Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door doranto
vagebond schreef: Nou geloof me, er zijn mensen waarvan de hond hun hele leven vlooien heeft. Dan heb ik zoiets van, doe iets!
Gr. Ingrid
Dat 'iets' hoeft echt niet persé gif te zijn en al helemaal niet preventief!!
Door vagebond
Die honden die ik bedoel hebben altijd vlooien, dus niets preventief. En ja, liever geen gif, nee ik zou het nooit gebruiken voor mijn eigen honden, ik kam me liever suf, maar niet iedereen denkt daar zo over.
Door Suzanne
Ik vind dat je het niet kunt maken om niets te doen als je honden vlooien hebben. Kijk, dat jij er thuis geen probleem mee hebt is prima ;-) maar je honden komen ook op straat, worden geaaid, snuffelen aan andere honden.. kortom, de kans dat je iemand anders opzadelt met die vlooien is groot. Dat zou ik dus niet op mijn geweten willen hebben ;-(((

Suzanne
Door K&D
Als honden altijd vlooien hebben dan zou ik ook in huis eens heel kritisch rondkijken...
Door hannabelgje
Mijn kat had laatst vlooien en werd er letterlijk gek van. Zo zielig. Dan gaat er hier toch echt gif op/in. Er is niks erger dan jeuk. Daar helpt een kam echt niet tegen.
Door vagebond
Ik heb ook geen zin om met honden met vlooien opgezadeld te worden. Ik reken er ook meer voor als er vlooienhonden komen in de trimsalon. Ben ook altijd bang dat ik ze overbreng naar mijn eigen honden.
Gr. Ingrid
Door doranto
vagebond schreef: Ik heb ook geen zin om met honden met vlooien opgezadeld te worden. Ik reken er ook meer voor als er vlooienhonden komen in de trimsalon. Ben ook altijd bang dat ik ze overbreng naar mijn eigen honden.
Gr. Ingrid
Heb bijna 30 jaar een heel goed lopende trimsalon aan huis gehad. Heb mijn honden nooit met gif behandeld en ook nooit vlooien in huis gehad. Wel hield ik de trimsalon goed schoon en gebruikte daar heel af en toe een spray voor de vloer en de afvalbak. Maar dat was echt maar heel zelden.
En mijn salon was niet in een bijgebouw maar inpandig!
Mijn eigen honden liepen meestal in en uit. Het kan dus wel degelijk zonder gif.
Laatst gewijzigd door doranto op wo 12 nov 2014, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Baldrick
Doranto schreef: Ik begrijp sowieso niet dat er mensen zijn die dit standaard maandelijks aan hun dier zouden willen geven. Je neemt zelf toch ook niet steeds maar aspirientjes o.i.d. in voor het geval je misschien ooit eens hoofdpijn zou krijgen.
Maar wat is het alternatief?
Dan pas een middel geven als je honden vlooien of teken hebben?
Zeker bij vlooien kun je dan al een flinke plaag hebben namelijk.
Door doranto
Baldrick schreef: Maar wat is het alternatief?
Dan pas een middel geven als je honden vlooien of teken hebben?
Zeker bij vlooien kun je dan al een flinke plaag hebben namelijk.
Het alternatief is je hond goed in de gaten houden. Als je een vermoeden hebt dat er vlooien in het spel zouden kunnen zijn, meteen goed wassen met een goede milde shampoo, waaraan je evt. wat teatree olie toevoegt. Als je denkt dat het daarna nog niet weg is, gewoon nóg een keer wassen. Met een goede shampoo is dat geen enkel probleem.
Heeft hier altijd nog gewerkt.
Tegen teken gebruikte ik altijd voordat ik naar de bossen ging de deospray van Tasman, waaraan ik nog wat extra etherische oliën toevoegde en een scheutje bio azijn. Verder goed en regelmatig controleren in de tekenperiode.
Laatst gewijzigd door doranto op wo 12 nov 2014, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door doranto
Afbeelding

Dat het wel degelijk zonder gif kan bewijst deze hond van mijzelf. Ze heeft 15 jaar bij mij in de trimsalon gelegen. Een van de trimtafels had ze zich toegeëigend en vond ze "haar" tafel. Daar lag ze altijd op te slapen. Door de klanten werd zij 'de koningin van de trimsalon' genoemd, omdat ze het er absoluut niet mee eens was (en dat duidelijk liet merken) als ze eens haar tafel af moest staan aan een hond van een klant, omdat het te druk was. ;D

Zij had behoorlijk wat vacht, maar zelfs bij haar heb ik nooit gif gebruikt. Die hele enkele keer dat ze eens een vlootje had, heb ik het met goed wassen zo weer weg gekregen. ;)
Door hannabelgje
Ik ben het daar niet mee eens. Ik heb hier 3,5 jaar niks gedaan en een maand geleden ineens vlooien. Mijn kat werd gek van de jeuk. Dan kun je opletten zoveel je wilt maar dan zul je toch iets moeten. Aangezien vlooien op je vloer wonen ipv op je dier heeft wassen niet veel zin en bovendien is dat net zo goed gif. 
Door vagebond
Vlooien houden van hun gastheer, dat klopt. Ik laat mijn honden echt niet in de trimsalon. De kans dat er een vlo overspringt, omdat je de honden trimt en wast is denk ik wel groter dan dat honden met elkaar spelen.

In de trimsalon spuit ik ook met gif, ook alleen als er echt een vlooienhond is geweest, eerder niet natuurlijk.
Gr. Ingrid
Door Tanna
Doranto schreef: Dan heb je er bij honden met een vlooienallergie dus niets aan.
Ik begrijp sowieso niet dat er mensen zijn die dit standaard maandelijks aan hun dier zouden willen geven. Je neemt zelf toch ook niet steeds maar aspirientjes o.i.d. in voor het geval je misschien ooit eens hoofdpijn zou krijgen.
Precies!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door