vagebond schreef: Nou geloof me, er zijn mensen waarvan de hond hun hele leven vlooien heeft. Dan heb ik zoiets van, doe iets!Dat 'iets' hoeft echt niet persé gif te zijn en al helemaal niet preventief!!
Gr. Ingrid
Moderator: Lizzy
vagebond schreef: Nou geloof me, er zijn mensen waarvan de hond hun hele leven vlooien heeft. Dan heb ik zoiets van, doe iets!Dat 'iets' hoeft echt niet persé gif te zijn en al helemaal niet preventief!!
Gr. Ingrid
vagebond schreef: Ik heb ook geen zin om met honden met vlooien opgezadeld te worden. Ik reken er ook meer voor als er vlooienhonden komen in de trimsalon. Ben ook altijd bang dat ik ze overbreng naar mijn eigen honden.Heb bijna 30 jaar een heel goed lopende trimsalon aan huis gehad. Heb mijn honden nooit met gif behandeld en ook nooit vlooien in huis gehad. Wel hield ik de trimsalon goed schoon en gebruikte daar heel af en toe een spray voor de vloer en de afvalbak. Maar dat was echt maar heel zelden.
Gr. Ingrid
Doranto schreef: Ik begrijp sowieso niet dat er mensen zijn die dit standaard maandelijks aan hun dier zouden willen geven. Je neemt zelf toch ook niet steeds maar aspirientjes o.i.d. in voor het geval je misschien ooit eens hoofdpijn zou krijgen.Maar wat is het alternatief?
Baldrick schreef: Maar wat is het alternatief?Het alternatief is je hond goed in de gaten houden. Als je een vermoeden hebt dat er vlooien in het spel zouden kunnen zijn, meteen goed wassen met een goede milde shampoo, waaraan je evt. wat teatree olie toevoegt. Als je denkt dat het daarna nog niet weg is, gewoon nóg een keer wassen. Met een goede shampoo is dat geen enkel probleem.
Dan pas een middel geven als je honden vlooien of teken hebben?
Zeker bij vlooien kun je dan al een flinke plaag hebben namelijk.
Doranto schreef: Dan heb je er bij honden met een vlooienallergie dus niets aan.Precies!
Ik begrijp sowieso niet dat er mensen zijn die dit standaard maandelijks aan hun dier zouden willen geven. Je neemt zelf toch ook niet steeds maar aspirientjes o.i.d. in voor het geval je misschien ooit eens hoofdpijn zou krijgen.