Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

@TMG1961
Net na gevraagd bij eigen DA. Ze zet de Lepto niet alleen. Die doet ze samen met de parvo en als ze alleen de lepto zet blijft ze met een parvo zitten volgens haar. Dus eens kijken of ik een DA vindt die alleen de lepto zet
Ik weet niet of het in Nld toegestaan is, maar is het misschien mogelijk zelf bij de apotheek de enting te halen die jouw voorkeur heeft, en dan hiermee door de DA je hond te laten enten?
Door TMG1961
Annemarie Rijnveld schreef: @TMG1961
Ik weet niet of het in Nld toegestaan is, maar is het misschien mogelijk zelf bij de apotheek de enting te halen die jouw voorkeur heeft, en dan hiermee door de DA je hond te laten enten?
Geen idee of dat wel gaat en of het wel toegestaan is.
Wel weet ik dat hoe meer ik lees des te meer duizelt het me. Hoe zit het nu met Rabies..Pixie is daar nog nooit voor ingeënt.

Ik ga gewoon bellen voor een aparte Lepto, alleen las ik daar weer over dat het ook maar een paar maanden werkt en niet voor alle ruim 200 verschillende bacteriesoorten.
PI geef ik niet meer..ze gaat niet naar kennel of hondenschool.
Door Lizzy
TMG1961 schreef: Geen idee of dat wel gaat en of het wel toegestaan is.
Wel weet ik dat hoe meer ik lees des te meer duizelt het me. Hoe zit het nu met Rabies..Pixie is daar nog nooit voor ingeënt.

Ik ga gewoon bellen voor een aparte Lepto, alleen las ik daar weer over dat het ook maar een paar maanden werkt en niet voor alle ruim 200 verschillende bacteriesoorten.
PI geef ik niet meer..ze gaat niet naar kennel of hondenschool.
Rabies is alleen spannend als je naar het buitenland gaat met Pixie.

Ik denk dat een rondje DA's bellen veel makkelijker en sneller en betrouwbaarder is dan dingen zelf bestellen en je huidige DA vragen. Die is kennelijk van mening dat Parvo ieder jaar moet, terwijl de enting 3 jaar bescherming biedt :-X
Door TMG1961
Ik ga niet bellen...er liggen een paar praktijken binnen fietsafstand. Dus ga volgende week eens iedere dag bij 1 of 2 praktijken langs en vraag eens na of ze de Lepto ook apart zetten.
Ik lees de topics over entingen mee, aangezien ik binnenkort voor hetzelfde probleem kom te staan.

Lizzy, waarom vind je het geen goed idee de enting zelf te kopen?
Ik was op dat idee gekomen omdat ik had gelezen (ergens op een forum) van hondeneigenaren, die uitdrukkelijk aan de DA hadden aangegeven alleen de DHP enting te willen en bij thuiskomst erachter kwamen dat DA toch DHPPi+L had geent.
Door Lizzy
Annemarie Rijnveld schreef: Ik lees de topics over entingen mee, aangezien ik binnenkort voor hetzelfde probleem kom te staan.

Lizzy, waarom vind je het geen goed idee de enting zelf te kopen?
Ik was op dat idee gekomen omdat ik had gelezen (ergens op een forum) van hondeneigenaren, die uitdrukkelijk aan de DA hadden aangegeven alleen de DHP enting te willen en bij thuiskomst erachter kwamen dat DA toch DHPPi+L had geent.
Ik denk dat het in NL zo niet werkt. Ik denk dat je deze niet eens kunt kopen. En bovendien moet een enting gekoeld gehouden worden. En als ik bij mijn DA kom met een enting die ik ergens anders gekocht heb met "joh, spuit even in" dat ie zegt "zoek fijn even een andere DA".
Door TMG1961
Heb van een van de dierenartsen antwoord. Ik wil helemaal geen Bordetella of Parainfluenza enting. Alleen de Lepto
Is 45,65 een normaal bedrag hiervoor? Weet dat eigen DA 40 euro telt voor de grote cocktail, dus die 45,65 lijkt me toch wel heel erg veel.

Hier het antwoord:

Het klopt inderdaad dat de meeste fracties van de Nobivac DHPPi enting onder ideale omstandigheden 3 jaar bescherming bieden. De Parainfluenza-fractie doet dit echter niet.
Daarom adviseren wij toch om de DHPPi om het jaar te enten.
Elk tussenliggend jaar kan volstaan worden met de parainfluenza en de Lepto, het beste gecombineerd met Bordetella.
In bepaalde gevallen kan het nuttig zijn om de Parvo enting ook elk jaar te geven. Dit moet per geval bekeken worden.

De combinatie van Parainfluenza, lepto en Bordetella kost bij ons: 64,42 euro.
Als u alleen de lepto enting wilt kost dit: 45,65 euro.
Prijzen zijn natuurlijk inclusief het lichamelijk onderzoek.
Door miik
TMG1961 schreef: De combinatie van Parainfluenza, lepto en Bordetella kost bij ons: 64,42 euro.
Als u alleen de lepto enting wilt kost dit: 45,65 euro.
Prijzen zijn natuurlijk inclusief het lichamelijk onderzoek.
Dit is inderdaad wel een standaard prijs.
De prijs van een enting wordt opgebouwd uit de kosten voor een concult en de kosten van de enting.
Een concult is gemiddeld 30-35 euro tegenwoordig, en de enting los 20-25 euro....
(hier in de randstad dan he)
Door *Dorothea*
TMG1961 schreef: Het klopt inderdaad dat de meeste fracties van de Nobivac DHPPi enting onder ideale omstandigheden 3 jaar bescherming bieden. De Parainfluenza-fractie doet dit echter niet.
Daarom adviseren wij toch om de DHPPi om het jaar te enten.
Elk tussenliggend jaar kan volstaan worden met de parainfluenza en de Lepto, het beste gecombineerd met Bordetella.
In bepaalde gevallen kan het nuttig zijn om de Parvo enting ook elk jaar te geven. Dit moet per geval bekeken worden.
Snappen ze het zelf wel? ???
Door *Dorothea*
henneke schreef: kas contole ?
nee dat niet, alleen is Pi overbodig als je ook de neusenting geeft, want daar zit ook Pi in, dus dat is dubbelop.
Maar als je alleen DHPPi hebt dan moet je wat....dus dan spreek je over bordetella
(eh het wordt enigszins een warrig verhaal :crazy2: )
Door henneke
*Dorothea* schreef: nee dat niet, alleen is Pi overbodig als je ook de neusenting geeft, want daar zit ook Pi in, dus dat is dubbelop.
Maar als je alleen DHPPi hebt dan moet je wat....dus dan spreek je over bordetella
(eh het wordt enigszins een warrig verhaal :crazy2: )
je bent mij kwijt ja :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door