Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door LottJess
Oke niet enten dacht ik zelf ook aan, maar moet ik haar laten titeren?
Wat moet ik dan precies afwegen? (hoe loopt ze Weil op?)
Door doranto
LottJess schreef: Oke niet enten dacht ik zelf ook aan, maar moet ik haar laten titeren?
Wat moet ik dan precies afwegen? (hoe loopt ze Weil op?)
Als je niet meer wilt enten (wat heel verstandig is) heeft titeren geen zin.
Dat is dan alleen nodig als je aan wilt kunnen tonen bij een honden-pension, -show, -school e.d. dat je hond voldoende afweerstoffen heeft.
Door Cockerlover
Het wordt er niet gemakkelijker op. Ik had mij voorgenomen om mijn twee oudste cockers (10 en 5 jaar) te laten titeren. De laatste inenting is meer dan 3 jaar geleden. Nu twijfel ik toch weer of het wel zin heeft.  :-\
Door doranto
Het heeft alleen zin als je op grond van de uitslag wilt laten enten, óf wilt kunnen aantonen in een pension e.d. dat er voldoende afweerstoffen zijn.
Over de werkelijke bescherming zegt het echter niet alles, want er zijn ook nog geheugencellen en die kun je niet meten.
Door winni
Ziva is 4. Alle puppyentingen gehad. Op 1 jarige leeftijd de DHP nogmaals en op het tijdstip van haar vervolgenting op 4 jaar laten titeren.
Geen titer op HCC. De andere 2 wel. Dus heb ik haar weer een volledige coctail laten geven. Nu vandaag, kleine 4 maanden later weer laten titeren.
Weer geen HCC en de andere 2 wel. (ik wist helaas niet dat dit na een paar weken al moest)
Tja...moeilijk hoor. Volgens 'de experts' sluimert de HCC dus als geheugencel rond? Ik ga daar maar van uit en laat haar dan niet meer enten.
Nina heeft vandaag de 12 weken DHP enting gehad. Ik laat haar over een paar weken titeren. En daarna ook nog eens met hetzelfde tijdsbestek ertussen als bij Ziva. Dus na een kleine 4 maanden. Want dan ben ik héél benieuwd hoe de HCC eruit ziet.
Door Shanti en co
Het kan ook dat de HCC enting helemaal niet aanslaat en er dus geen afweerreactie komt. Dan ontstaan er geen antistoffen en geen geheugencellen.
Door Kaela
Oscar met 1, 2 en 3 jaar voor hcc geent en had op 2 en 3 jaar geen titer ervoor (daarom dus ook geënt). Zelfs al zou ik nu kunnen enten of titeren, ik doe dat niet meer. Als na 3 keer de enting nog niet aangeslagen is, zal ie dat de vierde keer ook niet meer doen. En als ie wel aangeslagen is en er wel geheugencellen, maar geen antistoffen zijn, dan blijft de uitslag ook steeds hetzelfde.
Door Aprilsnow
Ik had ook dezelfde redenatie als anderen laten titeren met de 12 maanden ivm de boosterenting om te bepalen of de enting nodig is. Wat ik nu begrijp is dat dus niet handig ivm de antistoffen?

Tammo is voor het laatst met de 12 weken geent, wat is nu wijsheid? Wanneer kunnen we hem nu het beste laten titeren?
Door Lizzy
odradaatje schreef: Ik had ook dezelfde redenatie als anderen laten titeren met de 12 maanden ivm de boosterenting om te bepalen of de enting nodig is. Wat ik nu begrijp is dat dus niet handig ivm de antistoffen?

Tammo is voor het laatst met de 12 weken geent, wat is nu wijsheid? Wanneer kunnen we hem nu het beste laten titeren?
Ik zou hem dus met 14 of 15 of 16 weken hebben laten titeren. Is de enting goed aangeslagen, ben je klaar. Maar goed, dat is mijn mening en die is in titer-land nogal controversieel. Titerland vindt dat je met 1 jaar moet laten titeren. Als er genoeg antistoffen aanwezig zijn, mag je na 3 jaar weer terug komen voor een titer. Als er niet genoeg antistoffen aanwezig zijn, krijgt Tammo een DHP.
Door Aprilsnow
Dan zetten we nu maar in op een titer met 1 jaar. Had ik het geweten van de 14-16 weken had ik dat gedaan, verhaal klinkt logisch. Maar voor BP had ik nog nooit van titeren gehoord  ::)
Aldoende leert men  :biggrin2:
Door pluk
Scott is met 1 jaar ook getiterd en enten was niet nodig. Dierenarts had in boekje geschreven: na 1 jaar weer titeren (dus dit jaar). Nou had ik al bedacht dat ik dat niet ga doen omdat enting 3 jr geldig is etc. Dus ik wilde in 2016 weer titeren.
Maar... Tannetje kwam bij ons op de KC voor haar lezing en Scott mocht als demo hond dienen. Dus alsnog getiterd en gelijk tot 2021 klaar! :D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door