Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door pike
Naar aanleiding van het topic van Doranto rees bij mij een vraag. Ties vreet met regelmaat ontlasting van andere honden/dieren op straat en in het bos en overal waar hij maar komt. Bij elke 3-maandelijkse controle van het Woud heeft hij plusjes van een of meerdere soorten. Dus telkens weer moet ik weer ontwormen. Ik vraag me nu af als ik weer moet ontwormen, en ik start daarna (direkt?) met diatomeeënaarde, kan ik dat dan continu blijven geven? Als preventief middel? Of in elk geval drie maanden tot de volgende controle om te zien of het effect heeft? Of is het niet goed om het zo langdurig te geven?
Door Lizzy
Ik kan de Amerikaanse website even niet vinden (zoek nog wel even door), daar doen ze ook opvang voor pups en daar gaan ze allemaal op de diatomeeënaarde, preventief. Mijn vriendin had hetzelfde probleem als jij, met haar pup. Steeds weer +++. Ze is diatomeeënaarde gaan geven en de jonge hond nooit meer ++ getest. Ze heeft het ongeveer tot het eerste jaar preventief gegeven.
Door pike
Top bedankt, ik ga dat even doorlezen.
Ik word namelijk een beetje moedeloos van dat telkens positief testen. En neig naar niet testen en maar gewoon ontwormen. Maar dat staat me dan ook weer tegen. Mijn hoop is nu hier op gevestigd.
Door pike
Oke, volgens dit stuk zou Ties, zijnde onder de 35 lbs (nl. 14 kg) een theelepel pd moeten krijgen. Volgens het lijstje in het topic van Doranto een eetlepel. Wat moet het dan worden? Beginnen met een theelepel?
Door Lizzy
pike schreef: zo 10 nov 2024, 19:52 Oke, volgens dit stuk zou Ties, zijnde onder de 35 lbs (nl. 14 kg) een theelepel pd moeten krijgen. Volgens het lijstje in het topic van Doranto een eetlepel. Wat moet het dan worden? Beginnen met een theelepel?
Maar daar staat toch ook:

Dogs 20 to 50 lbs. - 1 to 1.5 tablespoons

?
Door pike
Lizzy schreef: zo 10 nov 2024, 22:01 Maar daar staat toch ook:

Dogs 20 to 50 lbs. - 1 to 1.5 tablespoons

?
Ja maar in de link die je hierboven stuurt staat wat anders:

Dogs under 35 lbs. – 1 teaspoon
Dogs over 35 lbs. – 1 tablespoon
Dogs over 100 lbs. – 2 tablespoons

En Ties weegt omgerekend 30 lbs (nog geen 14 kilo).
Dus dan niet 1-1,5 eetlepel maar slechts 1 theelepel...
Is toch wel een groot verschil vind ik.
Door Lizzy
Oh daar! Ja, dat verschil vind ik ook wel enorm. Ik weet dat ook niet. Ik heb natuurlijk honden die daar ruim boven zitten en de Chi van mijn vriendin zit daar ruim onder. Op elke website zeggen ze zo ongeveer wat anders:

The suggested dosage is 1/2 tablespoon per 5kg bodyweight, fed daily by gently mixing it into your dogs food. Some people like to put it in their dogs water bowl, but we recommend their food as you can control the daily dose. Also note that DE needs to be fed for about 30 consecutive days before it can be effective, so it’s a long term solution rather than a quick fix.

https://www.whoanelly.com.au/blog/diato ... abABVU6NmO

Small dogs and puppies: 1/2 tsp per day in food
Up to 50 lbs: 1 tsp per day in food
Over 50 lbs: 1 Tbsp per day in food
100 lbs or more: 2 Tbsp per day in food

https://www.dogsnaturallymagazine.com/b ... ous-earth/

Large dogs (>50kg)
1-2 heaped tablespoons per day

Large dogs (>35kg)
1 tablespoon per day

Medium dogs (15-35kg)
½ - 1 tablespoon per day

Small dogs (<15kg)
1 teaspoon per day

Puppies
½ to 1 teaspoon per day

https://www.diatomaceousearthonline.com ... tJiVDxsOol

En last but not least:

• Honden onder 20 kg 1 a 2 theelepels
• Honden boven 20 kg 1 eetlepel
• Honden boven de 40 kg 2 eetlepels

https://www.bio-ron.com/producten/voedi ... meenaarde/

=====

Ik geloof dat ik met 1 theelepel zou beginnen. En evt op zou hogen naar 2 theelepels. Ik ben het trouwens met de eerst gegeven link wel eens, ik zou het minimaal 1 maand geven.
Door pike
1 theelepel om te beginnen is ook mijn idee. Als hij zichzelf voortdurend herbesmet is een maand echter niet genoeg… Voor nu heb ik eerst nog een testkit aangevraagd, morgen hoop ik die te krijgen en dan gaat gelijk een monster retour. Dan heb ik nog deze week de uitslag. Ik heb weinig hoop maar wie weet.
Door Lizzy
pike schreef: ma 11 nov 2024, 20:10 1 theelepel om te beginnen is ook mijn idee. Als hij zichzelf voortdurend herbesmet is een maand echter niet genoeg… Voor nu heb ik eerst nog een testkit aangevraagd, morgen hoop ik die te krijgen en dan gaat gelijk een monster retour. Dan heb ik nog deze week de uitslag. Ik heb weinig hoop maar wie weet.
Nee, die Chi van mijn vriendin heeft 1 jaar op de diatomeeënaarde gestaan. Na zijn 1ste levensjaar is hij beter bestand kennelijk want sinds 2 jaar heeft hij geen besmetting meer gehad.
Door pike
Drie plusjes op haakworm :-X :'( Het is om moedeloos van te worden. Dan gaan we de diatomeeën maar eens bestellen. Zou het nog helpen om knoflook bij te voeren? Vroeger gaf ik altijd wat granulaat bij het voer maar Ties heeft dat nog nooit gehad. Eigenlijk heb ik daar totaal niet meer aan gedacht :-\
Door Lizzy
pike schreef: wo 13 nov 2024, 17:21 Drie plusjes op haakworm :-X :'( Het is om moedeloos van te worden. Dan gaan we de diatomeeën maar eens bestellen. Zou het nog helpen om knoflook bij te voeren? Vroeger gaf ik altijd wat granulaat bij het voer maar Ties heeft dat nog nooit gehad. Eigenlijk heb ik daar totaal niet meer aan gedacht :-\
Ja, fuck.... Ik heb dit ook met Linga gehad, iedere keer weer haakworm of coccidiose. Ik zou zeker de diatomeeënaarde bestellen en ik zou ook zeker knoflook geven. En overweeg ook de Puur Parasitus!
Door Lizzy
pike schreef: wo 13 nov 2024, 22:05 Alles is besteld, we gaan eens kijken of het wil lukken.
Kan de diatomeeënaarde gelijktijdig gegeven worden met de puur parasiet??
Ja. Ik heb dat meerdere keren wel gedaan, ook in overleg met dierenartsen. Parasietmix Inwendig vond ik altijd superrrr spul maar het recept is veranderd en naar mijn mening echt minder interessant geworden. Helaas.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door