Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nelly
#159182
Ineke schreef:

Oooooh, dáárom veegt Bas (Duck-gebruiker) altijd zijn bek af als hij gegeten heeft. Dat is natuurlijk om al die vieze bacterieën van zijn smoel te vegen.

Ik moet wel zegen dat Bas er wat witjes uitziet ;D
Mufasa krijgt geen Duck. Die heeft veel meer kleur. ;D
Zou ik toch ff uitvogelen waar die bewuste da zit en er zo snel mogelijk met Bas heengaan hoor! :-\
Door hiram
#410973
An schreef: Echt je kan het niet geloven!! Mijn opa en stiefoma hebben een hondje. Een klein hummeltje van zo'n 12 kilo. Al jaren krijg dat beest als eten, gekookte rijst, gekookte kip, het gekookte vel erbij en dat wat jus erover. Ik hoef je wss niet te vertellen dat dat beest chronisch last heeft van zijn darmen. Ook zijn er vandaag 7!! rotte tanden getrokken. Nu met die slechte tanden zag ik vorige week mijn kans schoon en ik heb ze zover gekregen om Duck te gaan geven. Dat waren ze nu een week aan het doen naar grote tevredenheid.

Wat zegt de DA? Ofwel moet ze Eukanuba gaan geven ( ::)) want dat is goed voor gevoelige darmen ( ::)) ofwel zelf samenstellen en wel hetvolgende. 200 gram rauw vlees+ 100 gram rauwe groenten en fruit. (missen jullie ook wat in dit plaatje??????)

Duck mag zeker niet meer, dat is goed voor grote honden maar voor kleine honden zitten daar teveel bacterieën in volgens meneer.

Mijn pa belde net om dit te vertellen, ik uiteraard >:( >:( en weet je wat die zegt...ja kind kijkt die man weet het echt wel hoor...6 jaar universiteit achter de rug en in brokken zit toch alles in. Dat is toch goed voor dat hondje dan >:( Ik sta er ook wel achter zegt hij dan. Ik ben nu dus best boos. Weet je 1 van de dagen ga ik echt uit kwaadheid nog voor DA studeren, dan ben ik het ook en dan gelooft misschien iemand is wat je zegt over voeding...grrrrrrrrrrrr
hier gaan mijn handen zoooooooooo van jeuken :-X
Door veronique
#411793
Zouden de DA dat misschien met opzet doen?
Hondjes die vers krijgen hebben minder last van vacht-en darmproblemen en wat nog allemaal. M.a.g. dat de DA minder werk heeft.
Door sentinel1984
#414765
mijn da raade ook af om kvv te geven. Omdat ZIJ er niks van af wist, was het niet goed (logische redenatie toch) CB Was geen goed product en in brok zat alles wat Meadow nodig had. En ik kon als ik hem geen brokken gaf, HD in de hand spelen. Hij zou het makkelijker ontwikkelen als andere herders.

Ik ben hier van geschrokken en ik overleg met de fokster naar een andere DA gegaan. Die heef er geen mening over. Als het maar goed, en compleet voer is. Wel raadde hij af om zelf voedsel te maken (echt barfen zeg maar) omdat als ik sommige dingen niet compleet geef het de hond in de ontwikkeling achter kon laten. Als hij een jaar zou zijn zal het wel kunnen. Omdat het dan minder erg zou zijn. (omdat hij imeers dan al bijna volgroeid is).
Door the dude
#415597
sentinel1984 schreef: Wel raadde hij af om zelf voedsel te maken (echt barfen zeg maar) omdat als ik sommige dingen niet compleet geef het de hond in de ontwikkeling achter kon laten. Als hij een jaar zou zijn zal het wel kunnen. Omdat het dan minder erg zou zijn. (omdat hij imeers dan al bijna volgroeid is).
Dit is ook zo'n kulargument.

Zelf samenstellen, dat is toch wat je elke dag voor jezelf ook doet ? Als je een gezin (mens) kan voeden waarom zou je een hond dan niet kunnen voeden ?
Door Sofie
#415632
the dude schreef: Dit is ook zo'n kulargument.

Zelf samenstellen, dat is toch wat je elke dag voor jezelf ook doet ? Als je een gezin (mens) kan voeden waarom zou je een hond dan niet kunnen voeden ?
Inderdaad....waarom zeggen zoveel mensen dat het onmogelijk is zelf samen te stellen voor honden? Je gaat voor jezelf toch ook op zoek? Dus waarom voor een hond niet?
Ok, het is in het begin even zoeken maar eens je door hebt hoe het moet is er geen probleem meer volgens mij...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door