Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door vagebond
Ik was net op visite bij mijn tante in Almere Buiten. Aldaar had de gemeente een brief aan de bewoners (van die wijk denk ik) gestuurd over een aangrenzend park, waar Weil heerst. Is dat niet gek in de winter? Met name het water was gevaarlijk. Er werden nu rattenvallen geplaatst. Hoe zit dat nu met het tijdstip van Weil? Dat is toch enkel een bacterie die zich manifesteert met warme temperaturen?
Gr. Ingrid
Door vagebond
Ik heb het nagezocht, was in oktober. Een mens waarschijnlijk besmet.
Mijn tante weet dat ik niet ent voor Weil, daarom begon ze er over. Ze vroeg zich af wat ik dan deed met de honden, naja gewoon niet daar laten zwemmen natuurlijk.
Gr. Ingrid
Door Lizzy
Deze temperaturen zijn inderdaad niet meer leuk voor Weil. Maar in oktober was het nog belachelijk snoeiheet (en hebben we sowieso een bloedhete nazomer/herfst gehad).
Door vagebond
Ja idd, het was best warm in het najaar, en heeft er iemand daar in de vaart gezwommen en dus Weil opgelopen, maar dat laatste wisten ze niet helemaal zeker als ik het zo lees in het nieuwsbericht van oktober.
Gr. Ingrid
Door winni
2 weken geleden is er ook een visser besmet die daar zat te vissen. Het is dus zo gebeurd.
Ik woon aan die Vaart en mijn hond zit er dagelijks in én ook 'mijn wandelbos' loopt langs die Vaart.
Én héél toevallig is Ziva nog niet geënt omdat ik dit in Febr. wil doen. Maar dán loop ik zeker weer een stuk 'geruster'....
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door