Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#257473
Nitus schreef: Waarom niet op dezelfde dag? Je kunt rustig 's morgens Bibi geven, 's middags een kippenvleugel en 's avonds een eitje met hüttekäse oid, da's echt geen probleem hoor ;).
Heb het idee dat je dan de komplete maaltijd toch beetje uit evenwicht brengt. Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar ik doe het niet. Als ze barf krijgen, dan krijgen ze dat 's middags en 's avonds op dezelfde dag, en probeer ik het ook zo kompleet mogelijk te maken.
#257484
Nelly schreef: Heb het idee dat je dan de komplete maaltijd toch beetje uit evenwicht brengt. Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar ik doe het niet. Als ze barf krijgen, dan krijgen ze dat 's middags en 's avonds op dezelfde dag, en probeer ik het ook zo kompleet mogelijk te maken.
De bedoeling van Barf is om over een langere periode compleet te voeren, dat hoeft niet compleet te zijn op 1 dag. Bibi is compleet, dus dat kun je niet uit balans brengen ;).
#257506
Weet wat de bedoeling van barf is. En volgens mij kun je kvv wel degelijk uit balans brengen, als je daar bijv. dagelijks extra botten of zo bij zou geven; dan wordt simpelweg het botgehalte te hoog. En als je dagelijks organen erbij zou geven, dan wordt het orgaan-gehalte te hoog. Zo bedoelde ik het. ;)
#257510
Nelly schreef: Weet wat de bedoeling van barf is. En volgens mij kun je kvv wel degelijk uit balans brengen, als je daar bijv. dagelijks extra botten of zo bij zou geven; dan wordt simpelweg het botgehalte te hoog. En als je dagelijks organen erbij zou geven, dan wordt het orgaan-gehalte te hoog. Zo bedoelde ik het. ;)
Het is ook om deze reden, dat ik aparte dagen zelf iets in elkaar knutsel.
De percentages kijken trouwens niet zo nauw, als je ook nog dagen kvv blijft geven toch?
#257523
Nelly schreef: Weet wat de bedoeling van barf is. En volgens mij kun je kvv wel degelijk uit balans brengen, als je daar bijv. dagelijks extra botten of zo bij zou geven; dan wordt simpelweg het botgehalte te hoog. En als je dagelijks organen erbij zou geven, dan wordt het orgaan-gehalte te hoog. Zo bedoelde ik het. ;)
Tinus en Tara kregen de laatste weken van de 3 maaltijden per dag er eentje bestaand uit volledig barf.
Ik hield rekening met wat ik gaf,1 keer in de week pens en niet teveel botten van lam ivm teveel calcium.
Mede door dit ben ik nu half gaan barfen zodat ik zeker weet dat alles goed uitgebalanceerd is.
Ik heb ook een lijst met iedere dag het volledige menu en gewicht.
Na de eerste week maak ik weer een nieuw menu met andere ondrdelen wat ze de week ervoor niet hebben gehad.
#257526
tieneke schreef: Tinus en Tara kregen de laatste weken van de 3 maaltijden per dag er eentje bestaand uit volledig barf.
Ik hield rekening met wat ik gaf,1 keer in de week pens en niet teveel botten van lam ivm teveel calcium.
Mede door dit ben ik nu half gaan barfen zodat ik zeker weet dat alles goed uitgebalanceerd is.
Ik heb ook een lijst met iedere dag het volledige menu en gewicht.
Na de eerste week maak ik weer een nieuw menu met andere ondrdelen wat ze de week ervoor niet hebben gehad.
Kan je dan niet beter volledig gaan barfen? Een weekmenu uitgebalanceerd over de hele week?
Lijkt me een stuk makkelijker.
#257531
Truus schreef: Kan je dan niet beter volledig gaan barfen? Een weekmenu uitgebalanceerd over de hele week?
Lijkt me een stuk makkelijker.
Is niet moeilijk hoor...s'morgens Cb en s'avonds barf.
Ik ben wel op zoek naar een grotere vriezer ;)
Waarschijnlijk moeten we morgenavond gaan kijken naar een 800 liter vriezer,de kleinere vriezer(500 liter) doe ik dan weer weg.
De andere 550 liter en de 800 liter moet ik voorlopig wel mee uit de voeten kunnen volgens mij ;D
Ik heb natuurlijk ook nog mijn klanten die hier trouw hun Carnibest halen ;)
Buiten dit ben ik allerlei goedkopere adresjes aan het zoeken.
Ik heb ook van die hele grote vreters hier ::) ::)
#257532
tieneke schreef: Is niet moeilijk hoor...s'morgens Cb en s'avonds barf.
Ik ben wel op zoek naar een grotere vriezer ;)
Waarschijnlijk moeten we morgenavond gaan kijken naar een 800 liter vriezer,de kleinere vriezer(500 liter) doe ik dan weer weg.
De andere 550 liter en de 800 liter moet ik voorlopig wel mee uit de voeten kunnen volgens mij ;D
Ik heb natuurlijk ook nog mijn klanten die hier trouw hun Carnibest halen ;)
Buiten dit ben ik allerlei goedkopere adresjes aan het zoeken.
Ik heb ook van die hele grote vreters hier ::) ::)
Had je ook maar niet van die grote eters moeten nemen ;D ;D ;D
Voor mij zou het makkelijk zijn, alle daagen barfen en...wie weet ;). Als ik de menu's van Syl lees, krijg ik er ook zin in maar denk misschien te moeilijk.
#257542
Nelly schreef: Weet wat de bedoeling van barf is. En volgens mij kun je kvv wel degelijk uit balans brengen, als je daar bijv. dagelijks extra botten of zo bij zou geven; dan wordt simpelweg het botgehalte te hoog. En als je dagelijks organen erbij zou geven, dan wordt het orgaan-gehalte te hoog. Zo bedoelde ik het. ;)
Maar in dit geval werd haar door bib geadviseerd om bot bij te geven. Lijkt me dus in het geheel geen slecht plan.
#257549
Angelique schreef: Maar in dit geval werd haar door bib geadviseerd om bot bij te geven. Lijkt me dus in het geheel geen slecht plan.
ja dat zei ze toch echt.
ze zei dat ze vooral bij pupjes,jonge honden en werk honden meer botten adviseerd.
ze zegt dat er ook heel eerlijk bij.
dat vind ik wel fijn,
ze zegt wel wat ze het beste vind. :D
#257583
danielle1980 schreef: ja dat zei ze toch echt.
ze zei dat ze vooral bij pupjes,jonge honden en werk honden meer botten adviseerd.
ze zegt dat er ook heel eerlijk bij.
dat vind ik wel fijn,
ze zegt wel wat ze het beste vind. :D
Ik vind het eerlijk gezegd eerder vreemd. Ik snap niet dat een compleet vervleesvoer ineens niet geschikt is voor pups. En feitelijk dus niet compleet is. En wordt dat iedere keer netjes gemeld aan de mensen? Ook door de wederverkopers? En waarom hoor je dit nu pas? Jouw pups zijn inmiddels al maanden oud! Hebben ze dat ook gezegd toen je ze af ging spenen op versvlees?
#257588
Ik vind dat dus ook heel erg raar, dat lijkt me dan eerder aan de bibi liggen dat dit niet geschikt is voor pups, maar als dit kvv niet geschikt is voor pups gaf ik het eerlijk gezegd liever ook niet aan mijn volwassen honden .

Ik heb mijn pups altijd hetzelfde gegeven als hun ouders (of moeder dan) dat was toen rodikompleet op pensbasis en die zijn er zeker nooit iets op tekort gekomen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door