Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kaar
#196121
Net hebben we Abbaio kennis laten maken met een stukje kalfsrib.
Vanavond krijgt hij de rest, maar hij vindt het heerlijk!.
We hebben wat inkopen gedaan op de oosterse markt hier (zwarte markt) en moet zeggen dat het geheel me niet tegenvalt hoor.
Door Kaar
#196123
Ps, wat slagers betreft...........
Hier was een slager die mijn hond een stukje worst wou geven (met varkensvlees) en vond het gek dat ik dat niet goed vondt. Tevens moet je al helemaal niet vragen om botten en zo. Je geeft je hond toch geen botten? En puntje bij paaltje? Beent hij zelf niks uit dus hadden we ons die discussie ook wel kunnen besparen.
Door Eef+Stippels
#196125
Wandor en yindra hebben zojuist lamsribben gehad. Hebben we net bij een Turkse levensmiddelenwinkel gehaald. Het kostte euro 4,50 per kilo. Is dit een normale prijs?

Ze vonden het in ieder geval geweldig! Ze hebben het lekker opgepeuzeld. Er zat behoorlijk wat vlees aan de ribben. Wandor had de botten opgegeten en heeft het vlees laten liggen, dat heeft yindra met hem geruild voor een rib ;D.
Door tieneke
#196577
Evelyn schreef: Wandor en yindra hebben zojuist lamsribben gehad. Hebben we net bij een Turkse levensmiddelenwinkel gehaald. Het kostte euro 4,50 per kilo. Is dit een normale prijs?


Vind ik een knappe prijs :o
Of zat er veel vlees aan?
Door Eef+Stippels
#196655
Er zat wel veel vlees aan, vond ikzelf. Maar ik weet niet wat er " normaal" aanzit... Ik denk dat er in ieder geval wel 50% vlees was en 50% bot. Leek me voor wandor en yindra een perfecte balans.

Wat vind jij een normale prijs?
Door Audrina
#196678
In Rotterdam betaal je bij de islamiet tussen de 1 euro en de 1,50 voor een kilo geitenribben. Wat lamsribben daar kosten weet ik niet, maar zeker geen 4,50. Maar het verschilt per islamiet hoor, want als ik ze hier in Delft haal ben ik ook iets van 4,95 per kilo kwijt. :o
Door Eef+Stippels
#196691
Nou, mijn man had gisteren die ribben doormidden gehakt voor de honden, en hij zei dat er nog wel meer vlees aanzat dan 50-50, dus echt behoorlijk veel vlees. Maar ik zal nog eens verder zoeken, of het ergens anders goedkoper is. Ik ben destijds bij een andere Turkse slager geweest voor kippennekken, die had hij niet, maar misschien heeft hij wel lamsribben.
Door tieneke
#196944
Evelyn schreef: Er zat wel veel vlees aan, vond ikzelf. Maar ik weet niet wat er " normaal" aanzit... Ik denk dat er in ieder geval wel 50% vlees was en 50% bot. Leek me voor wandor en yindra een perfecte balans.

Wat vind jij een normale prijs?
Als er echt veel vlees aanzit gaat het nog.
Ja wat is duur?
Er zijn ook adressen waar je goedkoper uitbent.
Een kwestie van zoeken en vragen ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door