Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1878698
Dag allemaal,

Ben ik wederom met een vraag...moet nog veel leren over het drogen. En kon mijn vraag niet vinden.

Dinsdag op de markt kippenborstbeen gekocht bij gebrek aan kippennekjes.  Behoorlijk hard bot, maar met aardig vlees eraan.

Hondjes hebben het nou al paar keer rauw gehad, en dat ging er prima in :)

Maar nou was ik net bezig met de droger, en bedacht mij....als ik het borstbeen nou te grazen neem met het hakmes, dan is het best zo plat te krijgen dat het in de drogen past.........

En ja hoor, na wat ram en plet werk(sorry buren) ze zo plat gekregen dat ze in de droger passen.

Echter durf ik ze nog niet te drogen....stel dat het heel slecht is om borstbeen te drogen, en dan kan ik het weg gooien.

Dus wie o wie kan mij vertellen of het kan? Of is het bot er niet geschikt voor?

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door quandor op vr 31 dec 2010, 03:04, 1 keer totaal gewijzigd.
#1878825
omdat de teperatuur laag is verandert de structuur (van zowel vlees als bot) niet.. kippenborstbeen is niet hard en zou dus makkelijk gedroogd moeten kunnen worden zonder problemen... bij mij zou het zo de droogmachine in gaan

@ may linn waarom zou borstbeen gaan splinteren? dat is alleen als de temperatuur te hoog is en normaal rond de 50 graden gebeurd dat niet..
#1878834
Deesje schreef: omdat de teperatuur laag is verandert de structuur (van zowel vlees als bot) niet.. kippenborstbeen is niet hard en zou dus makkelijk gedroogd moeten kunnen worden zonder problemen... bij mij zou het zo de droogmachine in gaan

@ may linn waarom zou borstbeen gaan splinteren? dat is alleen als de temperatuur te hoog is en normaal rond de 50 graden gebeurd dat niet..
Ik vind spul buiten nekjes gauw te hard voor de droogmachine.
Daarbij drogen niet alle droogmachine's op 50graden, de bomann niet iig. Maar dat ligt er dus ook aan welke droogmachine je hebt.
#1878861
Mijn droger kan ook op ruim 80 graden drogen, dus het blijft wel uitkijken.

Ik vind dat je met allerlei spiervees en orgaan en vis al zoveel variatie hebt dat drogen van karkasjes nou niet bepaald nodig is.

Als ik echt wil dat ze langer over iets doen prop ik het in een kong.
#1879263
Kong vinden ze hier niet boeiend....ze slikken het begin eruit, maar zodra het lastig word houden ze het voor gezien....daar zijn ze te lui voor.

Voor kauwen en grof geweld zijn ze wel warm te krijgen!

Vond dit dus wel een mooie manier voor lang kauwplezier!

Ik heb de bomann.

Niet doen dus?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door