Heb je al eens een keer een kleedje op 60 graden gewassen? Misschien kan dat best wel, of het wordt iets lelijker, nou ja, zo'n drama zal dat niet zijn. Vlooien drama lijkt me erger.
Hanny
Moderator: Lizzy
Doranto schreef: Ik denk dat vlooien geen enkele etherische olie overleven. Het hangt van de concentratie af. Ik zou toch voor de teatree gaan. Dat is een relatief veilige olie (behalve voor katten). En is echt een olie die goed desinfecteert en insecten dood.
Hanny schreef: Heb je al eens een keer een kleedje op 60 graden gewassen? Misschien kan dat best wel, of het wordt iets lelijker, nou ja, zo'n drama zal dat niet zijn. Vlooien drama lijkt me erger.Ja, heb fleecedekentjes, daarbij geen probleem, maar had hele mooi zachte dekentjes met wat fluweelachtige haartjes erop, en die werd heel stug.
Hanny
pike schreef: Nee, dat helpt niet. Zodra de eitjes weer op kamertemperatuur komen komen ook de larven weer tot leven en komen de eitjes uit.En thanx....dat wist ik dus niet. Dan heeft het in de vriezer stoppen dus weinig zin, weer wat geleerd!
Doranto schreef: Omdat neemolie een vette olie is kun je het niet mengen met water, tenzij je een emulgator toevoegt.Alcohol inderdaad, of een kant-en-klare spray.
Melk en honing zijn bijvoorbeeld goede emulgators, maar of je daar nu je kleedjes mee in wil sprayen ......![]()
Hope schreef: Alcohol inderdaad, of een kant-en-klare spray.En werkt de neem olie goed bij jou? Geen last van vettigheid op je kleedjes? Lijkt me ook nog wel iets! Hoe meer alternatieven hoe beter!
Mijn hele huis zit zo ongeveer ondergedompeld in neemolie. Even goed ventileren en nergens last van.
Doranto schreef: Omdat neemolie een vette olie is kun je het niet mengen met water, tenzij je een emulgator toevoegt.Ik heb trouwens geen last met het vernevelen van etherische olie. De olie lost idd niet op in water, maar vernevelen lukt wel, vooral als j voor gebruik even goed schud!
Melk en honing zijn bijvoorbeeld goede emulgators, maar of je daar nu je kleedjes mee in wil sprayen ......![]()
Papalou schreef: En werkt de neem olie goed bij jou? Geen last van vettigheid op je kleedjes? Lijkt me ook nog wel iets! Hoe meer alternatieven hoe beter!Ja, het werkt top. Nelson heeft echt stukken minder jeuk.
Neem aan dat het bij jou ook tegen de mijten helpt ivm Nelson?
Papalou schreef: Nog geen antwoord helaas wat in de pet laundry zit...Dit: http://www.hygienilac.com/
Angelique schreef: Dit: http://www.hygienilac.com/Hoi Angelique, hoe kom je hieraan? Is mij niet helemaal duidelijk! Zie wel een site over superhygienische middeltjes wat allerhande bacterieen doodt, maar geen info over de pet laundry of een specifieke verwijzing naar welke stof er inzit...