Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door eefje
ja ik heb een maand geleden zo'n pipet van frontline gebruikt maar ben bang dat hij dus daar zo van is gaan jeuken,tis eigenlijk een beetje moeilijk te bekijken want er is toen te veel tegelijk gebeurt om te achterhalen waar hij nu zo veel jeuk van kreeg

ik ga het eens proberen met dit goedje wat jullie beschreven hebben

groetjes eefje
Door ''Lenie...
Jolly schreef: ik spray met een zelfgemaakt menseltje van tea tree spary met de olieën: lavendel, eucalyptus, citrus, rozemarijn, ceder en geranium, tegen vlooien en teken

Vorige jaar maar 2 teken van Chasey af gehaald en geen vlooien gehad.
Ondanks al de logeetjes.

Een goed idee, maar doe je de olietjes dan bv in een klein mini planten sproeiertje o.i.d ::)
En de hoeveelheid van elke olie is dan een paar drupjes zeker, en die wrijf je er ook een beetje in of alleen sproeien ?
Door trusty
Dank voor het recept ,ga het van de week meteen maken want er zijn hier al veel teken maar gelukkig nog geen vlooien. Ben heel huiverig voor vlooienbanden en frontline e.d. zodra er iets van gif in zit proef ik dat en krijg een vreemde tong altijd een goede waarschuwing. Kun je nagaan wat het met de honden doet.
Door Bianca1
''Lenie B schreef: Een goed idee, maar doe je de olietjes dan bv in een klein mini planten sproeiertje o.i.d ::)
Ik heb bij de apotheek een klein flesje (30ml) met verstuiver gekocht, handig voor in de auto of jaszak.
Verder bewaar ik het lege flesje van de teatree spray, die kun je dan weer hervullen met het versgemaakte mengsel.
Maar ondanks dit mengsel heb ik bijna dagelijks een teek te pakken, maar wie weet zou ik er zonder spray wel 10 vinden, wie zal het zeggen...(vlooien overigens niet gezien)
Laatst gewijzigd door Bianca1 op zo 22 mei 2005, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
Moet je eigenlijk je huis sprayen voordat je op vakantie gaat? Timo en Mila hebben geen vlooien maar de huisoppasser zei dit al lachend....Ik heb dit nog nooit gedaan ???
Door 202spots
Wanneer er vlooien in je huis zijn dan merk je dat wel wanneer je terug komt!! ;D
Wanneer ze ' tijdje niemand zien,dan hebben ze honger en springen op je benen! ;D
Ik zou wachten tot je tweer thuis bent.
En wanneer de huisoppaser regelmatig naar binnen gaat,dan nemen ze die wel te pakken!! ;D

Fijne vacantie Truus!! 8) 8)
Door Truus
Ik zal het tegen de huisoppasser zeggen Dory ;D...goed advies 8) ;D en....dank je.
Door tieneke
Truus schreef: Ik zal het tegen de huisoppasser zeggen Dory ;D...goed advies 8) ;D en....dank je.
Zal ie leuk vinden ::) ::) ;D ;D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door