Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Angelique
#142678
oebaya schreef:

Maar mijn frikadel pan van echt rundgehakt, is toch echt wel wat anders dan die l*llen die door het frituurvet worden gedraaid.
Maar ook frikadel pan is ongeschikt voor de honden, vooral als je de padang versie maakt, die is erg pittig.
Maar zo'n stukkie l*l een keer voor je hond, ik denk niet dat hij er nou erg veel narigheid van zal ondervinden. Wij zijn ook niet meteen ziek van een dagje junken.
gr.
Nicolette
Klinkt goed Nicolette :D zo eten wij hier ook de frikandel 8) die dingen met die N ertussen komen niet eens de tent in :-\
Door Paul_Barte
#142741
Angelique schreef: Klinkt goed Nicolette :D zo eten wij hier ook de frikandel 8) die dingen met die N ertussen komen niet eens de tent in :-\
FRIKADEL DUS ;D ;D :P
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op wo 11 aug 2004, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jeanne
#142795
tieneke schreef:
Met of zonder koeienogen ;) ;D ;D
maakt me niet uit, zolang ze me niet aankijken eet ik alles ;D
Door tieneke
#142835
jeanne schreef:
maakt me niet uit, zolang ze me niet aankijken eet ik alles ;D
;D ;D
Door Floepie
#143202
Lizzy schreef: Volgens mij zit in frikandel een ondefinieerbaar mengsel van varken, paard, kip en alles wat ze nog meer niet normaal wisten te verkopen ;D. Ik vind het geen mensenvoer en ik vind het geen hondenvoer. Ik heb overigens geen idee of frikandel al verhit is geweest... Volgens mij wel.
Frikandel is wel degelijk verhit geweest. Frikandel is een verantwoord restproduct gemaakt van voornaamlijk koeien rest vlees, uiers en bindmiddel. Uiers werden vroeger al heel veel gegeten omdat ze eigenlijk heel gezond zijn. tegenwoordig eet met het niet meer en worden ze o.a verwerkt in frikandellen.(maar ook in hondenvoeding!) Er zit in de normale frikandellen wel varkensvlees. De halal frikandellen te koop bij de Islamitische slager verkoopt kip frikandellen.. dus gewoon gemaakt van rest kippenvlees.
Alle voedingsmiddelen in Nederland worden bereid onder strenge voorwaardes en regels dus er zit niets raars in! géén hersenen.
Door jeanne
#144247
tieneke schreef: Nou Jeanne je kunt er gerust nog eentje nemen ;) ;D ;D
jammie :D
Door Lizzy
#144283
Floepie schreef:

Frikandel is wel degelijk verhit geweest. Frikandel is een verantwoord restproduct gemaakt van voornaamlijk koeien rest vlees, uiers en bindmiddel. Uiers werden vroeger al heel veel gegeten omdat ze eigenlijk heel gezond zijn. tegenwoordig eet met het niet meer en worden ze o.a verwerkt in frikandellen.(maar ook in hondenvoeding!) Er zit in de normale frikandellen wel varkensvlees. De halal frikandellen te koop bij de Islamitische slager verkoopt kip frikandellen.. dus gewoon gemaakt van rest kippenvlees.
Alle voedingsmiddelen in Nederland worden bereid onder strenge voorwaardes en regels dus er zit niets raars in! géén hersenen.
Klinkt goed hoor! Prima!

Er zit overigens ook paardevlees in, zag ik laatst in een TV programma waar je de fabriek zag.

Ach, wat varken, koe, paard en kip, husselen en smullen maar! Beetje wat uitjes erbij, beetje mayo!

Maar aan me hond geven? Nou nee.....
Door Ollie
#144310
jeanne schreef:
maakt me niet uit, zolang ze me niet aankijken eet ik alles ;D
Wahahahaha ;D gatver! :-X
Door Floepie
#146592
Lizzy schreef:

Klinkt goed hoor! Prima!

Er zit overigens ook paardevlees in, zag ik laatst in een TV programma waar je de fabriek zag.

Ach, wat varken, koe, paard en kip, husselen en smullen maar! Beetje wat uitjes erbij, beetje mayo!

Maar aan me hond geven? Nou nee.....
Ik ga ook niet speciaal voor mijn hond een Frika(n)delletje lopen bakken, maar als er een klein stukkie over is krijgt ze het gewoon hoor.. geen probleem mee.
Paardenvlees wordt overigens het meest gebruikt voor kroketten. Het is veelal paardenvlees uit Argentinië. Wat wel héél sneu is dat er heel vaak hagel kogeltjes tussen dat vlees uit wordt gehaald. (metaaldetector) Er wordt dus schijnbaar voor de lol op die beesten geschoten.
Ook zitten er wel een chips tussen het vlees, dezelfde soort chip als bij huisdieren en paarden wordt in gebracht om ze te traceren en identificeren.
Heel raar als je dat ziet! Pas als je 100% rundvlees kroketten eet zit er geen paard in trouwens, bij rundvlees kroketten (zonder die 100% erbij) zit nog altijd paardenvlees.
Heb bij een snackfabriek stage gelopen en onderzoek gedaan dus geen geheimen in de snackwereld meer voor mij....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door