Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Wenmart20
#2234144
uhmm onze kater van bijna 6 maanden heeft nog geen enting gehad ( hij had beginnende niesziekte toen ik m wou laten enten )
onze poes van 13 weken heeft de 6 weken enting gehad en moet deze week de 12 weken enting.

Onze reu en oudste teef zijn 16-6 2009 voor t laatst geent zijn nu 5,5 en 3,5
en onze jongste teef 21-3-2010 voor t laatst en is nu net 2 geweest
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2234490
Hmmmmm heb mijn honden ook altijd "gewoon" jaarlijks ingeënt (1 jaar de coctail, het andere de kleine coctail) maar daar ga ik nu ook mee stoppen.
De 3 oudste ( 10 jaar, 12 jaar en 13 jaar) lijkt me helemaal niet meer nodig.
En de 2 jongste ( 2 en 3 jaar) slaan we dit jaar in elk geval over.
Judy had nu gemoeten en Fonzie in Maart en dan volgend jaar misschien een titer bepaling?

Mijn katten heb ik dan weer nooit ingeënt, de oudste is inmiddels 15 jaar 
Door Naturel
#2525088
Lizzy schreef: Weil is los te verkrijgen.

Maar laten we wel wezen he, wij kunnen hier heel hard roepen dat een DA zich aan onze wensen moet aanpassen maar als een DA een doos van 50 entingen moet bestellen en er 49 kan weg flikkeren omdat niemand los gevaccineerd wil hebben en ze over datum gaan, moet je je toch voor kunnen stellen dat zo'n DA niet staat te springen? Je moet de mensen de kost geven die met een loopse teef naar de DA gaan (waarbij iedereen weet dat de weerstand verlaagd is) en ze gevaccineerd willen hebben DHPPi, Lepto, Rabies en losse kennelhoest. En als een DA dan zegt "joh, dat is echt geen strak plan, nu zeker niet nu ze loops is", zijn er zat diereneigenaren die zeggen "oh, dat maakt niet uit joh". Je moet niet denken dat de gemiddelde hondeneigenaar is zoals wij. De meeste interesseert het minder dan een fluit, en als het ook nog eens duurder is, dat los vaccineren, is het helemaal een no-go voor de eigenaar.

Zo. Dat is even de andere kant van het verhaal. Zoals het vaker geschied.
Ik weet dat dit een oudje is maar toch wil hier nog op reageren. Ik wist dus niet dat het niet goed is om een loopse teef te enten. Gelukkig heb ik dat dus ook niet laten doen. Maar nu vraag ik mij dus af wat er had kunnen gebeuren als ik mijn loopse teefje had laten enten?
Door TijgerPuck
#2546186
Ik wil het eigenlijk niet, maar wij gaan jaarlijks naar Oostenrijk, soms Frankrijk en dan gaan de honden mee, dus moeten ze volledig geënt zijn volgens het boekje.
Mijn kitten etn ik tot 1 jaar en daarna niet meer.
Door Martine-Tom
#2546188
TijgerPuck schreef: Ik wil het eigenlijk niet, maar wij gaan jaarlijks naar Oostenrijk, soms Frankrijk en dan gaan de honden mee, dus moeten ze volledig geënt zijn volgens het boekje.
Mijn kitten etn ik tot 1 jaar en daarna niet meer.
Toch alleen rabies?

Ik heb Tom ook moeten enten, we zijn een nachtje naar Antwerpen geweest en ik ga dat risico niet lopen...
Gebruikersavatar
Door *Monique
#2546234
TijgerPuck schreef: Ik wil het eigenlijk niet, maar wij gaan jaarlijks naar Oostenrijk, soms Frankrijk en dan gaan de honden mee, dus moeten ze volledig geënt zijn volgens het boekje.
Mijn kitten etn ik tot 1 jaar en daarna niet meer.
Ik ga ook geregeld naar frankrijk incl honden. Ze krijgen hier alleen de rabies 1 keer in de 3 jaar en ik laat ze titeren
Gebruikersavatar
Door sam28
#2548692
Ziva heeft haar puppen entingen gehad waarop ze allergisch werd en huid problemen kreeg.
Ik was wel van plan met een jaar de enting te herhalen maar werd tegengehouden door haar huid problemen.
Afgelopen zomer is ze geent tegen rabies omdat we op vakantie gingen naar frankrijk.
Poes lea word helemaal niet geent.
Door Fige
#2560258
*Yvje* schreef: Tara is nu dus 6 jaar en is de afgelopen 6 jaren dus ieder jaar geënt, de hond van mijn ouders Dusty is 10 jaar
en dus 10 jaren lang geënt. Zouden ze genoeg stoffen hebben in het lichaam om iig om de drie jaar te gaan ipv elk jaar ?
Het vaccin is voor 3 jaar geregistreerd!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door