Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#208415
Ordell schreef: Dus zo voer jij ook dan?
Nee. Maar het zou misschien niet zo verkeerd wezen voor een gezonde/volwassen hond.

Ik voer overigens wel zeer afwisselend in gewicht. Dus vandaag een hele grote maaltijd, morgen een piepkleintje.
Door Ollie
#208416
Wij voeren de honden 2 keer per dag!

Ik haalde uit Lizzy haar verhaal ook dat je de honden wel meerdere keren zou kunnen gaan voeren per dag, niet dat ik dat zou gaan doen want ik vind 2 keer per dag normaal. Dat doe ik al 17 jaar zo en dat bevalt me uitstekend!
Door Ordell
#208417
Lizzy schreef: Hoe moet ik je nou duidelijk maken dat het niet over de specifieke VOORBEELDEN ging Ordell....???
O, maar het kan ook net zo makkelijk aan mij liggen hoor..... ;)
Door Ordell
#208419
Lizzy schreef: Nee. Maar het zou misschien niet zo verkeerd wezen voor een gezonde/volwassen hond.

Ik voer overigens wel zeer afwisselend in gewicht. Dus vandaag een hele grote maaltijd, morgen een piepkleintje.
Precies, maar dat is dan een ander verhaal en wel uitstekend... ;)
Door Lizzy
#208422
Ordell schreef: Precies, maar dat is dan een ander verhaal en wel uitstekend... ;)
Goed, dan zijn we dus terug bij af. Want daar gaat dus de oorspronkelijke vraag over: moet ik 1 of 2 keer per dag voeren. En mijn antwoord is daar dus eigenlijk op:

"Ach, waarom altijd vaste prik 1 of 2 keer per dag voeren (17 jaar lang). Wissel het eens af. Voer de ene dag eens 1 grote maaltijd. Voer de andere dag is 2 kleinere maaltijden (of zelfs 3) en voer ook eens een dag niks".

Of voer gewoon zoals je zelf denkt dat goed is. Mij gaat het er om dat je niet blind volgt wat Mogens Eliasen zegt. Want zijn uitleg komt ook niet over een met de voorbeeldjes die hij geeft van een 'wolvenmenu'.
Door Ordell
#208429
Lizzy schreef: Goed, dan zijn we dus terug bij af. Want daar gaat dus de oorspronkelijke vraag over: moet ik 1 of 2 keer per dag voeren. En mijn antwoord is daar dus eigenlijk op:

"Ach, waarom altijd vaste prik 1 of 2 keer per dag voeren (17 jaar lang). Wissel het eens af. Voer de ene dag eens 1 grote maaltijd. Voer de andere dag is 2 kleinere maaltijden (of zelfs 3) en voer ook eens een dag niks".

Of voer gewoon zoals je zelf denkt dat goed is. Mij gaat het er om dat je niet blind volgt wat Mogens Eliasen zegt. Want zijn uitleg komt ook niet over een met de voorbeeldjes die hij geeft van een 'wolvenmenu'.
Ik had eigenlijk Mech aangehaald maar dat maakt verder niet uit, maar nu snap ik het in ieder geval..... 8)
Weinig aan toe te voegen, ik ben het ermee eens... :)
Door Ollie
#208433
Lizzy schreef: Goed, dan zijn we dus terug bij af. Want daar gaat dus de oorspronkelijke vraag over: moet ik 1 of 2 keer per dag voeren. En mijn antwoord is daar dus eigenlijk op:

"Ach, waarom altijd vaste prik 1 of 2 keer per dag voeren (17 jaar lang). Wissel het eens af. Voer de ene dag eens 1 grote maaltijd. Voer de andere dag is 2 kleinere maaltijden (of zelfs 3) en voer ook eens een dag niks".

Of voer gewoon zoals je zelf denkt dat goed is. Mij gaat het er om dat je niet blind volgt wat Mogens Eliasen zegt. Want zijn uitleg komt ook niet over een met de voorbeeldjes die hij geeft van een 'wolvenmenu'.
Ik zie het nut er zelf eerlijk gezegd niet van in maar ja.. ieder z'n mening!
En een dag helemaal niks voeren ben ik sowieso op tegen, wat mijn honden betreft dan!
Door Ordell
#208437
Lizzy schreef: Mijn hemel Ordell :o :o :o. Je gaat me toch niet vertellen dat we het toch nog eens zijn geworden??? ;D
Jazeker wel, dat is altijd een beetje het nadeel van "schrijven", dan wordt het niet altijd helemaal duidelijk... ;D
Maar we zijn het meer eens dan oneens geweest, da's 1 ding wat wel zeker is...
Door Lizzy
#208451
Ordell schreef: Jazeker wel, dat is altijd een beetje het nadeel van "schrijven", dan wordt het niet altijd helemaal duidelijk... ;D
Maar we zijn het meer eens dan oneens geweest, da's 1 ding wat wel zeker is...
Ja eens, het valt niet mee om dingen goed 'onder woorden' te brengen via zo'n forum. Maar toch leuk dat we eerst dachten 180 graden tegenovergesteld te denken terwijl blijkt dat dat niet het geval is ;D! (hoe krijgen we het voor elkaar?!?!?!).
Door Lizzy
#208480
Ollie schreef: Ik zie het nut er zelf eerlijk gezegd niet van in maar ja.. ieder z'n mening!
En een dag helemaal niks voeren ben ik sowieso op tegen, wat mijn honden betreft dan!
Daarom had ik ook geschreven "of voer zoals je zelf denkt dat goed is". Maar ik denk dat het overigens absoluut wel zinvol is om niet iedere dag exact dezelfde hoeveelheden + tijdstippen te voeren. Eliasen heeft daar wel een interessant stuk over geschreven. Misschien als je dit gelezen hebt dat je er dan anders over denkt.
Door herintreder
#208526
Voeren doe ik 1 x per dag,

Barfen en vlees en slachtafval voeren maken het onmogelijk om afgemeten porties te maken.
Een dag voer ik zo maar 1,5 kg en meer aan de halfjarige hond , en daar op volgend is het maar 600 gram.
Deze hond weegt nu 20 kg.
Denk dat vasten als volwassen hond eerder aan de orde is.
Ben tevreden over de barfende mechelaar, geeft een plaatje van een complete hond, mooi vol lichaam en niet mager op de ribben.

groet Joop
Door Ordell
#208544
herintreder schreef: Voeren doe ik 1 x per dag,

Barfen en vlees en slachtafval voeren maken het onmogelijk om afgemeten porties te maken.
Een dag voer ik zo maar 1,5 kg en meer aan de halfjarige hond , en daar op volgend is het maar 600 gram.
Deze hond weegt nu 20 kg.
Denk dat vasten als volwassen hond eerder aan de orde is.
Ben tevreden over de barfende mechelaar, geeft een plaatje van een complete hond, mooi vol lichaam en niet mager op de ribben.

groet Joop
Niet net voor het oefenen mag ik aannemen?
Door herintreder
#208549
nee, niks is mooier als een vrije zondagmiddag, lekker op het veld actief geweest, en daarna een maaltje knagen en dan lekker languit , heb het over de hond hoor .

Wat de geleider doet is bijna het zelfde :)
Door Ordell
#208551
herintreder schreef: nee, niks is mooier als een vrije zondagmiddag, lekker op het veld actief geweest, en daarna een maaltje knagen en dan lekker languit , heb het over de hond hoor .

Wat de geleider doet is bijna het zelfde :)
Perfect Joop... ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door