Goedenavond!
Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Saskia en lees al een tijdje mee, zo ongeveer sinds we besloten dat er in de toekomst een hondje zou komen. Tegen de tijd dat het woord toekomst veranderde in zeer binnenkort me ook alvast geregistreerd.
Naast hondeneigenaar ben ik moeder van 2 jonge kinderen (bijna 4 en bijna 2), gelukkig getrouwd, net verhuisd van Haarlem naar Midwoud (nabij hoorn)en bezitten we ook 2 knuffel konijnen (waarvan de kleinste ontzettend boos naar de pup kijkt! Hilariteit!)
Nu hebben we gisteren een stabijna van een boerderij opgehaald van 8 weekjes oud. Vrolijk, actief schoon beestje met een goedverzorgde moeder en broer nog in het nest in de keuken. Mama uiteraard een erfhond dus pup veel buiten geweest. Fokker gaf aan jet beestje afgelopen maandag nog te hebben ontwormt met een goedje van de Welkoop en dat hij met 12 weken weer moest. Zelf al gelezen dat je dit beter met 8 weken alvast kan doen maar we zouden even afwachten en kijken wat de dierenarts zou zeggen (ergens volgende week langs). Vanmorgen poepte onze Bolke zijn eerste keutel bij ons en daar zaten wormen in! Nog levende ronde (dus spoelwormen) ieuw! We zijn snel nog langs de pets place gegaan en hebben ander ontworm middel gehaald, Bolke gewogen zodat we zeker weten de goede dosering hadden em overnieuw ontwormt, ook pup even gedouched ivm eitjes e.d in de vacht.
Nu wil ik uiteraard zsm bij een dierenarts langs. Zijn er hier in de omgeving kvv en barf pro dierenartsen?
Zou het slim zijn om ook met een puur wormenverdrijf middel te starten of Is dat dubbelop en slecht?
Pup Is nu ook versneld over op kvv. Kreeg eerst een welkoop pupbrok. Jammer van de zak die we meekregen maar kvv zal nu zeker beter zijn. Is het slim om hem ook een beetje yoghurt te geven voor de darmflora? Hij krijgt nu ook lekker pensstaafjes, denk dat dat ook fijn Is.
Alvast bedankt!