Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

waarom niet, toen tannetje hier was heeft zo ook titers voor heel veel jaar geldig gesteld.
bv mega hoge waarde pas over 5 jaar of 6 weer titeren.

Ik ent me honden dus eigenlijk al zelden en 1 keer heb ik probleem gehad en toen ik begon te lullen over hoe lang die wel neit geldig was wettelijk keken ze me aan van huh en mocht ik gelijk door lopen ::)
Ben ook geweest bij dierenarts tannetje koning en mijn hond moet pas in 2017 terug komen om te titeren. Ze heeft in hondenpaspoort de antistoffen met +++ aangegeven. Dus parvo+++ etc en dat is zo hoog dat het niet nodig is om eerder te titeren.

Van shows weet ik niets en ben ook benieuwd. Zou grote onzin zijn als ze daar eisen dat je je hond moet enten als het zwart op wit staat dat hij voldoende antistoffen heeft. Is juist gevaarlijker als je honden ieder jaar ent, maar weet totaal niet of de enting wel aanslaat. Staat wel keurig een sticker in je boekje maar je hond kan gewoon parvo krijgen en andere besmetten. Hoe krom is onze wereld toch.

Gr. Nicolette
Okay. Het verbaast me wel maar vooruit dan zal het wel goed zijn. Zelf laat ik ook titeren maar dat is nooit langer dan voor een jaar. Wordt niet met plusjes aangegeven maar met getalletjes. 3 is het minimum daar beneden moet gevaccineerd worden.
Heb geïnformeerd bij hondenshow Rotterdam ahoy. Je bent verplicht om een geldig inentingsbewijs te hebben. Dat betekent gewoon een spuit van de dierenarts. Wettelijk door het ministerie van landbouw vastgesteld. Zoals altijd lopen ze weer achter de feiten aan.

Lekker alles volspuiten. Farmaceutische industrie heeft een heel groot aandeel aan deze inentingspraktijken. Ze weten welke nadelen aan het veelvuldig inenten kleven, maar zullen het niet snel toegeven. Hetzelfde geldt voor de meeste dierenartsen. Grote bron van inkomsten. Symtoombestrijden ipv de oorzaak aan te pakken. Foute voeding en al die inentingen zorgen ervoor dat de wachtkamer vol zit.

Moest er even uit. Had toch wel verwacht dat je ook met een getitterde hond naar een show mocht.
Snap dan eigenlijk ook niet waarom je vroeger als je Scandinavië en Engeland binnen wilde komen na de enting moest titeren om te bewijzen dat de hond anti stoffen had aangemaakt.

Gr. Nicolette

Gr. Nicolette
Lizzy schreef: Ik was dit jaar in Dortmund en daar wierpen ze er niet meer dan 1 blik op. En alleen op rabies (de andere entingen staan op een andere pagina). Bij mijn weten is ook daar Weil niet verplicht.
Oké, dan had ik iemand die erg ijverig was dan. Rabies is idd wel verplicht.
Hm...
Het is wellicht niet helemaal zoals het hoort en het is niets voor mij dat ik het opper ;-)
Maar er zijn DA's die, mits de titer correct is, het stempeltje en stickertje zetten. Let wel; zonder daadwerkelijk te enten. Ze moeten dan WEL 100% zeker zijn dat de titer idd klopt. Met Rabies in ieder geval.
Ik weet niet hoe zo'nzelfde DA tegen andere stoffen aan kijkt maar aangezien dat ook maar 1 x per 3 jaar geent hoeft te worden maak ik daar geen probleem van; ik laat die entingen wel zetten.

Ook Rabies trouwens, die titer ik niet maar laat ik daadwerkelijk zetten; die heb ik toch echt nodig om de grens over te komen hoewel ik misschien met voornoemde methode ook een eind zou komen ;-)

Suzanne
pike schreef: Of je Weil (Leptospirose) laat enten is je eigen keus, is niet verplicht voor tentoonstelling/show.
En de DHP-vaccinatie is toch maximaal 3 jaar geldig dus kan je nooit pas in 2016 terug hoeven komen ??? Als je nu getiterd hebt omdat de enting verliep en de titers waren hoog genoeg, dan moet je volgend jaar weer laten titeren, voor zover ik begrepen heb althans..
De voorschriften voor shows zijn dat ze voldoende gevaccineerd moeten zijn. DUs het zou in principe goed moeten zijn. Voor het buitenland is wel nog de rabiesvaccinatie verplicht.
Hoi, waar heb je de informatie vandaan dat Weil niet verplicht is?
Ik heb net gebeld met een contactpersoon van de Winner en die mevrouw vertelde me dat ook Lepto verplicht is.
Ze had het over "de gewone" cocktail.
Boris en Femke zijn getiterd 2 jaar terug en zij hoeven niet meer geënt te worden.
En zij komen nergens waar entingen verplicht zijn.
Maar met Charlotte wil ik showen dus zal zij aan de eisen moeten voldoen. Vandaar mijn interesse.
Ik denk dat het wel losloopt met die controles bij shows.
Logisch dat die vrouw dat zegt, alles is verplicht, weet zij veel, het zekere voor het onzekere.
Ik zou het niet doen. Vooral als je een geldige titer hebt. Mijn hond is trouwens ook getiterd deze zomer en hoeft ook pas in 2016 terug te komen, heeft enkel de pupentingen gehad vorig jaar. Ik denk zelfs dat ze helemaal niet geent hoeft te worden, maar ik ga netjes in 2016 voor de titer.
Elk jaar titeren heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.
Gr. Ingrid
Hier in NL is Jamey zijn entingsboekje nog geen 1x bekeken op een show. Maar als ze controleren kunnen ze moeilijk gaan doen, maar ik neem de gok. Als je een beetje van wanten weet dan is het meestal wel goed. In het buitenland is zowieso Rabies verplicht. Die laat ik dus wel enten.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door