Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Barf
#1997854
Marchje schreef: Tsja, er zit misschien een verschil tussen niet snappen en niet willen snappen.
Voor ons is het logisch, voor een ander wat minder en kan me van kinderen die het niet gewend zijn, voorstellen dat die het misschien wat 'eng' vinden of raar of weet ik veel wat, in onze 'brokkenmaatschappij'.

Vroeger werden kippen en konijnen geslacht waar je als kind bij stond ja, maar tegenwoordig niet meer dus daar hebben die kinderen nu toch niks meer aan?

Een gemiddeld kind weet waarschijnlijk niet eens van het bestaan van KVV of Barf, die gaat er klakkeloos vanuit dat een hond brokjes eet, dus als ze dan bij een barfer komen en dat zien, dan zullen ze zich toch wel wat afvragen en daar misschien enige uitleg over willen, dat is wat ik bedoelde.
Ja helemaal verbaast het me niet aangezien driekwart van de kinderen niet eens weet dat appels aan de bomen groeien en koeien melk geven :biggrin2:
Dan zal het inderdaad wel vreemd zijn voor kinderen dat honden barfen 8)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1997949
Marchje schreef: Voor ons is het logisch, voor een ander wat minder en kan me van kinderen die het niet gewend zijn, voorstellen dat die het misschien wat 'eng' vinden of raar of weet ik veel wat, in onze 'brokkenmaatschappij'.
Ik vraag me iets af. Waarom heb je dan de behoefte om jezelf daar ergens aan aan te passen of te verontschuldigen? Voer je nog niet zo lang vers en voel je je nog een buitenbeentje?
Ik voel mezelf namelijk helemaal niet raar dat ik vers voer, ik vind het echt de normaalste zaak van de wereld.

En tot op zekere hoogte pas ik me natuurlijk soms ook aan. Als ik hele vegetarische visite heb, ga ik niet recht voor hun neus muizen of ratten uitdelen aan Ot. Maar iedereen weet dat ik vers voer en ik zal daar voor derden niet ineens mee stoppen. Ik heb ook niet de behoefte om me te verdedigen waarom ik dat voer.
Maar als het etenstijd is en de katten willen eten (willen niet altijd met veel visite of drukte), dan krijgen ze gewoon eten.
Door Marchje
#1998123
koekje schreef: Ik vraag me iets af. Waarom heb je dan de behoefte om jezelf daar ergens aan aan te passen of te verontschuldigen? Voer je nog niet zo lang vers en voel je je nog een buitenbeentje?
Ik voel mezelf namelijk helemaal niet raar dat ik vers voer, ik vind het echt de normaalste zaak van de wereld.

En tot op zekere hoogte pas ik me natuurlijk soms ook aan. Als ik hele vegetarische visite heb, ga ik niet recht voor hun neus muizen of ratten uitdelen aan Ot. Maar iedereen weet dat ik vers voer en ik zal daar voor derden niet ineens mee stoppen. Ik heb ook niet de behoefte om me te verdedigen waarom ik dat voer.
Maar als het etenstijd is en de katten willen eten (willen niet altijd met veel visite of drukte), dan krijgen ze gewoon eten.
Nee, ik vind het niet raar en nee, ik heb geen behoefte om me ergens aan te passen of te verontschuldigen. Maar ik kan me wel voorstellen dat er kinderen zijn die het wél raar vinden (omdat we in zo'n 'brokkenmaatschappij' leven) en als ze het dan hier zien, misschien behoefte hebben aan de nodige uitleg.

Ik voer ook gewoon waar een ander bij is als het etenstijd is voor de honden. Tenzij ze er echt niet tegen zouden kunnen, maar dat ben ik tot nu toe nog niet tegengekomen. Mijn honden eten ook buiten dus dat scheelt misschien ook wel een beetje.
Door Barf
#1998282
Iets wat heel natuurlijk is hoef je toch niet uit te leggen, ze eten zo omdat het gezond is, zoals kindjes appeltjes moeten eten, melk moeten drinken en volkorenbrood eten, dan worden ze groot en sterk :biggrin2:
Door Emytje
#1999590
Ik vind het wel grappig dat jullie het nu met name over kinderen hebben. Je had mijn schoonfamilie moeten zien toen wij zeiden dat die van ons geen brokken of blikvoer aten. Ze wisten niet eens van het bestaan van vers voeren af en vinden het volgens mij niet bepaald positief. Hier komen ook in principe geen kinderen over de vloer, maar ik merk wel dat nu ik jullie reacties heb gelezen, de reactie van mijn schoonfamilie hetzelfde is als de kinderen die bij jullie over de vloer komen. ;)
#1999782
Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht. Wel las ik laatst ergens dat een (kennelijk barf-ouder kind) een grote ton brokken zag staan bij anderen en opgewonden riep: " Pépernoten!!!!!!!"
;D

Ik zou denk ik gewoon uitleggen als er vragen komen. Ik zou ook geen lamskoppen voeren als er vreemde kinderen over de vloer komen. Maar mijn ervaring met de kinderen in mijn familie is dat ze het de normaalste zaak van de wereld vinden. Een kipkarkasje is niks anders dan de kip die mama klaarmaakt toch?  Ze zeggen hooguit...hey...is dat wat die hond eet kip? Vooroordelen over rauw of niet hebben ze vaak al niet, dat scheelt. Hond is vleeseter, dus als hij dan vlees eet, tja, dan is dat normaal. Onze hond kreeg vroeger brokken (Doko, jaren 70/80) maar ook regelmatig tartaar en pens of een eitje.  Ik kan me niet herinneren daar ooit ook maar een gedachte over gehad te hebben. Zal heus wel vragen hebben gesteld hoor, maar da's dus niet blijven hangen.
Door Barf
#2001397
Emytje schreef: Ik vind het wel grappig dat jullie het nu met name over kinderen hebben. Je had mijn schoonfamilie moeten zien toen wij zeiden dat die van ons geen brokken of blikvoer aten. Ze wisten niet eens van het bestaan van vers voeren af en vinden het volgens mij niet bepaald positief. Hier komen ook in principe geen kinderen over de vloer, maar ik merk wel dat nu ik jullie reacties heb gelezen, de reactie van mijn schoonfamilie hetzelfde is als de kinderen die bij jullie over de vloer komen. ;)
Met volwassenen ben ik helemaal snel klaar, ik leg een keer uit waarom ik zo voer en verder graag je commentaar bij je houden, ga je eerst maar eens inlezen op barfplaats voordat je in mijn oren tettert dat het gevaarlijk is en dat als je honden bloed geproeft hebben ze agressief worden :biggrin2:
Door El budha
#2001425
Barf schreef: Met volwassenen ben ik helemaal snel klaar, ik leg een keer uit waarom ik zo voer en verder graag je commentaar bij je houden, ga je eerst maar eens inlezen op barfplaats voordat je in mijn oren tettert dat het gevaarlijk is en dat als je honden bloed geproeft hebben ze agressief worden :biggrin
Mijn surinaamse collega wist mij te vertellen dat juist mijn duitse herder agressief zou worden van het eten van rauw vlees en bloed. Zo werden immers vroeger bij hun de honden agressief gemaakt door haar vader. Ik lag helemaal dubbel van het lachen. Kreeg een prachtig beeld voor me van haar vader die een duitser met een lap vlees voor zijn kop mepte. Dat is de enige manier volgens mij op de honden vals te krijgen in combinatie met rauw vlees en bloed.

Na het lachen uiteraard wel even verteld dat mijn Duitser echt de allerliefste is en totaal niet vals door rauw vlees.

Geweldig de denkwijze van sommige mensen :biggrin2:
#2003364
Mijn honden krijgen meestal 's avonds laat eten, als de kinderen naar bed zijn. Heel soms komt het dus voor dat ik de honden voer waar mijn kinderen bij zijn.
Dus hier zal het hoogstwaarschijnlijk nooit voorkomen dat vreemde kinderen mijn honden vers zien eten. Mochten ze vlees op het aanrecht in een voerbak zien liggen, wil ik best uitleggen dat dat het voer voor de honden is.

Als iemand mijn kinderen vraagt wat honden eten, zeggen ze ook alle 2 'vleesjes' en als je doorvraagt wat voor een vleesjes zeggen ze 'kip' en 'kippenvlees'. (derest heb ik ze nog niet bijgebracht) Als ik overdag voer, moet ik er op letten dat de meiden niet bij Dusters bench gaan staan kijken hoe en wat hij eet.
Zij weten dus ook niet echt beter, al kijken ze er niet raar van op dat bij andere mensen brokken in de voerbakken liggen. Ik ga er dus maar vanuit dat als mijn kinderen later een hond hebben, die ook vers zal krijgen.

Mijn moeder vroeg van de week of ik ook eendagskuikens zou voeren waar de meiden bij zijn, en eerlijk gezegd weet ik niet of dat snel zal gebeuren, al vind ik van de andere kant dat ze best mogen weten en leren dat de een zijn dood de ander zijn brood is en dat dit is wat de honden eten.
Door Elies
#2039251
Ik heb 2 jongere broertjes die het geweldig vinden dat mijn honden vers vlees krijgen. Ze vinden het geweldig om als 'stoer' verhaal aan hun vrienden te vertellen.
1 van m'n studentikoze broertjes belde me een keer op: "Heh zus, waar haal je die geitenkoppen voor je honden vandaan, we willen een huisgenootje laten schrikken. 8)"
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2039543
Ik voer mijn hond nooit als er vriendjes of vriendinnetjes zijn. Niet dat ze het niet mogen weten maar Bandit krijgt meestal na de laatste grote wandeling eten. Dan zijn er geen vriendjes/vriendinnetjes meer. Zou er hier iemand blijven slapen dan zou ik het niet laten. Ik doe gewoon mijn ding zoals ik dat altijd doe.
Cynthia wil overigens volgend jaar haar spreekbeurt doen over rauw voeren. Wetend dat er een hoop commentaar op komt wil ze het toch kenbaar maken.
Door Elies
#2039559
pleuntje schreef: Cynthia wil overigens volgend jaar haar spreekbeurt doen over rauw voeren. Wetend dat er een hoop commentaar op komt wil ze het toch kenbaar maken.
Wat een geweldig onderwerp voor een spreekbeurt!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door