Lupa schreef:
maar mijn honden komen ook ergens vandan?
ik bedoel te zeggen die tophonden hebben ook kinderen waarom alleen maar de " bekende" mensen
2 jaar geleden in ??, dat was het gesprek van de maand.
Een teef is (ik zeg niet welke ras maar het was een platjas)beste van de ras geworden, zij zat onder de vrattenze was zo overbouwd als maar kan de vacht klopte voor geen meter.
Het was een belangrijk duitse keurmeester die aan het voortbrengen was.
Tja dan denk ik toch????..
Mijn oudste hond is een kind van tophonden en die presteerde ook prima op tentoonstellingen......alleen wel als ze door de fokker geshowt werd omdat die uitstekend wist hoe hij haar moest voorbrengen.
Als ik haar showde werd ze ook wel geplaatst maar bijna nooit die hoogste plek. De fokker wist gewoon veel beter hoe hij alles uit haar kon halen.
Hetzelfde zie je nu bij onze andere honden gebeuren. De een presteert beter als ik haar show en de ander doe het beter wanneer ze door manlief wordt geshowd. Het is een kunstje wat je samen met je hond flikt op een show en die combinatie moet ook klikken.
Een prachtige hond die als een dweil in de ring staat hoeft van mij niet te winnen. Dan kies ik zelf liever voor een hond die misschien iets minder mooi is (maar wel kwalitatief goed natuurlijk) en als een ware showhond door de ring gaat.