Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door MarijeJoanne
#193675
Daarbij, zit ik me ineens te bedenken, als hij nog gewoon plast, dan krijgt hij logischerwijs toch ook gewoon vocht binnen?
Al is het dan een andere manier dan uit de waterbak.

Maar aan de andere kant, het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij minder plast omdat hij veel meer opneemt en verteert en dus minder hoeft uit te scheiden.
Door hermi
#193988
Gelukkig te horen dat de meeste honden niet veel drinken, met vers vlees.
En hij plast ook normaal, dus het zal allemaal wel ok wezen.
Ik vind wel dat hij magerder werd, dus ben ik meer gaan geven.
Ik geef nu rond de 600gr vlees en doe nog een groentenprut en rijst of macaroni erdoor.
Bor weegt rond de 22kg.
Zou dit genoeg wezen??
Door tieneke
#193996
Met het oog voeren ;)
Zelf zou ik de macaroni en rijst weglaten, of iets anders voor in de plaats geven.
Door tieneke
#194002
Tinus en Tara drinken momenteel ook heel weinig ;)
Toen ze wat jonger waren konden ze echt lebberen uit de drinkbak.
Door laura
#195653
Schoonmama begrijpt het vers vlees bij ons nog steeds niet helemaal.

Ze was druk bezig het water te verversen, en uurtje voor we weg zouden gaan, kon Tosca nog ff lekker drinken....

Ik heb al meteen gezegt dat dat niet nodig is, ze drinkt vrijwel niet meer. Thuis vergeten wij het water ook wel eens te verversen.

Het drinken uit de plee is nu ook over GELUKKIG.

Dan heb je dus van die opgedroogde slierten en druppel op de vloer liggen, denkt iedereen dat je niet poetst :-\ ;D
Door Elizaw
#195930
Hallo,

Onze hond drinkt altijd uit de sloot >:(zijn water moet ie niet allleen uit onze vijver als hij de kans krijgt en uit de sloot.
Als hij die kans ook niet heeft gekregen wil hij uit nood weleens zijn water drinken, maar mogen ze nu ook wat anders dan water drinken? Heb weleens gelezen dat ze af en toe karnemelk mogen?
Zijn er misschien ook wat vruchtensappen of id wat ze mogen, als ik dit dan geef blijft hij misschien eens uit die vieze sloten :P

Groetjes,
Bep
Door Truus
#195932
Ik zou als drinken geen karnemelk en vruchtensappen geven.
Het liefst drinken ze hier ook uit een vieze plas water of regenwater uit de lege bloempotten. Het zal wel zacht water zijn denk ik. Ze doen het meestal als ik het even niet in de gaten heb en of het echt kwaad kan...
Je zult wel merken, dat er straks, als je hond op versvlees staat, minder gaat drinken.
Van de brokken drinken ze echt veel.
Door ziggy
#195947
Hier drinken ze ook zeer weinig. Tijdens de wandelingen drinken ze uit plassen, soms met groene algen en al. Meestal spoelen ze hun mond enkel met het water uit de plassen.
Groet,
Vic.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door