Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Ramses1
#3129753
eelke schreef: Dan valt dat ook af inderdaad. Dat gaat irriteren in de zomer. Anders had ik wel weer een seresto gekocht.

Over de espree spray en de cd vet nog niet veel te zeggen. Die eerste doet in ieder geval niet mega veel. Ik denk dat ik nu een teek of 15-20 van ze af pluk? Goed, da's minder dan 30-40 maar had eigenlijk op 5 gehoopt ofzo. Nu zou die cd vet ff duren eer het werkt...
Ik gebruik sinds 25 mei Billy No Mates, een zelfgemaakte spray en knoflook en ik heb geen teek of vlo gezien :)
Bijkomend voordeel is dat de BNM kruiden (zeewier, neem, fenegriek, mint en citroen) erg lekker ruiken en met smaak gegeten worden.
Door Lizzy
#3129759
Ramses1 schreef: Ik gebruik sinds 25 mei Billy No Mates, een zelfgemaakte spray en knoflook en ik heb geen teek of vlo gezien :)
Bijkomend voordeel is dat de BNM kruiden (zeewier, neem, fenegriek, mint en citroen) erg lekker ruiken en met smaak gegeten worden.
Toch wel interessant! Waar koop je dat? En wat doe je in je eigen gemaakte spray?

Ik heb verdorie al twee volgezogen los gelaten teken in huis gevonden :-\. En ik snap er niks van want ik controleer mijn honden echt 3 keer per dag.....
Door eelke
#3129765
Ramses1 schreef: Ik gebruik sinds 25 mei Billy No Mates, een zelfgemaakte spray en knoflook en ik heb geen teek of vlo gezien :)
Bijkomend voordeel is dat de BNM kruiden (zeewier, neem, fenegriek, mint en citroen) erg lekker ruiken en met smaak gegeten worden.
Ik durf toch niet zo goed intern iets te geven, want het lijkt alsof Joep laatst ook al op de visolie reageerde... die is er ook nog allergisch bij natuurlijk. Al geven de teken ook ellende...al heb je ook billy no mates die je niet voert toch?
Lizzy schreef: Toch wel interessant! Waar koop je dat? En wat doe je in je eigen gemaakte spray?

Ik heb verdorie al twee volgezogen los gelaten teken in huis gevonden :-\. En ik snap er niks van want ik controleer mijn honden echt 3 keer per dag.....
Het zijn gewoon smerige rotbeesten >:( gisteren zette er een een hap in mij, ik kon m nog net op tijd uit mijn nek plukken.
#3129771
eelke schreef: Moeten ze dat een hele dag om of alleen als ze uitgelaten worden?
Als ik de beschrijving lees moeten ze het heel de dag om maar in de nacht doe ik het af maar leg ik het in de buurt van haar slaapplaats. De hond moet binnen 1,5 meter van de sensor zijn dus als je een andere oplossing hebt is dat ook prima. Zag dat ze ook een oplossing hebben voor twee voeters maar daar heb ik geen ervaring mee
Door Ramses1
#3130370
Lizzy schreef: Toch wel interessant! Waar koop je dat? En wat doe je in je eigen gemaakte spray?

Ik heb verdorie al twee volgezogen los gelaten teken in huis gevonden :-\. En ik snap er niks van want ik controleer mijn honden echt 3 keer per dag.....
Ieekkk, smerige rotbeesten ;(

Ik koop de BMN bij : http://shop.flo-it.nl/hond2/csj-kruiden/p-1/ en ben er erg tevreden over.
De spray maak ik volgens het recept van BP (ik dacht van Doranto?)
Ik durf toch niet zo goed intern iets te geven, want het lijkt alsof Joep laatst ook al op de visolie reageerde... die is er ook nog allergisch bij natuurlijk. Al geven de teken ook ellende...al heb je ook billy no mates die je niet voert toch?
Volgens mij gaat Billy No Mates altijd door het eten? Maar ik heb eerlijk gezegd niet verder gezocht.
Hoewel niet echt allergisch reageert Ramses ook snel op nieuwe dingen maar dit gaat prima.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3132355
Ik ben nog steeds heel tevreden over de spray van Dr. Mercola. Echt véél minder teken!
Volgezogen teken heb ik hier niet gelukkig. Als ik er zelf één over het hoofd zie wordt deze vakkundig operatief verwijderd door meneer Nelson.  :-X
Gebruikersavatar
Door kiara
#3134746
Hope schreef: Ik ben nog steeds heel tevreden over de spray van Dr. Mercola. Echt véél minder teken!
Volgezogen teken heb ik hier niet gelukkig. Als ik er zelf één over het hoofd zie wordt deze vakkundig operatief verwijderd door meneer Nelson. :-X
Hier ook 1 bandit de border die ze vakkundig eruit peutert , 1 x gehad had hij de kop laten zitten ! Dat was minder , kon ik aan de slag met pincet
Maar hoe heet die spray wat jij gebruikt? Of is dr Mercola de naam? En waar kan je dat bestellen? Weet je ook of het bij katten mag?
Ik heb de scalbibor voor de grote maar voor de kleine chi zoek ik nog iets en de poezen
Door Lizzy
#3134751
san :) schreef: Brrr rotbeesten. Las toevallig van de week op facebook van een tibetaantjr overleden ten gevolgr van besmetting na een tekenbeet..
Dat interesseert me. Een besmetting met wat? Want voor je het weet hebben we een teken-honden-hoax...... In de regel zijn honden namelijk behoorlijk ongevoelig voor de ziekte van Lyme.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3134752
Dat zou ik ook wel willen weten, ik ontkom er hier helaas ook niet aan ondanks de scalbibor ja minder maar toch vind ik er regelmatig 1 , zit te twijfelen om de Berner beetje te scheren, zie ze nu nauwelijks  :-\
Door san :)
#3135135
Lizzy schreef: Dat interesseert me. Een besmetting met wat? Want voor je het weet hebben we een teken-honden-hoax...... In de regel zijn honden namelijk behoorlijk ongevoelig voor de ziekte van Lyme.
Nee was geen hoax. Borrelia had de hond opgelopen. Was iemand waar ik via facebook vrienden mee ben en al een aantal jaren ook. Dit was een postje van een hondje door haar gefokt die in zweden geplaatst eas bij een andere fokker.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Laatst gewijzigd door san :) op vr 17 jul 2015, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3135474
kiara schreef: Hier ook 1 bandit de border die ze vakkundig eruit peutert , 1 x gehad had hij de kop laten zitten ! Dat was minder , kon ik aan de slag met pincet
Maar hoe heet die spray wat jij gebruikt? Of is dr Mercola de naam? En waar kan je dat bestellen? Weet je ook of het bij katten mag?
Ik heb de scalbibor voor de grote maar voor de kleine chi zoek ik nog iets en de poezen
Het waar kan je beter aan Lizzy vragen. Ik heb een fles van haar mogen overnemen.

Hier nog maar twee teken gehad sinds ik de spray gebruik :)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3135475
san :) schreef: Nee was geen hoax. Borrelia had de hond opgelopen. Was iemand waar ik via facebook vrienden mee ben en al een aantal jaren ook. Dit was een postje van een hondje door haar gefokt die in zweden geplaatst eas bij een andere fokker.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Is borrelia niet de dure naam voor Lyme?
Door san :)
#3135587
Zou goed kunnen. Dit heb ik zo van facebook afgehaald. Overigens ken ik ook iemand van onze hondenschool wiens hond een lymebesmetting opgelopen heeft gehad. Sindsdien is die hond ook niet meer wat ze voorheen was.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door