heb ik dit gehaald en bij Pummeke toegepast;
Lizzy schreef:Komt tie:Ik heb de enting ook nog laten ontstoren. Ik heb contact opgenomen met Tannetje hiervoor en zij heeft mij de ontstoring en de info toegestuurd.
1)Geef je hond 1 uur voor de enting een hoge dosis omega 3 vetzuren in de vorm van een goede visolie.
2)Geef je hond kurkuma (die tip had ik al gegeven) voor en na de enting tot 3 weken na de enting.
3)Geef je hond Quercetin voor en na de enting (tot 3 weken na de enting).
4)Direct voor de enting: geef je hond een calcium supplement. Deze moet direct opgenomen kunnen worden door de slijmvliezen in de mond. Dus, 1 goed supplement (calcium citraat). Tablet fijn maken met vijzel, meenemen en direct voor de enting het calciumpoeder bij je hond naar binnen kiepen (bek daarna sluiten anders blaast hij het poeder naar buiten).
5)Vitamine C, 1000 mg per dag (meestal zit er in Quercetin ook al vitamine C, dus dat moet je er dan vanaf trekken). Hier kan je hond van aan de diarree gaan, dus ik zou voor de enting al beginnen met een lagere dosis en langzaam opbouwen tot 1000 mg per dag (gewoon tablet kapot knippen in stukjes).
6)Geef je hond tot een paar weken na de enting geen zeevis. Daar zit kwik in en dat zit ook al in de enting.
7)Geef absoluut geen plantaardige olieen (teveel omega 6).
8)Maak een groentenmix voor 2 weken waar je veel biologische peterselie en selderij (de blaadjes) doorheen kiept.
Pummeke heeft nul last gehad van de enting, voor zover ik dat heb kunnen waarnemen. En ik zat er als een havik bovenop, want ik vond het retespannend