Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Hitam schreef: Huh, bij een enting "ziet" de hond ook het virus. Dus ik snap niet helemaal waarom je na 10 jaar parvo enten een lage titer zou hebben.
Er zijn toch ook honden die vlak na de Parvo-enting een lage titer hebben, of na de Rabies- enting. De hoeveelheid antistoffen neemt naar verloop van tijd weer af en die tijd zal per hond verschillend zijn.
Door Hitam
Angelique schreef: Er zijn toch ook honden die vlak na de Parvo-enting een lage titer hebben, of na de Rabies- enting. De hoeveelheid antistoffen neemt naar verloop van tijd weer af en die tijd zal per hond verschillend zijn.
Als ze even na de enting niet voldoende antistoffen hebben dan hebben ze niet goed gereageerd op de enting. Dat gebeurt niet zo vaak. Normaal gesproken geeft een enting een jarenlange hoge titer.
Heb vandaag eens wat op en neer gemaild met mijn nieuwe dierenarts of zij al gaan titeren met de Vaccicheck, maar helaas..... Ze zegt dat wat haar betreft de betrouwbaar nog niet genoeg vaststaat en dat ze het een groot nadeel vindt dat ze 12 tests tegelijk moet aanschaffen. Aangezien er onvoldoende vraag naar is komt ze met de houdbaarheid van de test in de problemen. Tja, vraag... Die kun je maken toch?!

Maar goed, helaas doet mijn dierenarts het dus niet.... Wel voor 75 euro gewoon via het lab, maar niet via de Vaccicheck...

Groetjes,

Fieke
Mijn DA van het Veterinair Centrum in Someren heb ik zover gekregen dat ze de titertesten gaan bestellen. Ze hadden ook als bezwaar dat er 12 in een keer afgenomen moesten worden en dat er nog geen vraag naar was, maar ik heb ze duidelijk kunnen maken dat je de vraag ernaar kunt creeeren door het bekend te maken. Dus nu wachten tot ze het binnen hebben en dan kan ik mijn honden ook laten titeren.
Laatst gewijzigd door Saskia C. op do 23 aug 2007, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Hitam schreef: Als ze even na de enting niet voldoende antistoffen hebben dan hebben ze niet goed gereageerd op de enting. Dat gebeurt niet zo vaak. Normaal gesproken geeft een enting een jarenlange hoge titer.
Ook als je in die jaren toevallig nooit in aanraking komt met het virus?
Hitam schreef: Huh, bij een enting "ziet" de hond ook het virus. Dus ik snap niet helemaal waarom je na 10 jaar parvo enten een lage titer zou hebben.
Wellicht lange tijd het virus niet ontmoet?

Maar wat is in zo'n geval wijsheid?
Door Hitam
Angelique schreef: Ook als je in die jaren toevallig nooit in aanraking komt met het virus?
Parvo komt nog wel voor in Nederland dus dan vind je wel zeer hoge titers (boven de 2000).
Hondenziekte komt niet meer voor en de titers zijn dan ook lager. Maar ook die blijven jarenlang hoog.
Door Jojo
:D :D :DMijn dierenarts kwam mij even vertellen dat hij nu ook aan titertestjes kon komen, of ik ook belang had?!  :groupwave2:
´Via puurnatuur zeker´?! zei ik. Ja dus! ;D
Nou, mijn hondjes of iig Joey die 2 jaar geleden voor het laatst geent is, worden dus binnenkort aan zo´n test onderworpen ;)
Door Dian
Ik ben benieuwd of het vanavond op de hondenschool geaccepteerd wordt :) Rakker is vorig jaar augustus voor het laatst geent en heeft onlangs een titertest gehad die in z'n boekje is bij geschreven. Kijken wat voor reacties ik krijg vanavond (enten is verplicht bij ons op de hondenschool ;)) :)
Door Dian
Net terug van de hondenschool. Hebben netjes in mijn boekje gekeken en geen op- of aanmerkingen geplaatst ;D ;D Het werkt dus wel ;D ;D
Laatst gewijzigd door Dian op ma 03 sep 2007, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Dian
Ik zie mijn DA er ook bij staan (Dierenkliniek Batau te Nieuwegein), alleen krijgen ze mij niet als klant dit jaar, ben al bij Tannetje geweest ::) ::) Ik ben wel degene die het bij hen heeft aangekaart, ben wel benieuwd of ze er dan nu meer animo voor is bij hen  :P :P
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door