Lizzy schreef: Ik voel me niet aangesproken hoor MarloesDat lijkt mij ook zeker leuk!. En je hebt ook zeker een punt! Het lijkt me ook geen strak plan als iedereen met een microscoop van de Aldi een beetje zelf onderzoek gaat zitten doen, zonder kennis van zaken. Ik was niet van plan om de ontlasting niet meer door het Woud te laten onderzoeken. Ik denk overigens dat het Woud met de Sedimentatie Flotatie techniek veel beter in staat is om wormen/eieren op te sporen dan wij zelf. Hoe goed we ook bekend zijn met de materie.
Maar ik vind het wel altijd boeiend om me in dit soort materie te verdiepen! En het lijkt me wel leuk om dit verder uit te spitten en poep onder de microscoop te gaan leggen. Ik ben ook niet helemaal onbekend met deze materie, zeg maar.
Maar in de paarden zie je dat dus echt he. Ik ken zomaar 10 mensen die een microscoop hebben aageschaft via marktplaats, speurders of zelfs op de rommelmarkt. Een aantal daarvan heeft een cursus gedaan van 1 dag en 8 van de 10 sturen de mest niet meer op voor verder onderzoek. En echt, ik vind dat geen goede ontwikkeling. Wat niet wil zeggen dat niemand dat thuis zelf kan hoor Tom, zeker niet!