Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2178724
;D ;D
zimba verteerde zijn eten niet meer, het kwam er zowel onder als boven onverteerd uit....
hij viel vreselijk af werd erg lusteloos ed....
hij heeft een flinke chronische gastritis en enteritis....
dat maakt dat hij niet meer tegen eiwitten kan, kan ze niet meer verteren
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 007.0.html
Laatst gewijzigd door me and my boys op ma 28 nov 2011, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2178749
Ik heb het vluchtig gescand (60 pagina's is veul!!) als laaste staat er dat ie aan de kvv zat, maar dat viel toch niet lekker dus...
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2178772
kvv ging ook niet, kwam er gewoon uit zoals het erin ging....
heb alles geprobeerd maar zag hem steeds verder afglijden..
en nu is ie weer het mannetje, vrolijk en happy!
Door Barf
#2178914
vanaalst schreef: ja hoor, dat durf ik wel, ik dus!
1 hond van mij eet brokken om de doodeenvoudige reden dat ie er anders nu niet meer zou zijn...
heb liever een hond op brok dan helemaal geen hond!
hij krijgt 200 gr brokken en 100gr pens(enige waar ie tegen kan)
de andere 2 barfen er lustig op los!
En gelijk dat je hebt, als de hond het alleen maar goed doet op brok en pens dan krijgt hij dat :biggrin2:
Het belang van de hond gaat boven principes van de baas denk ik dan maar ;)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2179118
Ik heb het zowat helemaal doorgelezen. Wel een hele boterham...  :P

Maar goed, nu weet ik het verhaal.
Welke brok geef je nu dan? Eentje die eiwit-beperkt is, of gewoon een goede brok (waar dan per definitie vrij veel eiwit in zit)?

Eigenlijk past deze vraag natuurlijk beter in je eigen topic, maar aangezien het op Kvv eindigd, is dat nogal vreemd...  :embarassed:
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2179274
royal canin(hypoallergeen) krijgt ie, waarvan het eiwit zo is bewerkt dat het lich het niet als eiwit ziet
op een gegeven moment is zo'n topic al ver weggezakt en vindt het dan altijd een beetje l*llig het weer omhoog te halen..
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2179468
:) Ja, begrijp ik wel. :)

Ik las ook iets van Farmfood. Dat verteerd ie dan toch ook weer niet meer goed?
Spijtig dat hij dan op hypoallergeen moet blijven. Ik heb daar ooit de samenstelling eens van bekeken...  :o  :(
Maar als hij het goed op doet, dan is het niet anders. Das het belangrijkste natuurlijk. ;)

Wel een heel verhaal, ik hoop nooit zoiets mee te maken...
Op het kattenforum waar ik op zit gaat er net morgen ook een kat naar diezelfde DA voor een gastroscopie. Kat geeft al haar hele leven erg veel over, en nu is het steeds erger.  Krijgt ook Zitac, helpt niet. 
Ik ga maar even afwachten of er daar wat uitkomt...
Door Staftime
#2453177
Barf schreef: En dit stoort me enorm, dat ik elders lees dan je dan nu weer brokken geeft, blikvoer, en dat het je eigenlijk niets uitmaakt. Dat heb ik dan tegen bepaalde dingen predikken, of je staat erachter of niet :(
Ik vind biologisch vaak te duur maar noway dat mijn honden vreten krijgen van de aldi of de jumbo 8)
Sorry dat ik zo lang niet meer heb gereageerd in dit topic!

Maar ik zal dit toch nog even toelichten, vind wel dat ik dat min of meer verplicht bent.

Ja, ik sta er nog altijd volledig achter om alles biologisch te doen, maar soms helaas.. soms gaat dat niet meer.
Julia werd op een bepaald moment heel erg ziek van Darf, dus dan móet ik wel iets anders.
Biologische brokken heb ik ook allemaal zowat geprobeerd, en ook dat lukte niet bij haar. Ze heeft wel heel lang biologische blikvoeding gekregen, maar helaas werd dat op den duur onbetaalbaar.

Hetgeen mij niet meer interesseert is niet het gegeven of het biologisch is of niet (want dat interesseert mij nog altijd weldegelijk!) maar wat mij niet meer interesseert is of mij honden altijd vers te eten krijgen, of dat ze ook brok en/of blik te eten krijgen.
Zodra Julia er niet meer is, ga ik toch zeer zeker weer proberen om zoveel mogelijk alles biologisch te gaan kopen en voeren, maar met haar is dit dus geen optie meer.

Als ik het me goed herinner is het topic waarin ik vertelde dat het mij allemaal niet meer interesseerde op een ander forum en ging dat over Romeo.
Romeo was toen heel erg ziek, en zijn pijnaanvallen waren heel ernstig en heftig.
Tja sorry hoor, maar is het dan heel gek dat het mij even niets meer interesseert wat de afkomst van zijn voedsel is, en of dit nog wel of niet vers is? Zolang hij maar geen pijn had, dat was waar het mij om ging.
Door Staftime
#2453181
Angelique schreef: De reden....mag je zelf lezen :)

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 4&t=230932
Ik vind dit toch wel heel laag hoor, Romeo was toen erg ziek, en al mijn energie en al mijn tijd ging daarin zitten.
Het heeft me heel veel moeite gekost om het los te moeten laten (want het was geen keuze, het kon niet anders).
Op dat moment interesseerde het mij idd even allemaal niets meer wat de honden aten, en dat ging niet over het feit of iets wel of niet biologisch was, nee, dat ging over het feit vers versus brok.

Ik vind het belangrijk dat mijn honden zich goed voelen, en gezond zijn.
En ik kan wel zeggen dat mijn honden kerngezond zijn, en dat het met Julia beter gaat sinds zij ook brok erbij krijgt. Het was een beetje zoeken en passen en meten, maar nu weet ik precies wat wel en niet kan, en ook waarom en hoe.
Ik voer overwegend rauw, helaas lang niet alles biologisch meer omdat dit helaas niet lukt. En hoewel ik het niet leuk vind, móet ik het wel loslaten. Het is of loslaten, óf een zieke hond!
Laatst gewijzigd door Staftime op zo 09 sep 2012, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door El_Kato
#2454167
Ik durf ook best te zeggen dat wij tijdelijk weer terug gegaan zijn naar brok.
Dat was nadat mijn oude truttel overleden was en Manu zijn eten vaak liet staan. Bleef dingen keer op keer aanbieden en weer weggooien omdat hij het niet at. Hij kreeg wel kleine beetjes binnen maar nooit genoeg en dat was ik zat. Vond het zo zonde om steeds vlees weg te moeten gooien dat we overgestapt zijn naar brok. Hebben dat zo'n 9 maanden gegeven allerlei merken geprobeerd omdat hij ook hiervan slecht at. Eukaneuba heeft ons als laatste een mooie da rekening opgeleverd omdat hij daar een verschrikkelijke uitslag van kreeg. Tot we besloten dat er nog een hondje bij zou komen, Rana, toen heb ik gelijk gezegt dat ik een pup niet op brokken wilde laten opgroeien maar dat ze vers zou krijgen en dat Manu kon kiezen eten of niet maar op brokken deed hij het zo slecht dat dat ook echt geen oplossing voor hem was. Sindsdien eten ze weer vers, Manu soms nog steeds met moeite maar die heeft het nodig dat er een hondje achter hem staat die het graag voor hem opeten wil  :)
Door Staftime
#2456816
Ik weet dat er nog veel meer mensen zijn die tijdelijk of zelfs volledig terug zijn gegaan naar brokken.
Ze zitten hier vast niet allemaal op het forum, want sommigen zijn gewoon uit mijn eigen omgeving en die voerden Barf en of kvv en hebben dat geleerd via andere wegen dan Barfplaats.
Hier op het forum wordt door sommige mensen gedaan alsof je daarmee een grote zonde begaat en dat het zowat gelijk staat aan je dier mishandelen zoals de dieren in de bio-industrie mishandeld worden.
Nou dat gaat mij toch echt te ver hoor, want ik ken onwijs veel honden die supergezond zijn op brok en ook ken ik een paar honden die sinds ze van vers terug op brok zijn er heel erg op vooruit zijn gegaan wat betreft hun gezondheid.
Vraag me niet hoe het kan, want ik weet theoretisch alles zowat waarom versvlees beter is, maar de praktijk wijst toch soms heel anders uit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door