Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#93525
Marieke schreef: correctie; honden hebben langere darmen dan wolven dus de stelling is waar?
Nee, de stelling is wat mij betreft nog steeds niet waar. Want waar praten we over.... maximaal 5 cm! Dat maakt dus dat het spijsverteringssysteem van de hond eigenlijk 100% overeen komt. Of 99,99%.
#93533
Marieke schreef: dus als je het droog bekijkt is het darmstelsel anders, máár zijn de effecten hiervan niet echt drastisch?
Wanneer je naar de hond en de wolf kijkt, moet je niet alleen naar de lengte van de darmen kijken. Dat is maar 1 miniscuul klein aspect van het hele spijsverteringssysteem van de hond (wolf). Je moet naar het hele spijsverteringssysteem kijken. Van bek (tanden en kiezen en speeksel), slokdarm, maag, lever, alvleesklier, dikke darm, dunne darm, endeldarm en de enzymen en hoe deze organen allemaal werken. Dan valt die 5 cm dus totaal in het niet. Zie hier een foto van een kluwe darmen van een hond:
http://dierenkliniek-twente.nl/11-17%20 ... 202004.htm
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 08 mei 2004, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
#93541
Ik zal je sterker vertellen Marieke: uit alleen DNA is niet op te maken of het om een hond of een wolf gaat. Dus hoe veel verschil kan daar nou tussen zitten? En dan blijft het dus zo verwonderlijk dat wij zelfs honden hebben gefokt die in de verste verte niet meer op een wolf lijken. Een hond en een wolf behoren tot dezelfde familie en kunnen vruchtbare nakomelingen krijgen.
Daarom is mijn motto: een hond is een hond is een hond is een hond en dan opeens is hij wolf; nooit echter wordt hij mens.
#93546
hihi, goed motto.
Ik heb weleens een docu gezien over een vossenfokkerij in rusland. Ze wilde vossen gaan fokken die wat tammer waren zodat ze beter te benaderen waren. Na 20 jaar fokken hadden ze compleet andere vossen; met hangoren en andere kleuren vacht. Het gaat schijnbaar heel snel.....uiterlijke kenmerken veranderen....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door