Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Erna
#194822
Wij voeren op het oog en zijn dan ook nooit zo in de weer met gewichten e.d. maar wat we wel gemerkt hebben is dat 50 gram voer per kilo lichaamsgewicht voor een dalmatenpup niet werkt. Dat is te weinig.

Ik denk dat je het aantal grammen zeker de eerste maanden moet opvoeren naar zo'n 700 a 800 gram per dag en dan langzaam gaan stabiliseren. Vanaf een maand of negen zullen ze de grote groeispurt achter de rug hebben en kun je minder gaan geven.

Ons jongste teefje van 2 jaar (25 kilo) eet nog steeds 800 gram op een dag en die is toch echt niet dik. Het ligt ook aan de activiteit van de hond.
Door Lizzy
#194828
Erna schreef: Wij voeren op het oog en zijn dan ook nooit zo in de weer met gewichten e.d. maar wat we wel gemerkt hebben is dat 50 gram voer per kilo lichaamsgewicht voor een dalmatenpup niet werkt. Dat is te weinig.

Ik denk dat je het aantal grammen zeker de eerste maanden moet opvoeren naar zo'n 700 a 800 gram per dag en dan langzaam gaan stabiliseren. Vanaf een maand of negen zullen ze de grote groeispurt achter de rug hebben en kun je minder gaan geven.

Ons jongste teefje van 2 jaar (25 kilo) eet nog steeds 800 gram op een dag en die is toch echt niet dik. Het ligt ook aan de activiteit van de hond.
Nou, dat lijkt mij inderdaad redelijk ja. Dus met ongeveer 500 gram beginnen en dit opbouwen naar 700 a 800 gram per dag.

Maar bij 20 kilo zit je dus volgens de 7% op 1,4 kilo voer en bij 25 kilo zit je op 1,75 kilo voer. Ik denk wel dat je een plof-dalmaat krijgt met zoveel voer ;D.

Overigens eet Pinkel inderdaad ook 700 a 800 gram per dag (7 jaar en gecastereerd en slank).
Door Lizzy
#194970
Elise schreef: De eerste weken groeide Phoebe inderdaad een kilo per week, maar nu gaat het minder hard hoor. Toe ze hier kwam met 8 weken at ze zo'n 500 gram kvv per dag. Dat is langzaam omhoog gegaan naar 700/800 gram en daarop zag ze er goed uit. Ze is nu 6 maanden en vorige week (voor die maagafsluiting) woog ze 18 kilo en ze kreeg ongeveer 600 gram per dag. (nu iets meer om weer wat op gewicht te komen). Ik heb Phoebe niet schraal gehouden, gewoon gewoon ::), niet te dik maar ook zeker niet schraal. Omdat we ook bezig zijn met trainen, 3x in de week op het moment, krijgt ze ook nog eens veel tussendoor, dus dat moet er nog wel worden bij gerekend, maar zeker geen 1,4 kg, dan zouden haar pootjes haar niet meer kunnen dragen hihihi
Elise, vraagje, hoeveel weegt Phoebe nu?
Door Elise
#194976
Nu weet ik het niet precies, ik heb geen weegschaal thuis ;), maar vorige week bij de da woog ze dus 18 kg.

Haar zusje Indy weegt denk ik ongeveer een kilo minder, die is een stukje smaller qua bouw, maar wel zo'n beetje dezelfde hoogte.
Laatst gewijzigd door Elise op wo 27 okt 2004, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
#195039
Onze Tess woog op de leeftijd van 5 maanden 18 kilo. Dat weet ik zo goed omdat die toen ook heel erg ziek was geweest en ze voor de narcose op de weegschaal moest.

Ze zal zo'n 22 weken zijn geweest.
Door Jacqueline74
#196085
Cujo is 6 maanden en 25 kg en eet zo'n 750 gram Bibi of zelf samengesteld per dag. En dan nog voor het trainen het nodige lekkers en af en toe kwark, yoghurt, fruit. En hij is echt niet dik eerder wat te dun.

Jacqueline
Door geer
#196089
Uuhh...Sophie krijgt echt mega-veel, maar schijnbaar heeft ze het echt nodig... Ze weegt nu (gok ik) rond de negen kilo en een rond de 700 gram per dag, soms rond de 800... Ze blijft dun (of slank), groeit niet heel snel, maar geleidelijk...
Door Jacqueline74
#196091
geer schreef: Uuhh...Sophie krijgt echt mega-veel, maar schijnbaar heeft ze het echt nodig... Ze weegt nu (gok ik) rond de negen kilo en een rond de 700 gram per dag, soms rond de 800... Ze blijft dun (of slank), groeit niet heel snel, maar geleidelijk...
Zo zie je maar het is per hond verschillend en het zijn alleen maar richtlijnen.

Jacqueline
Door jeanne
#196258
Bes staat al een hele poos op een pond carnibest,
of ongeveer eenzelfde hoeveelheid aan barf per dag.
Sil krijgt net zo veel.
Bes is 8 maanden en Sil 3 jaar.
Ze zien er beide prima uit.
Bes heeft als maximum op 750 gram per dag gestaan.
Ik denk dat ze beide rond de 25 kilo wegen????
Ik heb echt geen flauw idee, ik voer echt op het oog.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door