Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#196207
Evelyn schreef: Dankje!

(ik bedoel dus voor mijn eigen honden, he. Dus voor yindra die nu 4 maand is en Wandor is nu 2 jaar.)

Het lastige is dat hier in de buurt geen kippennekken te krijgen zijn, dus daarom ben ik begonnen met eendagskuikens, en dat gaat prima. Ik zou nu idd vleugels kunnen gaan proberen, die ik dan eerst inknip.
Oh sorry! Ik wist niet of het nog over de pup ging. Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor de meeste honden kippenvleugels eigenlijk linker vind dan bijv. een halve kip..... Voor grote honden is zo'n vleugel echt hap-slik-weg en sommige honden bijten er niet 1 keer op, slikken het zo in (vandaar ook dat wordt aangeraden om ze in te knippen, die vleugels). Wanneer je grotere stukken karkas geeft moet je hond er dus wel op bijten en in stukjes bijten en sleuren en vaak gaat dat beter als vleugels. Maar goed, zekerheidshalve kun je het een beetje opbouwen en kun je de kippenbotten ook de eerste keren een beetje vermorzelen met een hamertje of bijltje.
Door tieneke
#196576
Hier geen runderschenkels meer na de laatste keer!
Tinus had op een klein stuk na heel dat kolere botje naar binnen gewerkt! :o :o
Schrok me werkelijk lam...
Tara moest haar bot hierna meteen inleveren,vanaf nu alleen nog maar zachte,goed verteerbare botten ;)
Door Eef+Stippels
#196656
Ik heb net gisteren schenkels gekocht :-\. Gelukkig maar twee stuks, om te proberen.

Dan snijd ik het vlees er wel af voor ze en gooi ik het bot weg.
Door tieneke
#196946
Evelyn schreef: Ik heb net gisteren schenkels gekocht :-\. Gelukkig maar twee stuks, om te proberen.

Dan snijd ik het vlees er wel af voor ze en gooi ik het bot weg.
Je kan het wel geven hoor,je moet er alleen bijblijven.
Ik ben nu als de dood dat Tinus de volgende keer zo'n botje doorslikt en er een verstopping of erger van krijgt!
Door Eef+Stippels
#197302
Nou, Wandor en Yindra zijn beiden behoorlijk schrok-oppen, dus ik denk niet dat ik dat risico neem, zul je zien dat ze het in 1 keer doorslikken. ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door