Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jacqueline74
#211858
Lupa schreef: dierenasiel in de buurt!
Daar willen wij ook nog steeds onze zak puppie brokken heen brengen maar het staat boven en ik vergeet het elke keer. Wij waren ook van plan om af en toe een brokken dag te doen maar tja hij geniet zo van zijn Bibi dus hebben we het maar niet gedaan.
Door Nelly
#215231
Weet je waar ik van sta te kijken Bep? Jullie hond is toch een Dog? Hoe oud is hij? Omdat je nl. schrijft dat hij zo'n 1300 gram per dag eet, daar zit Andor ook bijna aan met z'n 9.5 week, en dat is maar een wit herdertje :o En hij is echt niet dik, kan z'n ribbetjes nog altijd makkelijk voelen. Of heeft jullie hond de grootste groeispurt al gehad?
Door Helen
#215236
Nelly schreef: Weet je waar ik van sta te kijken Bep? Jullie hond is toch een Dog? Hoe oud is hij? Omdat je nl. schrijft dat hij zo'n 1300 gram per dag eet, daar zit Andor ook bijna aan met z'n 9.5 week, en dat is maar een wit herdertje :o En hij is echt niet dik, kan z'n ribbetjes nog altijd makkelijk voelen. Of heeft jullie hond de grootste groeispurt al gehad?
Allemachtig Nelly, eet hij zo veel. Hoeveel weegt hij dan?
Door Nelly
#215259
Vorige week maandag bij de DA woog-ie 7.2 kg. Daarna heb ik hem niet meer gewogen, ben niet zo'n weger, alleen voor evt. wormkuur of id. En hij is absoluut niet dik, kan zo z'n ribbetjes voelen. Heeft ook geen wormpies, geen dik buikje, mooie glad aanliggende vacht, hij heeft het kennelijk gewoon ff nodig ;D Hij is wèl héél actief, speelt veel met Angel - vanavond nog foto's van gemaakt, hopenlijk lukt het Thei morgen om ze naar Ine te sturen - is veel buiten, wandelt al een aardig stukkie mee, dus ik denk dat-ie gewoon veel energie verbruikt 8)
Door Ordell
#215264
Nelly schreef: Vorige week maandag bij de DA woog-ie 7.2 kg. Daarna heb ik hem niet meer gewogen, ben niet zo'n weger, alleen voor evt. wormkuur of id. En hij is absoluut niet dik, kan zo z'n ribbetjes voelen. Heeft ook geen wormpies, geen dik buikje, mooie glad aanliggende vacht, hij heeft het kennelijk gewoon ff nodig ;D Hij is wèl héél actief, speelt veel met Angel - vanavond nog foto's van gemaakt, hopenlijk lukt het Thei morgen om ze naar Ine te sturen - is veel buiten, wandelt al een aardig stukkie mee, dus ik denk dat-ie gewoon veel energie verbruikt 8)
Nelly, 1300 gram is veel te veel...... :o
Door tieneke
#215270
Ordell schreef: Nelly, 1300 gram is veel te veel...... :o
Tinus krijgt hooguit 1200 gram Carnibest per dag met zijn gewicht van zeker 50 kilo(haast 8 maanden)en is eerder dik dan dun!
Door Nelly
#215272
Dacht ik eigenlijkook, maar als je ziet hoe het naar binnen gaat, hij schijnt het toch echt nodig te hebben :-\ Laat'm ff eten, grijp gauw genoeg in als het nodig is. Zou het kunnen komen omdat hij de kleinste uit het nest is, dat-ie een achterstand moet inhalen? Ze waren tenslotte met z'n negenen. Heeft er ook geen last van dat je zegt hij ligt met een bolle buik voor pampus, bejje gek, rent en vliegt en racet door het huis. Ben er zelf eerlijk gezegd ook een voorstander van om een jonge hond een beetje "graag" te houden, maar heb bij deze gewoon het gevoel dat het ff nodig is dat-ie zoveel kan eten als-ie wil. Soms laat-ie ook wat over, dus hij heeft wel degelijk een grens. Komt best goed, 't is alleen een dure kostganger ;D
Door Nelly
#215273
En als het binnen afzienbare tijd niet minder wordt, laat ik ff z'n schildklier testen, misschien werkt die te snel :-\ Maar dat gevoel heb ik niet, hij ziet er gewoon supergezond uit.
Door tieneke
#215281
Nu zal je nog niet veel merken,maar over een paar weken zal hij waarschijnlijk dikker worden.
Zo ja ,minder eten.
Zo nee,nog meer ;D ;D
Kijk het zelf even aan,hier staan de nollebakmonsters op minder eten dan ze zouden moeten krijgen,terwijl ze heel de dag de tent volledig afbreken ;)
Door Helen
#215286
Ik vind het ook wel echt heel veel. Stel dat hij nu 8 kilo weegt dat zou je denken dat hij nog geeneens een pondje zou horen te eten.
Door 202spots
#215288
Nelly,als je tussen de 5% -10% van het totaal gewicht voor puppies rekend ...dan krijgt Andor bijna 20% ???Lijkt me ook errug veel toch ???
Door Helen
#215290
Als je een pup overvoert betekent dat automatisch dat je ervoor zorgt dat hij op maximum snelheid groeit. Dit is denk ik verre van bevorderlijk voor een goede opbouw van botten en gewrichten.
Door Nelly
#215293
Zo hard groeit-ie helemaal niet. Hij groeit juist mooi gelijkmatig. Ashley, die groeide destijds hard op die leeftijd, had ook groeipijnen, maar ja, pupybrokken hè (was de 1e en de laatste die die rotzooi ooit heeft gekregen). Laat mij maar ff eigenwijs zijn, zo gauw als-ie te mollig wordt gaat-ie op dieet. Heb al de nodige puppen grootgebracht hoor, en heb echt het idee dat hij een inhaalslag aan het leveren is 8) Hou het wel in de gaten ;)
Door Helen
#215294
Nelly schreef: Zo hard groeit-ie helemaal niet. Hij groeit juist mooi gelijkmatig. Ashley, die groeide destijds hard op die leeftijd, had ook groeipijnen, maar ja, pupybrokken hè (was de 1e en de laatste die die rotzooi ooit heeft gekregen). Laat mij maar ff eigenwijs zijn, zo gauw als-ie te mollig wordt gaat-ie op dieet. Heb al de nodige puppen grootgebracht hoor, en heb echt het idee dat hij een inhaalslag aan het leveren is 8) Hou het wel in de gaten ;)
'

ok ;)
Door Nelly
#215295
Zal 'm morgen voor de aardigheid weer eens wegen. Bovendien als het lukt komen er morgen de meest recente foto's bij Ine aan en kunnen jullie allemaal zien hoe goed hij eruit ziet. En de wandelaars op 12/12 kunnen dat ook nog eens live zien ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door