Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#992
Jee, wat een supersnelle reakties. Mijn dank is groot.

Nog over een dingetje wil ik graag een mening. Een van onze honden is nogal onzeker in gedrag. Sinds 1 1/2 maand, hebben wij deze volledig overgezet naar Prins resist. Ondanks dat ik niet 100% zeker ben dat het met deze, hierom bedoelde, overgang te maken heeft, kan ik rustig stellen dat dit tot verbluffend resultaat heeft geleid. Als ik het in percentage zou moeten uitdrukken, kan ik rustig stellen dat dit tot 75% verbetering heeft geleid. Zou ik door een overgang naar versvlees dit resultaat niet teniet kunnen doen?

richard
Richard, misschien ook een idee om eens naar Bach Bloesems te kijken voor het onzekere gedrag van jouw hond?
Groetjes, Lizzy
Door avalon
#993
Ik heb ook zo'n hond die nogal onzeker is en ik probeer momenteel canine recharge tablets Haar houding is al wel wat minder angstig. Als er iets verkeerd gaat in huis is zij bang voor straf terwijl juist zij nooit straf krijgt. Het is erg onzeker in dingen die ze al dan niet goed doet en kruipt als reactie inelkeer alsof ze geslagen wordt.
Door richard
#994
Hi Richard,
Nog MEER spotjes!!! ;D
Wanneer je van plan bent om versvlees of (b)ARF te gaan geven,houd er dan rekening mee dat Dalmatians 'n ras apart is.
De samenstelling van het diet is dus iets aangepast (i.v.m de kans op gruis/stenen) om  hun urine op het juist pH te houden.
Daarom,minder orgaanvlees en MEER groentes dan de "normale" hond!
Als je wil kan ik je het Dalmatian Diet dat door Dr.Billinghurst is samen gesteld toesturen,dan krijg je 'n idee wat of die van mij zoal te eten krijgen.
Jawel, ik ben redelijk op de hoogte van de voortjes en tegens van het dalmatische ras. Purine is, m.b.t. tot deze problematiek, bijvoorbeeld iets waar we erg voorzichtig mee zijn. Uiteraard zou ik erg graag dat dalmaten dieet eens willen bekijken. Mail het gerust en thnx! Leuke HP trouwens met geinige foto's!

Lizzy, inderdaad maken wij ook gebruik van Bach Bloesem (rescue).

Avalon, de onzekerheid bij onze hond uit zich alleen t.o.v. haar gedrag naar andere honden (zeer wispelturig).
Door 202spots
#995

Jawel, ik ben redelijk op de hoogte van de voortjes en tegens van het dalmatische ras. Purine is, m.b.t. tot deze problematiek, bijvoorbeeld iets waar we erg voorzichtig mee zijn. Uiteraard zou ik erg graag dat dalmaten dieet eens willen bekijken. Mail het gerust en thnx! Leuke HP trouwens met geinige foto's!
.

Heb het diet gestuurd!
En Tx! 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door