Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door oebaya
Timmy schreef: Zo zie je dat dat erg kan verschillen. Timmy was gevaccineerd op 2/12/99 voor rabies. De titertest werd gedaan op 28/6/00 en zijn titer was 19.37 I.U/mL

Ik vond dat best hoog en heb daarna dus ook niet meer "echt" (ahum) gevaccineerd. Tegen rabies dan... ::)

Gr.
Linda
Tja, en omdat ik nogal veel reis met de honden, had ik erop gehoopt het bij om de 3 jaar te kunnen laten.
gr.
Nicolette
Door Timmy
oebaya schreef: Tja, en omdat ik nogal veel reis met de honden, had ik erop gehoopt het bij om de 3 jaar te kunnen laten.
gr.
Nicolette

Hmm, als je nou eens informeert of je in plaats van vaccineren de titer mag laten bepalen? Ik bedoel, als de titer goed is, is vaccineren overbodig. Wie weet zeggen ze wel dat dat ook mag...
Ik roep maar wat, hoor. Ik weet eigenlijk niet of daar ooit door iemand naar geinformeerd is.

Gr.
Linda
Door oebaya
Timmy schreef: Hmm, als je nou eens informeert of je in plaats van vaccineren de titer mag laten bepalen? Ik bedoel, als de titer goed is, is vaccineren overbodig. Wie weet zeggen ze wel dat dat ook mag...
Ik roep maar wat, hoor. Ik weet eigenlijk niet of daar ooit door iemand naar geinformeerd is.

Gr.
Linda
Als je goed hebt gelezen, had ik de titer opnieuw laten bepalen, en die was veel te laag.
gr.
Nicolette
Door willieD
Timmy schreef: Zo zie je dat dat erg kan verschillen. Timmy was gevaccineerd op 2/12/99 voor rabies. De titertest werd gedaan op 28/6/00 en zijn titer was 19.37 I.U/mL

Ik vond dat best hoog en heb daarna dus ook niet meer "echt" (ahum) gevaccineerd. Tegen rabies dan... ::)

Gr.
Linda
ik neem aan dat jullie dierenartsen dan ook welwillend tegenover jullie klanten willen zijn als het om NIET vaccineren gaat maar om een sticker en handtekening?? ::) als de titer hoog genoeg is??
dan heeft niemand die problemen van grensovergang!
Dat is nml de enige reden om te MOETEN vaccineren
Door Truus
willieD schreef: ik neem aan dat jullie dierenartsen dan ook welwillend tegenover jullie klanten willen zijn als het om NIET vaccineren gaat maar om een sticker en handtekening?? ::) als de titer hoog genoeg is??
dan heeft niemand die problemen van grensovergang!
Dat is nml de enige reden om te MOETEN vaccineren
Dit is de vraag :-\. Zijn er uberhaubt wel dierenartsen die dit doen? Het zal wettig verboden zijn toch?
Door willieD
Truus schreef: Dit is de vraag :-\. Zijn er uberhaubt wel dierenartsen die dit doen? Het zal wettig verboden zijn toch?
daarom vraag ik het ook ;D
de d.a doen het zelf dus wel bij hun honden..lees bovenstaande van Linda maar,wat ik begrijp zelf een d.a
En dat noem ik dus een beetje boel ::).
Door Angelique
Truus schreef: Dit is de vraag :-\. Zijn er uberhaubt wel dierenartsen die dit doen? Het zal wettig verboden zijn toch?
Ja, door rood licht rijden is ook verboden ::) Maar het simpelste is om het gewoon aan je DA te vragen. Ik heb er al 2 gehad die het op verzoek wel deden. Voorwaarde was wel in die gevallen dat ik niet naar een gebied ging zoals de Ardennen waar een rabiesenting geen overbodige luxe is.
Door oebaya
Mijn dierenarts doet het ook, moet wel de vaccins betalen, want als de stickertjes daar af zijn, dan is het vaccin verder onbruikbaar.
En rabiës enten moet ik wel, want in België ben ik al gauw de Sambre en Maas over en onder die lijn is rabiës enten wettelijk verplicht, maar gelukkig dan maar 1x per 3 jaar met Nobivac. Verder heb ik dus voor Zweden een certificaat nodig met titer-bepaling en die bleek bij de jongste niet hoog genoeg, dus toch weer geënt na een jaar en nu duimen dat als de vereiste 120 dagen verstreken zijn, de titer wel goed is.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door