Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door yalla
#98981
Ja klokhuis is hier ook favoriet maar da's niet zo handig als beloninkje voor het trainen.
Brood, kaas, kalfsleverworst en komkommer gaan er ook goed in.
Gebruikersavatar
Door willemien
#146068
ik geef wel eens die gedroogde visjes eigenlijk voor de poes of gedroogde zalm van henne doe ik dan wel in een blikje,rijstewafel zonder zout.
willemien
Gebruikersavatar
Door Binno
#146183
Op de wandeling of tijdens training beloningen geven zoals tomaat, banaan of stukjes kip vind ik toch niet echt praktisch. :-\
Ik geef daarom meestal van die letterkoekjes (NicNac...) Afbeelding
Door Truus
#146272
harns49 schreef: Ik beloon met Henne zalmsnacks [85% zalm] Ze zijn bros zodat je ze in stukjes kunt breken.
Wat is dat en waar kun je dat kopen?
Gebruikersavatar
Door Binno
#146286
harns49 schreef: Ik beloon met Henne zalmsnacks [85% zalm] Ze zijn bros zodat je ze in stukjes kunt breken.
Binno wil ze helaas niet. :-\ Telkens we bij haar fokker langs gingen kreeg ze Henne zalmsnoepjes, maar ze weigert ze op te eten. Ook het Henne-voer is ze nooit gek van geweest, alhoewel ze het als pup wel bij de fokker kreeg.
De zalmolie van Henne lust ze dan weer wel. Mevrouw is kieskeurig hoor! ::)
Onze andere honden vinden de zalmsnacks wel heel erg lekker... :D ;)
Laatst gewijzigd door Binno op zo 15 aug 2004, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~Joke~
#146547
Truus schreef:
Wat is dat en waar kun je dat kopen?
Ik heb ze via het internet gekocht want hier verkopen ze het niet. Als je Henne in google intikt krijg je wel adressen. Heb je in je woonplaats een goede dierenspeciaalzaak dan kun je het daar ook proberen.
Door Kaar
#149166
Abbaiop is woest op kaas, en daarnaast belonen we (bv met training) met zalmsnoepjes en penssnoepjes of stukjes Rodiworst, alhoewel hij de Rodiworst soms gewoon lekker laat voor wat het is hoor.
Door Sammy_Shunka
#149311
Hoi!!!

Amaai ik ben echt verbaasd dat zoveel honden willen trainen voor fruit en groenten. Mijn honden zouden mij gek verklaren en het plein afwandelen ;D ;D

Ik gebruik rodi worst om te trainen. Soms ook gekookte lever (rund en kip) en stukjes kaas.

Hoe maak je dat gedroogde long?? Hang je die gewoon ergens op? Gaat dat niet vreselijk stinken?Anders wil ik dat wel eens proberen
Door Eidos
#149322
Haal hier mn beloningen uit het bos rond deze tijd ... Gewoon bosbessen en bramen van de struiken, doet meneer een moord voor ;D ;D. Verder pens trainers, kaas, tomaat, komkommer, stukjes kipfilet en ga zo maar door ...
Door Peet
#149325
Sammy_Shunka schreef: Hoe maak je dat gedroogde long?? Hang je die gewoon ergens op? Gaat dat niet vreselijk stinken?Anders wil ik dat wel eens proberen
Nee hoor, die koop je gewoon in een DSZ.... ;)...lig bij de pensstaafjes, kluifjes en andere gedroogde snacks...
Door Friday55
#153461
Ik had hetzelfde totdat ik het volgende recept vond. Ik train elke week met mijn hond (een ook elke dag voor oefeningen) en ik wilde een beloning waarvan ik zelf de inhoudstoffen wist. Het volgende recept vindt mijn hond (en de andere hondjes in mijn groep) onuitstaanbaar lekker (het is soms zo erg dat de andere hondjes niet willen luisteren naar hun baasjes omdat ze allemaal om mij heen hangen).

Recept:

6 ons runderlever (of kippelever)
4 ons volkorenmeel (biologisch)
150 dl olijfolie
3 eieren (biologisch)
2 tenen knoflook

Verwarm de oven voor op 175 graden C. In blender mix olijfolie, knoflook en eieren. Knip de lever in kleine stukjes en mix beetje bij beetje (als je alles in een keer er in doet kan de blender het niet aan) tot alles verwerkt is. Doe het meel in een kom en mix met de inhoud van de blender. Beboter en beklop met meel, een platte ovenschaal (30 x 23 bijv) giet de mix erin en bak ongeveer 20 min totat tandenstoker er schoon uitkomt. Zet oven uit. Koel 10 min af in schaal. Leg een vel vetvrijpapier op bakplaat (afmeting van schaal). Klop inhoud schaal op papier bakplaat. Snij in kleine stukjes
leg bakplaat nog 2 uur in oven zodat "snacks" nog verder drogen. Ongeveer 150 snacks, ik doe wat ik niet gebruik in ziplock zakjes en stop deze in de vriezer. Ontdooien is ongeveer 30 min.

Succes.
Mijn hond zit tijdens dit proces onafgebroken bij de oven
te kwijlen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door