Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door rob
#251113
heb een goeie tip gehad van mijn slager....zet pens onder water en dan blijft ie een 5 tal dagen zeker goed...en dan ruikt ie ook niet zo...

Linda
Door Nelly
#251142
Ik vind pens eigenlijk ook niet zo stinken :) En je kunt pens in de koelkast best een paar dagen goedhouden. Bovendien, we hebben het al eerder aangekaart - kunnen honden heel wat hebben wat minder vers voedsel betreft.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#251168
rob schreef: heb een goeie tip gehad van mijn slager....zet pens onder water en dan blijft ie een 5 tal dagen zeker goed...en dan ruikt ie ook niet zo...

Linda
maar ja dan spoel je wel heel veel van het goeie weg en dat is nu net niet de bedoeling. Als je echt goeie verse pens hebt dan valt de stank ook wel mee, ja het ruikt nooit naar roosjes maar oke. Bij mij is trouwens de grens bij pens in de koelkas, daar begin ik echt niet aan.
Als de pens toevallig in te grote porties is dan vries ik het restant gewoon terug in maar ik doe het echt niet in mijn koelkast.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#251177
Nelly schreef: Ikke ook zoiets, in Italie. Zat die van jou ook in zo'n blikkie? vond het trouwens niet eens echt vies, om eerlijk te zijn.
Ja zat in een frans blikje en ik vond het smerig :-X :-X
het is jaren geleden maar ik krijg er nog kippenvel van :-X
Door Marion
#251589
Ik heb een aparte koelkast voor het hondenvlees, maar zou er ook geen moeite mee hebben om het in mijn eigen koelkast te zetten, goed afgesloten, het is tenslotte gewoon vlees, alleen niet schoongemaakt, maar daarom dan ook goed afgesloten.
Ik ga het gewoon proberen en zet de pensdagen 1 dag dichter bij elkaar.
Bedankt voor de tips in ieder geval :D
Door Marion
#251590
Oja; iedere keer als ik daar pens koop vraagt de eigenaar van de winkel; hmmm wat ga je ermee maken het water loopt me al in de mond ;D En dan begint hij een verhaal over dat zijn moeder het als de beste kan klaarmaken ;D Ik durf dan niet meer te zeggen dat ik het aan de honden geef hahaha :-[
Door Nelly
#251594
Beetje OT, maar is het iemand van jullie ook weleens opgevallen dat je hond(en) 's avonds veel rustiger zijn als ze botten hebben gehad? Hier is dat duidelijk wel het geval.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door