Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#119973
arno schreef: Beste mensen

Deze discussie gaat er niet om of ik gelijk heb ,maar om onze honden gezond te houden !!

Wat betreft de rauwe eieren,dit zuig ik niet uit mijn duim,informeer bij mensen die er voor geleerd hebben en je krijgt de zelfde reactie die ik gaf.

Nogmaals ik hoop dat we iets van elkaar kunnen leren,in het belang van onze beesten.

Omdat ik in mijn werkzame leven met diervoeding bezig ben heb ik geleerd dat onjuiste informatie averechts werkt

Groeten Arno
Pffff Arno, ik word hier echt een beetje moe van.....

Denk je nou werkelijk dat een wolf of een vos zijn eitje kookt? Eitjes kun je rauw geven. De dooier staat stijf van de biotine.

Jij leest vreemde literatuur.

En ik vind het vooral jammer dat je blijkbaar niet bereid om hier te lezen en begrijpend te lezen want het staat allemaal meerdere keren duidelijk uitgelegd.

Tip voor je Arno: koop eens een goed boek.

Ik ga nu ff mijn honden een rauw eitje geven. Met schil.
Groetjes, Lizzy
Gebruikersavatar
Door chooky
#119982
ik ga het gewoon nog een keer proberen.
Lieve Arno, zou je alsjeblieft hier eens op willen reageren???

chooky schreef: Hoi Arno,
goeiemorgen ;D
Je bedoelt waarschijnlijk dat er in het eiwit een stof zit, avidine, die zich bindt aan de vitamine biotine, waardoor die niet meer als zodanig opneembaar is.
Dat is helemaal waar!


Maar...........
Het is ook waar dat er in het eigeel zoveel biotine zit, dat er geen tekort aan kan ontstaan.
en deze:
Denk je nou werkelijk dat een wolf of een vos zijn eitje kookt? Eitjes kun je rauw geven. De dooier staat stijf van de biotine.
Door Paul_Barte
#120004
Arno,

Lees deze topic eens:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=800

Koop vervolgens nog 10 GOEDE boeken over hondenvoer en zoek daar het woord eieren op.

Praat erover met mensen die WEL verstand hebben hoe het voedsel van een carnivoor eruit hoort te zien.

Stel je vraag op het forum van Billinghurst, Eliasen, Levi enz.enz.

Neem 6 weken vrij om er over na te denken en......

Schei a.u.b. uit met het uitlokken van stompzinnige discussies of ga lekker verder op Doggynet, het Hondenforum, Alledierentellenmee of op een ander breiforum.

Tot nu toe heb je niet één zinnige opmerking gemaakt en je bent ook niet bereid om iets te leren of om je mening te herzien.

Voor mij persoonlijk mag je met de noorderzon vertrekken :-\
Door arno
#120325
Beste Paul_Barte


Informeer eens over het e.a. bij Prof.Dr ing. Beynen

Dat zal je vast niet doen want je bent niet voor rede vatbaar !!!!

Ik zal doen wat je zegt en me niet meer laten horen !!

Veel plezier ARNO
Door Jolly
#120334
arno schreef: Beste Paul_Barte


Informeer eens over het e.a. bij Prof.Dr ing. Beynen

Dat zal je vast niet doen want je bent niet voor rede vatbaar !!!!

Ik zal doen wat je zegt en me niet meer laten horen !!

Veel plezier ARNO
Ben dan wel geen Paul, maar ik wil toch ff wat kwijt.
Heb al je berichten met kromme tenen gelezen, de manier waarop jij het neerzet en waar dus heel hard uit te voren komt dat je hier alleen maar bent om te stangen, niet op vragen van anderen wilt reageren en ook totaal niet een klein beetje wilt schikken in de mening van een ander( kortweg gezegt: jou wil is wet en jou mening is DE waarheid), die maken het door jezelf zo dan men je hier dus liever niet meer ziet.
En dat is jammer, want daarvoor is een forum dus eigenlijk weer net niet.
We zijn hier om van elkaar te leren zodat onze honden( en katen) een goede natuurlijke (zonder allerlei langhoudbaarheids toevoegingen) voeding kunnen krijgen.
Ik vind het altijd jammer als er mensen komen en weer gaan van dit forum, omdat ze zo een standvastige mening hebben wat goed is en wat totaal fout is, dat ze niet meer de moeite op kunnen brengen om te kijken of ze hun mening misschien moeten herzien.

Gegroet Jolly
Gebruikersavatar
Door chooky
#120370
arno schreef: Beste Paul_Barte


Informeer eens over het e.a. bij Prof.Dr ing. Beynen

Dat zal je vast niet doen want je bent niet voor rede vatbaar !!!!

Ik zal doen wat je zegt en me niet meer laten horen !!

Veel plezier ARNO
En ik dan?
Ik vraag je al drie keer om antwoord te geven op mijn tegenargument. Kom op hé!
Ik heb er zo'n bloedhekel aan als iemand hier in het wilde weg een stelling poneert en dan verdwijnt, om dan totaal niet meer te reageren op tegenargumenten (behalve dan door het bijna letterlijk herhalen van het eerste berichtje) en alleen maar af en toe met namen en de vermeende kennis van ANDEREN komt lopen smijten, om dan onmiddelijk weer te verdwijnen voordat iemand de kans krijgt om te reageren.
Wat weet je eigenlijk ZELF???
Ik daag je uit om alsnog op mijn berichtje te reageren, en dan het liefst op de inhoud graag. Ik zet het hier voor de volledigheid nog even neer:
Hoi Arno,
goeiemorgen ;D
Je bedoelt waarschijnlijk dat er in het eiwit een stof zit, avidine, die zich bindt aan de vitamine biotine, waardoor die niet meer als zodanig opneembaar is.
Dat is helemaal waar!
Maar...........
Het is ook waar dat er in het eigeel zoveel biotine zit, dat er geen tekort aan kan ontstaan.
en deze:
Denk je nou werkelijk dat een wolf of een vos zijn eitje kookt? Eitjes kun je rauw geven. De dooier staat stijf van de biotine.
groetjes Eva
Door Ordell
#120416
arno schreef: Beste Paul_Barte


Informeer eens over het e.a. bij Prof.Dr ing. Beynen

Dat zal je vast niet doen want je bent niet voor rede vatbaar !!!!

Ik zal doen wat je zegt en me niet meer laten horen !!

Veel plezier ARNO
Nou ja, dan is dat probleem weer vanzelf opgelost.... ;D
Door gonny
#120426
??? ???in de topic waar paul naar verwijst staat dus: eierdooier rauw, het eiwit gestold!!! dus geen rauwe eieren ??? ???
hoezo ingewikkeld???
en ik wed dat een wolf het ei heel lekker zou vinden gebakken met bacon!!! ;D
Door Lizzy
#120428
gonny schreef: ??? ???in de topic waar paul naar verwijst staat dus: eierdooier rauw, het eiwit gestold!!! dus geen rauwe eieren ??? ???
hoezo ingewikkeld???
en ik wed dat een wolf het ei heel lekker zou vinden gebakken met bacon!!! ;D
Dit geldt (ook volgens dit stuk tekst) alleen wanneer je heeeeel veeeeeel eieren zou voeren. Als je een paar eitjes per week geeft, dan is het geen probleem om het rauw te geven (aldus dit stuk tekst).

En dan nog steeds vind ik dat een eidooier heel veel biotine bevat en dus perfect aanvult wat het eiwit aan biotine stuk zou maken. Een ei hoort er bij en is rauw ook perfecte voeding! Een vos of wolf laat ook het eiwit niet stollen trouwens....
Door gonny
#120439
You are so right!! ik lees ook weer veel te snel!!! ;D
Door Anna Penta
#120445
tja en los van alle onderzoeken, professoren, geleerde stukken tekst etc (die elkaar elk jaar weer opnieuw tegenspreken) kijk ik naar wat bepaalde volkeren al eeuwenlang doen, en dat is een gaatje maken in een rauw ei en dat uitslurpen, vinden ze zalig. En dergelijke gebruiken blijven alleen bestaan omdat onze voorvaderen wisten dat ze gezond waren.

Toch mag Arno van mij best blijven hoor, ik ben ook wel eens zo stijfkoppig dat ik pas met veel moeite te overtuigen ben ;)
Door arno
#120496
Beste mensen

Ik zal toch nog even de moeite nemen om te reageren.

Mijn informatie kan ik niet zelf verzinnen,die krijg ik uit literatuur,of via contacten met mensen die ervoor geleerd hebben,ik neem aan dat een ander het e.a niet met zijn geboorte mee krijgt.

Wat betreft de wolf die in de natuur geen gekookte eieren eet . die wolf krijgt ook geen wormmidelen of iets tegen vlooien in de natuur is een dier in staan zijn menu zelf samen te stellen en lost zijn problemen zelf op ( of niet en gaat dood in tegenstelling tot de huishond wordt een wolf niet veel ouder dan 7 tot 8 jaren.
Ook zijn eieren in de natuur vaak bebroed en dus niet helemaal hetzelfde als ons kippenei.

Wat betref biotine dit is vitamine H ik schreef dat ook de opname van vit.b bemoelijkt wordt,bovendien(jullie zijn dol op literatuur uit het GROOT VITAMINEBOEK VAN DE AMERIKAAN EARL MINDELL op bladzijde 56 de vijandige werking van rauwe eieren dat avidine bevat een eiwit dat verhindert dat biotine wordt geabsorbeerd dit geld voor honden en mensen

Ik hoop dat het e.a. duidelijk is (ook voor Paul Barte die mij liever niet meer op deze site ziet .

Is er op deze site geen ruimte voor een andere mening???

Ik heb gewoon gereageerd op dit onderwerp en van stangen Of het uiltlokken van een discussie is geen spraken!!!!

groeten Arno
Laatst gewijzigd door arno op za 03 jul 2004, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door chooky
#120521
arno schreef: Beste mensen

Ik zal toch nog even de moeite nemen om te reageren.

Mijn informatie kan ik niet zelf verzinnen,die krijg ik uit literatuur,of via contacten met mensen die ervoor geleerd hebben,ik neem aan dat een ander het e.a niet met zijn geboorte mee krijgt.

Wat betreft de wolf die in de natuur geen gekookte eieren eet . die wolf krijgt ook geen wormmidelen of iets tegen vlooien in de natuur is een dier in staan zijn menu zelf samen te stellen en lost zijn problemen zelf op ( of niet en gaat dood in tegenstelling tot de huishond wordt een wolf niet veel ouder dan 7 tot 8 jaren.
Ook zijn eieren in de natuur vaak bebroed en dus niet helemaal hetzelfde als ons kippenei.

Wat betref biotine dit is vitamine H ik schreef dat ook de opname van vit.b bemoelijkt wordt,bovendien(jullie zijn dol op literatuur uit het GROOT VITAMINEBOEK VAN DE AMERIKAAN EARL MINDELL op bladzijde 56 de vijandige werking van rauwe eieren dat avidine bevat een eiwit dat verhindert dat biotine wordt geabsorbeerd dit geld voor honden en mensen

Ik hoop dat het e.a. duidelijk is (ook voor Paul Barte die mij liever niet meer op deze site ziet .

Is er op deze site geen ruimte voor een andere mening???

Ik heb gewoon gereageerd op dit onderwerp en van stangen Of het uiltlokken van een discussie is geen spraken!!!!

groeten Arno
Dank je voor je uitgebreide reactie.
Waar we een beetje over vielen is dat jee niet reageert op de tegenargumenten die we je geven, zodat er eigenlijk ook geen discussie meer mogelijk is.
Ik wil toch nog even opmerken dat je, wederom (misschien heb je er overheen gelezen) niet op mijn berichtje (en dat van Lizzy) gereageerd hebt.

Wij ontkennen namelijk niet dat je gelijk hebt. je hebt zelfs HELEMAAL gelijk als je stelt dat er in het eiwit avidine zit, wat de opname van biotine verhindert.
maar (en let nu goed op ;)) er zit in het eigeel zo ontzettend veel biotine, dat er geen tekorten ontstaan, tenzij je natuurlijk heel veel eieren gaat eten (of voeren aan de hond). Af en toe een rauw ei (zeg 1 à 2 keer per week) zal geen tekorten opleveren.
Door Anna Penta
#120526
maar arno, het zal toch niet zo zijn dat volgens jouw bronnen het eten van hooguit enkele rauwe eieren per week nadelig kan werken voor de hond?

[okay, mijn vraag is dus vlak hierboven al beantwoord :)]
Laatst gewijzigd door Anna Penta op za 03 jul 2004, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#120538
Is zeker al een oud boek want het woord vitamine H wordt al in geen tig jaar meer gebrukt. (B8 eigenlijk ook niet).

Vitamine B7 werd in 1940 ontmaskerd door Du Vigneaud. De Amerikaanse wetenschapper ontdekte dat de vitamine die tot dan toe onder de naam vitamine H bekend stond net als de andere B's een rol speelt bij de stofwisseling. Dat betekende het einde voor vitamine H en de geboorte van B7, biotine, een merkwaardige vitamine; onze dagelijkse behoefte wordt in het lichaam zelf geproduceerd door bacterien in het darmstelsel. Daarnaast haalt het lichaam biotine uit rundvlees (met name lever en nieren) vis, eigeel, noten en granen.

Het begint een beetje op Heintje Davids te lijken.....
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op za 03 jul 2004, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door