Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2168119
runderen zijn inderdaad totaal niet selectief in wat ze eten, dus als er wat tussen het hooi ligt, of op de grond waar ze dat eten, kan dat zo mee naar binnen gaan. er zijn ook speciale magneten, 'kooimagneten' die ze runderen laten inslikken, deze komen dan uiteindelijk in de netmaag, waar ze spijkers e.d. aantrekken en zo zorgen dat de spijkers niet meer gevaarlijk zijn, want het gebeurt weleens dat zo'n spijker door een maagcontractie door de netmaag heenprikt, en zo door het pericardium heenprikt het hart in........

laatst hadden we op de uni een practicum met fistelkoeien (koeien die zeg maar een gat in de maagwand hebben, met een stop erin) en kon je zo in de pens en netmaag, toen hebben we ook zo'n kooimagneet gezien die helemaal volzat. en zo'n maagcontractie gevoeld, die zijn echt heel sterk. was leuk practicum :biggrin2:
#2168292
Esther11 schreef: Hier alleen wat hagel in wild. En vaak dus ook de hagel niet gevonden, op de heupfoto's van Annebel zie je een hagelkogeltje zitten. Maarten kappen vroeg me of ze vers at  :D
Buiten het maag/darmkanaal :o Dat kan dan toch niet door vers eten komen?
#2184895
Ik ben ook weleens een zwangere muis tegen gekomen. Ze had vier vrijwel voldragen babies in haar buikje. Ik had het opengesneden omdat ik zeker wilde weten of het niet iets raars was. Ondanks dat ik er geen problemen mee heb om prooidieren te voeren (op cavia's en complete konijnen na), werd ik van die babies wel licht misselijk. Ik heb de muis met babies op een schoteltje gelegd, kale kat in de gang, schoteltje onder zijn neus en de deur heel snel dicht. Twee minuten later was mama muis en babies foetsie.
#2242958
JolandaB schreef: Ik voer altijd lamspens, hoe groot is het risico dat daar iets in zit? Kijke r eigenlijk nooit naar :-[ Ontdooi ze en kwak ze s'avonds in hun bak.
Meestal minder groot dan in runderpens. De binnenkant van de pens heeft schubben en die zijn bij een rund veel dieper, waardoor er ook makkelijker zooi in blijft zitten. Maar als je de pesn ontdooit hebt en je keert 'm even binnenstebuiten, dus met de groene kant naar buiten, dan moet je alles wel kunnen zien of horen vallen als er al wat in zat.
Door Martine-Tom
#2255171
tycolaika schreef: iek , hoe zie je dat dan ?
Oh of het echt kanker was weet ik niet, ik ben geen arts  ;)
Maar het was een bult waar geen pus uit kwam, had een lichte kleur, zoals vet ofzo en er liepen bloedvaten doorheen in een kluwe.
Ik gokte op kanker, maar wat het ook was, ik heb het maar weggemikt  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door