Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Doranto schreef: Hier ben ik weer zoals beloofd :)
Ik heb de gok gewaagd en helemaal niets gedaan. Behalve dan de hond heel goed in de gaten houden.
De ontlasting is constant helemaal normaal geweest en Harrie maakt een héél gezonde indruk. Ik heb dit gedaan omdat ik eigenlijk principieel van mening ben dat een dier in staat moet zijn een lichte wormbesmetting zelf te boven te komen. Zou dat nl. niet zo zijn, dan waren er al heel veel dieren uitgestorven denk ik. Harrie is super gezond en daarom mag ik verwachten dat hij voldoende weerstand heeft en voldoende 'zelfgenezend vermogen'.
Zojuist kreeg ik de uitslag van het 'spoelwormteam' van Parasietenwijzer Diergeneeskunde en Harrie was nu helemaal wormvrij :D
Bij een gezonde hond kan een lichte worminfectie kennelijk dus ook vanzelf over gaan. Ik had ze extra nog gemaild of ze ook op Haakworm hadden onderzocht en kreeg dit als antwoord:
"Wij onderzoeken op alle soorten wormeitjes die er maar kunnen zijn, dus ook eitjes van haakwormen. Wij hebben helemaal niets gevonden wat daar op wijst en wij gebruiken een zeer gevoelige techniek zodat we zeer lichte besmettingen al kunnen oppikken. Dat neemt niet weg, dat besmettingen ook zo licht kunnen zijn, dat we soms de eitjes niet vinden. Maar dan is er ook zeker nooit sprake van een klacht of wat dan ook. U kunt er dus vanuit gaan dat een negatieve uitslag ook echt betekent dat u uw hond niet hoeft te ontwormen."
Dit is een oud topic maar Doronto, we willen zo graag van jou weten hoeveel weken/maanden er tussen het mestonderzoek hebben gezeten toen men haakworm ontdekte tot de test daarna, waar jouw hond negatief was voor haakworm!
Lizzy schreef: Dit is een oud topic maar Doronto, we willen zo graag van jou weten hoeveel weken/maanden er tussen het mestonderzoek hebben gezeten toen men haakworm ontdekte tot de test daarna, waar jouw hond negatief was voor haakworm!
Als het goed is heb ik dat ergens genoteerd. Ik ga het ff opzoeken en kom er dan op terug.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door