Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ike
#1663009
Irish schreef: Het is een gouden hond mensen!
Hij is vandaag mee gegaan naar de hondenschool en hij was zo braaf naar alles en iedereen!
Groot, klein, jong, oud het maakt hem allemaal niet uit.
Ben zo verliefd :smitten: :smitten: :smitten:
En verbaasd, dat een dier nog zo veel liefde kent terwijl hij het zelf nooit gekregen heeft.

Ik hou het denk ik maar op Ivan, das best stoer  8) en hij reageert daar het beste op gezien het zo veel op Iva lijkt natuurlijk.
Wat geweldig zeg  :D
Door 202Spots
#1663024
Irish schreef: Ik hou het denk ik maar op Ivan, das best stoer  8) en hij reageert daar het beste op gezien het zo veel op Iva lijkt natuurlijk.
Ik vind 't 'n mooie naam!! :biggrin2:
Er zijn nu al zoveel nieuwe dingen in z'n leven, en ik denk dat Ivan dan toch als iets vertrouwds klinkt voor 'm. ;)
Door Irish
#1663166
Jaa Ivan is stoer  8) Moet nog wel een beetje wennen aan de naam, moet nog beetje in mijn systeem komen, maar komt vast goed :)
Ivan zijn ontlasting was net al een stuk beter, hij krijgt nou de kipmix van carnibest, een rol per dag.
Als dat nou een tijdje goed gaat en hij is wat aangekomen ga ik is kijken of ik een leuk (eliminatie) menuutje voor 'm kan verzinnen :)

En ik ga morgen me best is doen voor wat fatsoenlijke foto's!
Door Xada
#1663533
Fantastisch dat je hem opvangt en hopelijk kan hij bij jou blijven. Het vertrouwen dat je van zo'n hond krijgt is zo groot en als je hem herplaatst krijgt dat toch altijd weer een knauw. Ik heb zelf ook veel van zulke honden gehad en heb er op dit moment nog twee van over, maar alle honden die hier komen gaan pas als ze overleden zijn weer van het erf af.
Door Xada
#1664039
Fantastisch dat je hem opvangt. En wat een lieve foto's, op de laatste kun je echt zien hoe mager hij is. Ik hoop dat hij heel lang en gelukkig bij jullie mag leven.  :smitten:
Door Irish
#1667533
Ik weet inmiddels wat meer van Ivan (hij heette eerst trouwens Ira, dacht Iva, maar  goed, Ivan blijft veel en veel beter  8))
In ieder geval ben ik min. zijn 3de eigenaar nu. Het is de hond van de ex van de mevrouw die hem dus wou laten inslapen. En hij kreeg aldi brokken  ::)

Anyway, het gaat GOED met Ivan! Hij heeft geen diarree meer en de ontlasting wordt ook steeds steviger. Ik heb hem de afgelopen dagen de kip mix van Carnibest gegeven en dit lijkt dus vooralsnog goed te gaan qua maag/darmen. Mijn vraag is dan ook mag ik hem is een kippenruggetje aanbieden en kijken hoe hij daar op reageert?

Sowieso is heel het gebeuren rondom een eliminatiedieet nieuw voor mij. Wellicht is dat ook niet nodig en is het gewoon de zoveelste hond die het niet goed doet op brokken en wel op alles wat vers is. Wel heeftie af en toe jeuk en vanaf het begin dat hij hier is een open plekje op zijn neus. Het plekje is nu wel aan het genezen, dus misschien dat ik het eerst meer tijd moet geven?

Allerbelangrijkste nu blijft eerst aankomen, maar wat is jullie adviezen verder qua voeding?

Heb trouwens al hele discussies gevoerd met een van de dierenarts op stage over wat ik hem moest voeren  ::) Ik moest hem maar op de RC sensitivity control zetten als hij dan mogelijk een voedselallergie had  :-\ Ze vroegen ook wat ik hem nou voerde, dus ik zeg vers vlees, orgaanvlees, geschikte vleesbotten en eventueel een groentenmix. Dat ik eerst ga kijken watie kan verdragen en nu met Carnibest start.

''Dus geen toegevoegde vitamines en mineralen?''
Nee

''Nou ja dan loopt hij wel te korten op he, zeker met zijn conditie nou. Ik ben laatst nog bij een Nutrition (ja gooi er maar een Hill's term tegenaan, dan weet ik gelijk door wie die workshop gegeven werd) workshop geweest en daar werd gezegd dat brokken toch echt het best is voor de hond want daar zit alles met de optimale hoeveelheid in, maar je moet het zelf weten hoor''

Zucht! Het is nou MIJN hond dus IK bepaal watie eet. Soms word ik zo moe van die discussies over ''wat andere mensen wel niet vinden wat je met je hond wel of niet moet doen''.
Laatst gewijzigd door Irish op do 01 jul 2010, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Wilma2206
#1667660
Hoi,

Heb geen advies.
Wil alleen maar zeggen dat ik je geweldig vind dat je deze hond opvangt!
Je bent echt geweldig!!
Je hebt de hond regelrecht van de hel in de hemel geplaatst en niet alleen omdat hij nu nog Barfen mag ook.
Hij zal niet weten wat hem overkomen is.

Wilma
Door Irish
#1667746
Toenie hier net was knaagtie anders zo een hele runderstrot weg  :biggrin2:
Geboren BARF-er is het :smitten:

Net met lopen hadtie toch weer diarree...  :-\ ???
Is 2x gaan zitten waarvan de eerste keer het begon stevig was en het einde dunner/diarree met een hoop slijm.
2de keer ''restje'' diarree.
Wellicht ontgiften van jarenlang slecht eten?
Kipkarkasje nu maar nog even uitstellen?

Bedankt trouwens alle voor de lieve woorden, maar zo geweldig ben ik ook niet hoor  :-[
Laatst gewijzigd door Irish op do 01 jul 2010, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#1667766
Irish schreef: Toenie hier net was knaagtie anders zo een hele runderstrot weg  :biggrin2:
Geboren BARF-er is het :smitten:

Net met lopen hadtie toch weer diarree...  :-\ ???
Is 2x gaan zitten waarvan de eerste keer het begon stevig was en het einde dunner/diarree met een hoop slijm.
2de keer ''restje'' diarree.
Wellicht ontgiften van jarenlang slecht eten?

Kipkarkasje nu maar nog even uitstellen?

Bedankt trouwens alle voor de lieve woorden, maar zo geweldig ben ik ook niet hoor  :-[
Dat kan, maar van een runderstrot hebben ze hier ook dunnere ontlasting.
Ik zou de kipkarkas eerst goed pletten voor je dit geeft.
Door Irish
#1667780
Runderstrot is alweer bijna een week geleden, dus dat lijkt me stug.
Toenie hier net was wassie aan de diarree en dat zou goed kunnen door de stress van alles wat nieuw is.
En warm weer is het ook al een tijdje, dus ik denk niet dat dat 'm is.
Ik ga vanavond de kipkarkas wel eerst even met een hamer te werk en dan zie ik morgen wel hoe het er uit komt  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door