Joh, wat een akelig verhaal, ik kan mij voorstellen dat je heel erg sceptisch bent geworden.
Fijn dat het in ieder geval geen schildklierproblemen betreft.
Wat die wisselende poep betreft, het kan zoveel oorzaken hebben. Maar ik zou dan ook denk ik beginnen met een giardia onderzoek.
Ik zou dan de knoop doorhakken (lang twijfelen over wat te doen lost ook niets op) en aangezien de hond niet wil poepen wanneer het van hem wordt verlangd, gewoon de 3 dagen poep verzamelen en opsturen naar het Woud.
Afhankelijk van de uitslag een kuur er op loslaten (regulier of niet-regulier, aan jou de keuze) en bij negatieve uitslag en aanhouden klachten het onderzoek laten herhalen, en dan met verse poep bij eigen DA.
Maar nogmaals, zo zou ik het doen. Anderen hier op BP doen het weer op andere wijze misschien.
Trouwens ook helico bacter kan maagproblemen veroorzaken, jij hebt het hierover in dit bericht. Ik ben alleen nu even kwijt of helico bacter ook voor wisselende poep zorgt, maar dat kan je zo even googelen.
Ook een helico bacter probleem bij een hond op rauw voer kan je heel goed bestrijden met natuurlijke middelen, zonder gebruik van AB. Nogmaals: dit is info die ik van Internet haal. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Wat betreft een gevoelige spijsvertering: mijn hond heeft volgens mij ook zwakke darmpjes.
Misschien had zij daar al aanleg voor, misschien is die gevoeligheid getriggerd door de Giardia, in ieder geval Yuma reageert gemakkelijk op stress of sommige vleessoorten of olie met diarree.
Ondanks dat zij Giardia-vrij is.
Sterkte hoor, ik zie nu dat Lizzy reageert, ik ga even kijken.