtuigd.
Door Lizzy
Vanwege de hartwormbesmetting bij Linga, heb ik de afgelopen weken vrij veel gelezen over diatomeeenaarde. En ik lees toch ook veel positieve berichten. In de UK gebruiken veel boeren het om hun vee te beschermen tegen wormen. En Annemarie heeft het succesvol toegepast bij haar hond met giardia (is het natuurlijk feit dat giardia uit zichzelf verdwijnt). En dan hebben we nog een mevrouw wiens hond besmet was en na het toedienen van diatomeeenaarde dode wormen heeft uitgepoept. Ik kan het topic zo gauw niet vinden, volgens mij was het bij Renate. Enniewees, ik wil jou helemaal niet overtuigen, ik heb daar helemaal geen behoefte aan en je moet het ook zelf weten. Het is prima dat je kritisch bent. Ik heb persoonlijk ook niks met "ik gebruik diatomeeenaarde, mijn hond heeft nooit wormen". Ik gebruik het niet en mijn honden hebben ook geen wormen (nou ja, op 1 na dan maar diatomeeenaarde helpt nul bij de Angiostrongylus Vasorum). Toch, ter ondersteuning bij zaken als giardia lijkt het mij niet verkeerd te meer daar A)zo'n besmetting toch vanzelf over gaat en B)de darmflora in veel gevallen heel positief lijkt te reageren op diatomeeenaarde.
Door Kaela
Lizzy schreef:Vanwege de hartwormbesmetting bij Linga, heb ik de afgelopen weken vrij veel gelezen over diatomeeenaarde. En ik lees toch ook veel positieve berichten. In de UK gebruiken veel boeren het om hun vee te beschermen tegen wormen. En Annemarie heeft het succesvol toegepast bij haar hond met giardia (is het natuurlijk feit dat giardia uit zichzelf verdwijnt). En dan hebben we nog een mevrouw wiens hond besmet was en na het toedienen van diatomeeenaarde dode wormen heeft uitgepoept. Ik kan het topic zo gauw niet vinden, volgens mij was het bij Renate. Enniewees, ik wil jou helemaal niet overtuigen, ik heb daar helemaal geen behoefte aan en je moet het ook zelf weten. Het is prima dat je kritisch bent. Ik heb persoonlijk ook niks met "ik gebruik diatomeeenaarde, mijn hond heeft nooit wormen". Ik gebruik het niet en mijn honden hebben ook geen wormen (nou ja, op 1 na dan maar diatomeeenaarde helpt nul bij de Angiostrongylus Vasorum). Toch, ter ondersteuning bij zaken als giardia lijkt het mij niet verkeerd te meer daar A)zo'n besmetting toch vanzelf over gaat en B)de darmflora in veel gevallen heel positief lijkt te reageren op diatomeeenaarde.
An sich helemaal met je eens, al vind ik de hoeveelheid verhalen van "successen" nog veel te marginaal. Jij hebt 1 verhaal over een hond die dode wormen uitpoept, ik heb 1 verhaal van een bewezen hogere eitelling na gebruik. Misschien komt dat omdat het nog heel weinig gebruikt wordt, ik weet het niet. Je hoeft mij ook niet te overtuigen, als ik jou verhaal lees zitten we erg dicht bij elkaar qua mening. Ik ben alleen een (heel) stukje huiveriger met betrekking tot inademing en juist daarom vind ik het niet gek om af en toe een kanttekening te zetten bij het "het is volkomen veilig" als het aangeraden wordt.
Door Lizzy
Kaela schreef:An sich helemaal met je eens, al vind ik de hoeveelheid verhalen van "successen" nog veel te marginaal. Jij hebt 1 verhaal over een hond die dode wormen uitpoept, ik heb 1 verhaal van een bewezen hogere eitelling na gebruik. Misschien komt dat omdat het nog heel weinig gebruikt wordt, ik weet het niet. Je hoeft mij ook niet te overtuigen, als ik jou verhaal lees zitten we erg dicht bij elkaar qua mening. Ik ben alleen een (heel) stukje huiveriger met betrekking tot inademing en juist daarom vind ik het niet gek om af en toe een kanttekening te zetten bij het "het is volkomen veilig" als het aangeraden wordt.
Volgens mij zijn wij het helemaal eens :)

Ik heb het vorig jaar trouwens ook toegediend bij de kippen en zelf ingeademd en daar ga je wel van hoesten hoor. Poeh. En nee, dat vind ik ook niet fijn. Maar ja, daar tegen over staat wel dat ik in 1 klap van die kloterige bloedluis af was, wat me met 10 andere middelen niet was gelukt. Dus mondkapje voor en stuiven maar!

Het weerhoud mij er wel van om dit spul binnen te gebruiken. Bijv. tegen naden en kieren in de vloer (vlooien). Want wat gebeurd er als ik het op stofzuig? Is het zo fijn dat het er aan de andere kant weer uit komt (andere kant van de stofzuiger)? Ik weet het niet maar ik wou het ook niet uitproberen.
Door Kaela
Lizzy schreef:Volgens mij zijn wij het helemaal eens :)

Ik heb het vorig jaar trouwens ook toegediend bij de kippen en zelf ingeademd en daar ga je wel van hoesten hoor. Poeh. En nee, dat vind ik ook niet fijn. Maar ja, daar tegen over staat wel dat ik in 1 klap van die kloterige bloedluis af was, wat me met 10 andere middelen niet was gelukt. Dus mondkapje voor en stuiven maar!

Het weerhoud mij er wel van om dit spul binnen te gebruiken. Bijv. tegen naden en kieren in de vloer (vlooien). Want wat gebeurd er als ik het op stofzuig? Is het zo fijn dat het er aan de andere kant weer uit komt (andere kant van de stofzuiger)? Ik weet het niet maar ik wou het ook niet uitproberen.
Ja dat dacht ik dus ook. Als je het in huis gebruikt, komt het vroeger of later via de stofzuiger in de lucht. En dan adem je het dus wel in en afhankelijk van hoe vaak je het in je huis strooit en hoe lang zo'n stofzuiger dat dan oppikt (geen idee van!) zou je dan toch wel meer in de buurt van "langdurig gebruik" kunnen komen dan je lief is.
Door Hanny
Verleden jaar is er een spoelwormbesmetting bij Loesje gevonden in januari. Daarvoor heeft ze toch wel vier weken dagelijks een schepje diatomeeenaarde gehad daar na nog een aantal dagen propolis tinctuur. De andere drie goed, maar Loesje niet. Okay, wormkuur er in en klaar, dacht ik. In mei, of juni spoten de wormen er uit. Dit zegt alleen maar, dat het voor een keer niet heeft gedaan wat het zou kunnen doen, maar het geef wel te denken. Kindlief zegt, dat deze domme moeder twee keer had moeten ontwormen bij een vastgestelde besmetting.
Een aantal weken per kwartaal blijf ik wel aarde geven door de groentenmix, dus geen gestuif.
Ik ga nu zelf leren om een besmetting te vinden omdat met regelmaat opsturen voor ons te prijzig is.

Hanny
Door Angelique
Lizzy schreef:Volgens mij zijn wij het helemaal eens :)

Als je dat kippenhok gaat doen, kun je de aarde ook oplossen in water en daarmee de boel insprayen. Dat scheelt een hoop gestuif.

Ik denk wel dat het zo door je filters de hut ingeblazen wordt, dus ik zou het ook niet op de vloer mikken. Heeft ook weinig zin als je dagelijks stofzuigt.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door