Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#1053
Hey,




Vasten, ja misschien.  Maar dan begint ze ongelooflijk veel gras te eten en volgens mij heeft ze dan echt honger.  Heb het nog niet echt een hele dag geprobeerd.  (Zou het zelf verschrikkelijk vinden om een dag niet te eten. ;D)


Groetjes,

Anna.

Ik zou het ook erg vinden om een dag niet te eten, maar zo denkt een hond niet. Het is voor een hond natuurlijk gedrag. Iets wat in het wild ook vaak voorkomt. De ene dag vang je wat en de andere niet....
Verder zou ik absoluut niet belonen als ze gegeten heeft. Het eten zelf is al een beloning. Mijn hond krijgt nooit iets eetbaars zonder ervoor gewerkt te hebben, ook haar gewone eten niet. Het is nog nooit voorgekomen, maar als mijn hond niet direct haar eten op zou eten, zou het rechtstreeks de koelkast ingaan en 24 uur later er weer uit komen. Een hond associeert razendsnel, "Hee als ik tut met mijn eten krijg ik soms een stukje brood en aandacht en zo, gaaf, weer wat geleerd". Ik denk dat als je laat zien dat het dooreten of niet eten is, dat ze heel snel voor de eerste optie kiest ;D

groetjes Helen
Door Anna
#1054
Hey Helen,

Mijn hond heeft echt zo haar eigen willetje, maar ergens heeft ze toch ook een beetje een "will to please". Ze laat het niet altijd merken, maar ze stelt mijn goedkeuring meestal wel op prijs! ;D
Maar inderdaad, eten op zich is al een soort beloning en zou minstens een plezier moeten zijn, dus ik ga haar daarvoor niet uitgebreid belonen.
Maarre... dat een hond het niet erg vindt om te vasten, dat geloof ik niet helemaal, hoor. Mijn hond leeft alvast niet in het wild, maar in een wereld vol gevulde keukenkasten en diepvriezers. ;D Mijn hond is ook een luxehond die niet hoeft te jagen, maar alles lekker voorgeschoteld krijgt! 8)
OK, ik snap wel dat vasten goed kan zijn voor een hond (en voor ons ongetwijfeld ook), maar niet dat ze daarvan ook zelf overtuigd zijn! ;)
Ik heb intussen wel al gedreigd met een vastendag... en ook vanavond ging alles vlot naar binnen! ;D Ze kwam wel weer op haar dooie gemakje aanwandelen toen ik haar riep (in plaats van te rennen zoals vroeger). Als ik haar roep om te gaan wandelen, komt ze altijd laaiend enthousiast aanspurten. Misschien denkt ze dat ik er anders alleen vandoor ga... en tja, haar voer loopt (voorlopig) nog niet weg... :-/

Groetjes,

Anna.

Barfplaats wordt gesponsord door