Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door k9
[quote="Angelique"]
Maar denk je als dat gebeurd dat dat nieuws de krant zou halen?
[/quote]
nee, maar die honden van onze club waren ook niet in de krant......
En bovendien de kans dat je een teek mist bij 50 is een stuk groter dan bij 10, lijkt me ten minste. Ik persoonlijk heb ik vorig jaar geen vaste teek van mijn honden weg gehaald, en losse ook niet veel moet ik zeggen.....
Door k9
Lizzy schreef: Ik onderschat het niet, maar ga mijn hond er toch niet voor inspuiten met gif. Ik denk dat je de werking van het gif overigens onderschat. Maar goed, het is puur een persoonlijke afweging die men moet maken.
klopt, een quest van mening en prioriteiten ;)
Door Angelique
k9 schreef: nee, maar die honden van onze club waren ook niet in de krant......
En bovendien de kans dat je een teek mist bij 50 is een stuk groter dan bij 10, lijkt me ten minste. Ik persoonlijk heb ik vorig jaar geen vaste teek van mijn honden weg gehaald, en losse ook niet veel moet ik zeggen.....
Kan zijn, maar als 1 foute teek al voldoende zou zijn dan is én gif gebruiken en nog steeds tientallen teken van je honden af moeten halen niet echt veel winst.
Die 50 teken per dag per hond liepen we in Brabant op, hier in Drenthe hebben we in 1,5 jaar tijd precies 1 x 1 teek op een hond gevonden en dan gebruiken we dus tegenwoordig helemaal niets meer .

Dat die honden niet individueel de krant hebben gehaald is wel logisch. Maar het geval babesiosis was daarnaast in alle dagbladen al breed uitgemeten met de nodige adviezen erbij dat je je woefert nu toch wel echt zo'n scalibur om moet hangen.
Er zijn genoeg honden die ook ontzettend ziek kunnen worden van Frontline en/of pipetten van andere merken. Maar daar hoor je niks over in het openbaar omdat men dat niet wil erkennen omdat het zogenaamde goedgekeurde middelen zijn.
Maar goed, ieder zijn keuze :D
Door k9
Angelique schreef: Kan zijn, maar als 1 foute teek al voldoende zou zijn dan is én gif gebruiken en nog steeds tientallen teken van je honden af moeten halen niet echt veel winst.
Die 50 teken per dag per hond liepen we in Brabant op, hier in Drenthe hebben we in 1,5 jaar tijd precies 1 x 1 teek op een hond gevonden en dan gebruiken we dus tegenwoordig helemaal niets meer .

Dat die honden niet individueel de krant hebben gehaald is wel logisch. Maar het geval babesiosis was daarnaast in alle dagbladen al breed uitgemeten met de nodige adviezen erbij dat je je woefert nu toch wel echt zo'n scalibur om moet hangen.
Er zijn genoeg honden die ook ontzettend ziek kunnen worden van Frontline en/of pipetten van andere merken. Maar daar hoor je niks over in het openbaar omdat men dat niet wil erkennen omdat het zogenaamde goedgekeurde middelen zijn.
Maar goed, ieder zijn keuze :D
nog een keer, het gaat me om de kans de verkleinen dat mijn honden gebeten worden..... ;) Dus een combinatie van methoden om te proberen dat ze niet gebeten worden.... niks is een wonder, natuurlijk! Ik controleer mijn honden ook elke avond..... en ik herhaal: vorig jaar werden ze niet gebeten..... ook niet in Pyrinees, waar wij met vakantie gingen (dit is Noord Spanje).....
Misschien de kranten overdrijven wel, tuurlijk, ze doen dat altijd ;D Maar voorkomen is beter dan genezen...en anders vraag aan die man die zijn hond vorig jaar maart aan babesiosis is verloren..... Misschien dacht hij ook dat het meeviel....
Door Lizzy
Joh, als ik mijn honden moet opspuiten, inspuiten, ingeven, op druppelen wat de gemiddelde dierenarts of hondenblaadje of internetsite voorschrijft, dan is mijn hond een wandelend Botlek-depot.

En dat dat schadelijk is: vraag dat maar eens aan al die mensen die hun hond zijn verloren aan onverklaarbaar vreemde auto-immuunziektes.

Het is dus een kwestie van optellen en aftrekken een een gecalculeerde risico-analyse maken. Jij maakt er een die voor jou werkt, ik maak er een die voor mij werkt (waarbij ik overigens in mijn calculaties altijd mee neem dat mijn honden gezond eten).
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 12 apr 2005, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eef+Stippels
Ik gebruik petvital verminex van canina tegen vlooien en teken en andere parasieten. Ik ben nog geen enkele teek/vlo oid op ze tegengekomen. Het is ook nog eens biologisch.

ps het is trouwens niet waterbestendig, een nadeeltje als je een hond hebt die vaak zwemt.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op di 12 apr 2005, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door k9
Evelyn schreef: Ik gebruik petvital verminex van canina tegen vlooien en teken en andere parasieten. Ik ben nog geen enkele teek/vlo oid op ze tegengekomen. Het is ook nog eens biologisch.

ps het is trouwens niet waterbestendig, een nadeeltje als je een hond hebt die vaak zwemt.
hoi Evelyn,
waar koop je petvital verminex?
gr
Door tieneke
k9 schreef: hoi Evelyn,
waar koop je petvital verminex?
gr
Ben geen Evelyn maar je kunt het bij Angelique kopen ;)
Door k9
tieneke schreef: Ben geen Evelyn maar je kunt het bij Angelique kopen ;)
dank je :D
Door tieneke
De nollebakmonsters zijn er ook zeer tevreden over :D
Door tieneke
bernergek schreef: Is het ook in winkels te verkrijgen?
Denk het niet :-\
Door Charlie Angel
tieneke schreef: Denk het niet :-\
Vind het altijd een beetje vreemd via internet, maar ja je moet toch wat. Hoeveel druppels heeft een hond van 40-47 kg nodig? Of hoeveel ml. is dit ongeveer?
Door tieneke
bernergek schreef: Vind het altijd een beetje vreemd via internet, maar ja je moet toch wat. Hoeveel druppels heeft een hond van 40-47 kg nodig? Of hoeveel ml. is dit ongeveer?
Kijk even op de website van Angelique ;)
En geloof me...dit middel is beter en vooral veiliger dan al dat onnodige gif.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door