Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#158199
Gave foto's zeg! Zowel van de sardien-staart als de makreel! Het lukt mij trouwens ook niet echt goed om foto's te maken van de vissen die ze opvreten... het gaat te snel! Wie weet lukt het me vrijdag met Cees ;D
Door daanentous
#158701
Hallo,

Even een vraagje van een "bezorgde-onervaren-ik-maak-soms-zelf-een lekker-prutje-voor mijn-hond-barfer"
Ik heb een hele zak sardientjes in m'n vriezer liggen die ik graag (niet allemaal tegelijk natuurlijk) met de hond wil delen, maar ik ben zo bang voor 't graatje. Ze is nogal gulzig.... Kan iemand me hier tips of advies over geven??
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#158725
Hoi, ik ben ook een onervaren-ik-maak-soms-zelf-een lekker-prutje-voor mijn-hond-barfer, alleen niet zo héél bezorgd ;). Bij mijn honden heb ik niets gemerkt dat ze last hadden van de graten, bij het eten niet en later ook niet.
2 weken geleden had ik ze nog in stukjes gesneden sardientjes gegeven, maar met het doorsnijden heb ik eigenlijk niets van die graten gevoeld.
Maar zoals je op de foto's hebt gezien waren die van mij ook nogal gulzig, en het is allemaal goed gegaan :D.
Maar als je het eng vind dan snijd je het de eerste keer toch in stukjes? Kan je het later altijd nog heel geven. Succes, en niet té bezorgd zijn ;)
Laatst gewijzigd door Nitus op wo 01 sep 2004, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#158737
daanentous schreef: Hallo,
Even een vraagje van een "bezorgde-onervaren-ik-maak-soms-zelf-een lekker-prutje-voor mijn-hond-barfer"
Ik heb een hele zak sardientjes in m'n vriezer liggen die ik graag (niet allemaal tegelijk natuurlijk) met de hond wil delen, maar ik ben zo bang voor 't graatje. Ze is nogal gulzig.... Kan iemand me hier tips of advies over geven??Alvast bedankt!
Afbeelding
Eerst de kop en dan de staart...


Die van mij zijn OOK gulzig,en wanneer ik hele vis geef dan word dat met hele grote stukken gelijk naar binnen gewerk..meestal dan komt alles er 'n minuut of 10 later weer uit,wanneer ze het zelf niet gelijk voor de 2de keer op eten dan knip ik het in kleinere stukken en dan blijft het meestal wel binnen.
De graten is het zelfde als met botten van kip...daar kunnen OOK soms wel scherpe kantjes aanzitten maar de honden weten wel hoe ze er mee om gaan,dus niet teveel over in zitten!
Door daanentous
#159331
Ok,

Ik doe m'n ogen wel dicht en ik ga 't gewoon proberen.
Ik denk altijd aan mezelf en hoe ik me voel met zo'n graatje in m'n strot, maar ja, ik eet ook geen stokken ;D


Bedankt!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door