Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door marja
#244388
Hoi Eva,
Nou ik vind het heel wat hoor wat je opnoemt! Dank je wel.
Ik moest wel lachen hoor, als ik jouw woorden zo lees over de brok, ja dan klinkt het eigelijk best wel vies:)

Maar uh, dit hebben jullie vast al duizend keer gehoord!, hoe komt het dan dat hele volksstammen honden best oud worden op een brok? en gezond blijven?

Als ik teveel begin te zeiken dan hoor ik het wel he!
Door Ordell
#244390
Angelique schreef: Volgens mij heeft een voedingsmethode niks te maken met de overige zaken die je met je hond doet. Het één sluit het ander niet uit. Je kunt je hond ook BARF voeren en dan nog 3 uur in het bos gaan lopen net zoals je je brokkenhond ook als bankaardappel kan houden.
"bankaardappel"....... ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door chooky
#244394
marja schreef: Hoi Eva,
Nou ik vind het heel wat hoor wat je opnoemt! Dank je wel.
Ik moest wel lachen hoor, als ik jouw woorden zo lees over de brok, ja dan klinkt het eigelijk best wel vies:)

Maar uh, dit hebben jullie vast al duizend keer gehoord!, hoe komt het dan dat hele volksstammen honden best oud worden op een brok? en gezond blijven?

Als ik teveel begin te zeiken dan hoor ik het wel he!
Ze hebben het inderdaad 'overleefd' tot een bepaalde leeftijd. Maar 'vraag niet hoe...' Een hele hoop ziektes werd tot zo'n 60 jaar terug (zo 'oud' zijn brokken) niet of nauwelijks melding van gemaakt, dat worden nu degeneratieve ziektes genoemd.
De hond is een opportunist. De waarschijnlijke schakel tussen wolf en huishond, de schooi/zwerfhond die van het vuilnis van de mens leeft, kan op zo'n beetje 'alles' in leven blijven, maar nogmaals, vraag niet hoe..
Door marja
#244395
Angelique, in het betreffende antwoord werd gesteld dat een barfhond veel meer lol in zijn leven zou hebben dan een brokhond.
Vandaar mijn antwoord!
Laatst gewijzigd door marja op di 18 jan 2005, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ordell
#244407
marja schreef: Angelique, in het betreffende antwoord werd gesteld dat een barfhond veel meer lol in zijn leven zou hebben dan een brokhond.
Vandaar mijn antwoord!
Geloof me. da'w een waarheid als een koe..... ;)
Door Helen
#244420
Ik doe nooit zo'n moeite om mensen te overtuigen wat ze hun honden moeten voeren. Ik vind het vreemd dat mensen de leus "je bent wat je eet" wel voor zichzelf van toepassing achten en niet op andere levende wezens. Verder lijkt het me niet heel moeilijk om te bedenken dat als je dag in dag uit een voeding eet met exact dezelfde samenstelling waarop zogenaamd iedere gemiddelde hond het goed zou moeten doen, je een dier niet voor eeuwig tevreden en gezond kan houden. In de natuur is variatie het sleutel woord. Een hond is niet in de korte tijd dat hij gedomesticeerd is zodanig veranderd dat eentonigheid en koolhydraten sleutelwoorden zijn geworden.
Laatst gewijzigd door Helen op di 18 jan 2005, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#244436
marja schreef: Angelique, in het betreffende antwoord werd gesteld dat een barfhond veel meer lol in zijn leven zou hebben dan een brokhond.
Vandaar mijn antwoord!
Ja snap ik, maar een barfhond heeft zowieso meer eetplezier in zijn leven, is vitaler enz. Maar daar kom je pas achter als je honden daadwerkelijk helemaal (of grotendeels) op vers staan. Hoevaak je dan een rondje met 'm omgaat heeft hier dan gewoon niets mee te maken.
Door Lupa
#244450
marja schreef: Sorry??
Er staat nog steeds geen onderbouwend bewijs bij.
Het is goed voor het algehele gestel, waarom dan?
Het is beter voor ze om met voer bezzig te zijn dan met brok, waarom dan?
Het is beter voor het bepalen van de roedel, hoezo dat??
1 vraag=omdat ik overtuigd bent dat gezonder voeding beter is dan voeding met troep erin
2 vraag=omdat ze uren bezig zijn met eten en het bedenken van hoe ze iets zullen gaan eten
3 vraag=omdat hier de alfa teef zorgt bv dat als laatse n, en erbij blijft zitten on de anderen te imponeren, of omdat de buit begraven word en voor gezorgd wordt dat de lagere in rang niet erbij komen.
Even over je opmerking -Beter brok en min. 3 uur per dag in het bos dan barf en drie maal daags een klein rondje= wie loopt hier een kleine rondje??
het is beter barf en werken met je honden

Nog beter is goeie voer en werken met je honden

wetenschappelijk onderzoeken doen me helemaal niks, er zijn zogenaamde wetenschappelijk onderzoeken geweest om aan te tonen als een dier pijn heeft als die verbrand wordt, nou ik hoef niet een wetenschapelijk onderzoek te hebben om te weten dat het dier pijn heeft.

De enige onderbouwde ervaring waar ik in geloof is mijn eigen ervaring.
Laatst gewijzigd door Lupa op wo 19 jan 2005, 00:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#244451
marja schreef: Angelique, in het betreffende antwoord werd gesteld dat een barfhond veel meer lol in zijn leven zou hebben dan een brokhond.
Vandaar mijn antwoord!
ja! als ik zie hoe mijn honden genieten na een heerlijk wandeling om lekker aan hun lappens of wat dan ook te kauwen en daarna voldan hun duttje gaan doen ipv hap slik weg die stommem brokken
Door casangio
#244477
Dit thema even te hebben gelezen wil ik als volgt toch even reageren. Ik vind dat je iedereen een beetje in zijn waarde moet laten. Goed ik ben er ook van overtuigd dat barfen heel goed is voor de honden. Ik raad het ook iedereen aan. De brokken zijn inderdaad meuk met allerlei toevoegingen die je beter je hond niet kunt geven. Ook mijn honden hebben in het begin brokken gehad, daarna vers en nu barf.
Ik ben met barf veel meer geld kwijt dan met een zak brokken, ook al zijn het de duurste brokken. Ik zelf snap nog altijd die mensen hier niet die voor een habbekrats hun honden te eten kunnen geven ik kan het niet, maar ik heb het er wel voor over om ze goed voer te voeren. Maar ik heb ook begrip voor mensen waarvan de portemonnee niet dik gevuld is, dat die doen wat ze kunnen. Men zou er eens moeten aan denken dat de meeste mensen het beste voor hebben met hun dieren, maar dat niet iedereen het kan betalen. Niemand kan in een ander zijn portemonnee kijken en meestal gaat wel of niet barfen toch om de portemonnee ook al wil men dat hier soms niet toegeven. Ik weet nog steeds niet hoe ik goedkoop kan barfen en na bijna twee jaar zoeken naar goedkope adressen, heb ik ze nog steeds niet gevonden. Dus denk er aan de wil zal bij de meeste mensen aanwezig zijn maar de portemonnee werkt niet mee, helaas.
Het is bij de dieren net zoals bij de mensen. Ben je rijk dan kan je goed leven en ben je arm ja, dan moet je soms op een houtje bijten. Met de dieren is het net zo kunnen hun bazen het betalen dan hebben ze mazzel, zo niet, ja helaas is daar dan de brok.
Laatst gewijzigd door casangio op wo 19 jan 2005, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door oebaya
#244480
marja schreef: Hoewel ze hun brokken met smaak eten zie ik inderdaad dat ze erg genieten van vlees!

Ik ben er niet van overtuigd dat vlees gezonder is, lekkerder o.k, maar waarom gezonder?
In brokken zit ook alles wat ze nodig hebben.

Ik vind het dus wel te duur om elke dag vlees te geven.
Bv Rodi, dat kost me per week 50 euro per week!!
Brokken die ik geef (prins) kost me 10 euro per week!

Mijn honden zijn 60 en 70 kilo:)
Barfen doe ik niet, ik ben daar niet geschikt voor, omdat ik dan te makkelijk wat aanrommel en mijn honden tekorten gaan oplopen. Wel ben ik na een lange periode met half brokken/half compleet vers nu helemaal over op compleet vers. Je hebt dat ook in verschillende prijsklassen, dus ook voor een smallere beurs. Ik geef nu een duurdere kwaliteit samen met een goedkopere. Als je probeert het bij een groothandel te halen valt het best mee. Met de prijs die ik nu voor de goedkoopste soort betaal, kan ik 5 honden (3 kg per dag voer) te eten geven voor € 16,80 per week.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door chooky
#244499
CaSanGio schreef:
Dit thema even te hebben gelezen wil ik als volgt toch even reageren. Ik vind dat je iedereen een beetje in zijn waarde moet laten.
Ik zie niet waar dat niet gedaan wordt. Er wordt gereageerd op het feit dat ze niet ziet waarom vers beter zou zijn dan brokken. De een redeneert vanuit instinct, gevoel en eigen 'gezond verstand'de ander komt met wetenschappelijke feiten. Maar volgens mij heeft niemand Marja aangevallen op het feit dat ze nog brokken voert hoor. Ik lees dat er tenminste niet in.
Door Lupa
#244502
:-X :-X
(ik vond het niet prettige haar aantwoord op mij reactie, maar ik zal het verkeerd begrijpen hebben ;D)
het feit dat IK geen wetenschappelijk bewijs heb betekent niet dat ik het niet kan onderbouwen.
Mischin niet zoals Marja zou willen, maar mijn eigen onderbouwing is wat ik geschrijven heb.
en de insinuatie dat beter brok is dan barf in combinatie met langwandelen vond ik ook niet nodig.
daarme insinueer je dat we alleen bezig zijn met voeding en niet met de hond .

Maar laat het maar
Laatst gewijzigd door Lupa op wo 19 jan 2005, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#244506
Ik sluit me bij Eva aan. Zie het ook nergens gebeuren. Overigens moet mij wel van het hart dat er met hart over dit onderwerp gediscussierd wordt. Logisch, dit is een vers/rauw forum. En eigenlijk zijn wij de discussie hier "is vers echt beter als brok" gepasseerd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door