Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3125387
Lizzy schreef: Precies. Maar niet voor kleine honden. Je moet wel de dosering aanpassen.
Dank je Lizzy, daar heb ik wat aan. Is mijn dosering te hoog? Weet je hoeveel druppels je kunt gebruiken in het water? Ik gebruik nu 50 druppels op een halve liter. Is dat teveel soms?
Door eelke
#3127965
Ik heb vandaag cdVet druppels en espree knock out spray besteld. Kan ik die tegelijk gebruiken?

Het is hier nu echt verschrikkelijk. Van het rondje van gisteren, van een half uurtje, minstens 40 teken van ze afgeplukt, en dan vind ik nu nog vaste, en liepen er gisteren ook twee over mezelf heen.

Die druppels duurt even voor ze goed werken denk ik, dus vandaar de spray ook er bij... kan dat?
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3127967
eelke schreef: Ik heb vandaag cdVet druppels en espree knock out spray besteld. Kan ik die tegelijk gebruiken?

Het is hier nu echt verschrikkelijk. Van het rondje van gisteren, van een half uurtje, minstens 40 teken van ze afgeplukt, en dan vind ik nu nog vaste, en liepen er gisteren ook twee over mezelf heen.

Die druppels duurt even voor ze goed werken denk ik, dus vandaar de spray ook er bij... kan dat?
Ja hoor je kunt ze veilig samen gebruiken
Door Ramses1
#3127990
eelke schreef: Ik heb vandaag cdVet druppels en espree knock out spray besteld. Kan ik die tegelijk gebruiken?

Het is hier nu echt verschrikkelijk. Van het rondje van gisteren, van een half uurtje, minstens 40 teken van ze afgeplukt, en dan vind ik nu nog vaste, en liepen er gisteren ook twee over mezelf heen.

Die druppels duurt even voor ze goed werken denk ik, dus vandaar de spray ook er bij... kan dat?
Wat vreselijk :9
Vieze smerige rot beesten :(
Gebruikersavatar
Door Hope
#3128144
Ik vind de spray van De. Mercola erg aardig werken, en hij ruikt heerlijk.
Ik ga nog even kijken of ik er nog wat neem bij ga doen, maar ik ben met deze spray van zo'n 15 teken naar een stuk of drie gegaan.
#3128147
Hope schreef: Ik vind de spray van De. Mercola erg aardig werken, en hij ruikt heerlijk.
Ik ga nog even kijken of ik er nog wat neem bij ga doen, maar ik ben met deze spray van zo'n 15 teken naar een stuk of drie gegaan.
Snap er helemaal niks van, ik gebruik helemaal niks (kijk haan iedere dag na) en vind nooit een teek bij Saartje en toch loop ik iedere dag in de bossen.
Door petralita
#3129143
Lazy Garfield schreef: Snap er helemaal niks van, ik gebruik helemaal niks (kijk haan iedere dag na) en vind nooit een teek bij Saartje en toch loop ik iedere dag in de bossen.
Saartje is te klein, de teken spingen er steeds naast ;D ;)
#3129700
In een wat ouder topic (http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg2693150) is de tickless pet besproken tegen de teken.
Sinds ik dit apparaat heb, heb ik eigenlijk geen teek meer gevonden in haar lichaam terwijl ik daarvoor dagelijks wel een aantrof. Enige nadeel is dat het een permanent hangertje is en dat is bij het spelen kapot gegaan dus heb hem nou wat anders bevestigd (ze had hem 2 dagen niet om toen en meteen weer een teek). Daarnaast denk ik dat je wel de batterij kan vervangen als je het apparaat weer goed in elkaar weet te zetten maar dat mag natuurlijk niet volgens het boekje ;).

In het genoemde topic staat ook een referentie naar een artikel die het niet vond werken (http://europepmc.org/abstract/MED/17704 ... DJGRUB30.6) even opgevraagd en gelezen. In dat artikel wordt niet zozeer het ultrasone gereviewd maar 3 commercieel verkrijgbare banden. Daarnaast is het van 1991 en is de techniek wat verbeterd sindsdien.

Zelf vind ik het een goede, niet chemische vervanger. Dat is mijn ervaring tegen de teken van deze zomer.
Door Ramses1
#3129745
eelke schreef: Moeten ze dat een hele dag om of alleen als ze uitgelaten worden?
Ze moeten helaas continu om. Mijn honden lopen altijd bloot en dragen alleen af en toe een band tijdens de wandelingen.
Door eelke
#3129747
Dan valt dat ook af inderdaad. Dat gaat irriteren in de zomer. Anders had ik wel weer een seresto gekocht.

Over de espree spray en de cd vet nog niet veel te zeggen. Die eerste doet in ieder geval niet mega veel. Ik denk dat ik nu een teek of 15-20 van ze af pluk? Goed, da's minder dan 30-40 maar had eigenlijk op 5 gehoopt ofzo. Nu zou die cd vet ff duren eer het werkt... 
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door